پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۲۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تصمیم‌گیری برای تعطیلی تهران می‌گوید: «اگر بتوانیم و توان داشته باشیم نه تنها قرنطینه، حتی شاید حکومت نظامی لازم باشد.» این درحال است که خبر‌های خوشایندی از بهشت‌زهرایپایتخت (محل دفن اجساد) به گوش نمی‌رسد. هم‌زمان با بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در ایران و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نگرانی‌ها درخصوص روز‌های پیش‌رو افزایش پیدا کرده است. در این بین آن‌طور که برخی اظهار نظر‌ها نشان می‌دهد تهران در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارد، طوری‌که گفته می‌شود حدود ۵۰ درصد جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا سهم پایتخت از این سریال هر روزه مرگ هستند.
شعارسال: یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تصمیم‌گیری برای تعطیلی تهران می‌گوید: «اگر بتوانیم و توان داشته باشیم نه تنها قرنطینه، حتی شاید حکومت نظامی لازم باشد.» این درحال است که خبر‌های خوشایندی از بهشت‌زهرایپایتخت (محل دفن اجساد) به گوش نمی‌رسد.
هم‌زمان با بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در ایران و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نگرانی‌ها درخصوص روز‌های پیش‌رو افزایش پیدا کرده است. در این بین آن‌طور که برخی اظهار نظر‌ها نشان می‌دهد تهران در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارد، طوری‌که گفته می‌شود حدود ۵۰ درصد جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا سهم پایتخت از این سریال هر روزه مرگ هستند.
دراین‌باره گزارش‌ها از بهشت زهرا در تهران به‌گونه‌ای است که از افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ در مقایسه با مدت مشابه قبل از شیوع ویروس کرونا حکایت می‌کند. طوری‌که روز گذشته حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر پایتخت به خبرگزاری فارس گفته که آمار مرگ‌ومیر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا افزایش یافته و به طور کلی نسبت به قبل از شیوع کرونا آمار فوت در پایتخت ۱۰۰درصد افزایش یافته است. آمار‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا به دو برابر رسیده است. ظرفیت بهشت‌زهرا به صورت کلی تکمیل شده، ولی این سازمان با طرح ابتکار‌هایی پیش‌بینی‌هایی انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود.»
همان‌طور که در صحبت‌های عضو شورای اسلامی شهر تهران به آن اشاره شده، بهشت زهرا به لحاظ حجم اجسادی که نیاز به عملیات تطهیر و تدفین دارند در وضعیت تکمیل ظرفیت است. در همین خصوص به گزارش برخی پایگاه‌های خبری در ایران سالن‌های تطهیر در بهشت زهرای تهران با حجم بالای جنازه‌ها روبه‌رو شده است.  خبر‌های تکان‌دهنده‌ای که از بهشت زهرا به گوش می‌رسد، گویای آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران باعث شده که سالن‌های تطهیر دیگر پاسخگوی این حجم مراجعه نباشند. از یک هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت زهرا بیش از ظرفیت سالن‌های تطهیر و پرسنل شاغل در آن است و مسئولان مجبورند تعدادی از جنازه‌ها را در سوله‌های مدیریت بحران نگهداری کنند. طبق این گزارش، جنازه‌های فراتر از ظرفیت، در سوله بحرانی که در نزدیکی ایستگاه مترو حرم مطهر قرار دارد، نگهداری می‌شود تا پس از شست‌وشو توسط افراد داوطلب در ساعات عصر و شب، برای دفن در روز بعد آماده شوند.
البته با انتشار این خبر، مسئولین بهشت‌زهرای تهران حواشی اخیر درخصوص این سازمان را تلویحاً تکذیب کردند. به گزارش میزان، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در واکنش به اخبار منتشر شده گفت: «چنین خبری به این شکلی که مطرح شد صحت ندارد. بهشت زهرا ۸ماه‌واندی است که در بحران است. سازمان بهشت زهرا یک سازمانی است که ریشه‌دار و توانمند است. برنامه‌ریزی‌هایی که صورت داده شده در حقیقت سعی کرده که این بحران را سپری کند اگرچه ما بیش از ۲۵۰روز در بحران هستیم. همکاران تلاشگر من در سازمان بهشت زهرا تا خارج از ساعات اداری مشغول کار هستند.»
همچنین وخیم بودن حال‌وروز کرونایی تهران به‌گونه‌ای است که یک عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا می‌گوید «اگر امکان داشت حتی حکومت نظامی در این شهر لازم بود.»
مجید مختاری با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که «آقای دکتر الان تهران نباید تعطیل شود؟» گفت: «به‌نظر اگر ما بتوانیم یا توان این را داشته باشیم، نه تنها قرنطینه حتی شاید حکومت نظامی لازم باشد، چراکه به شدت این موضوع جدی است.» پیش از این هم علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفته بود که «همچنان نظر این شورا بر روی دو هفته تعطیلی برای پایتخت است.» درخواستی که مجمع نمایندگان استان تهران آن را مجدد تکرار کردند تا به‌نظر برسد تنها راه خروج از وضعیت فعلی در مرکز سیاسی ایران و حتی برخی شهر‌های دیگر مانند یزد که آمار‌ها و گزارش‌ها از این استان نشان می‌دهد شرایط مساعدی به‌لحاظ شیوع کرونا و مرگ‌ومیر کرونایی ندارد اعمال قرنطینه و تعطیلی باشد.
در همین خصوص به گزارش انتخاب، رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفته است: «باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهر‌های قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند و این قرنطینه را کامل اجرا کنیم. با ادامه روند فعلی ممکن است تعداد کشته‌ها در روز‌های آینده به اعداد ۹۰۰نفر و بالاتر در روز برسد.» اقدامی که به‌نظر می‌رسد همچنان در دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت قرار ندارد. با این وجود روز گذشته این ستاد از ادامه داشتن برخی محدودیت‌ها در پایتخت و همچنین اضافه شدن برخی شهر‌ها به لیست شهر‌هایی که باید محدودیت‌های جدید را رعایت کنند خبر داد. به گزارش ایسنا، درهمین رابطه علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز گذشته گفت که «مقررات سخت‌گیرانه‌ای در ۴۶شهرستان جدید به علاوه ۴۳شهرستان هفته قبل یعنی در مجموع ۸۹ شهرستان قرار است اعمال شود که در گروه‌های شغلی ۲و ۳ و ۴ خواهد بود. بر این اساس فعالیت در پاساژها، مراکز خرید، مال‌های بزرگ، تمرینات و مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز تهیه غذای با پذیرش مشتری (به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند)، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، فرش و موکت فروشی، اسباب‌بازی فروشی‌ها فروشگاه لوازم خانگی مانند عمده فروشی و خرده فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی، عکاسی، آژانس، مشاور املاک، پرده‌سراها، فروش کیف و کفش، لوازم تحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی_بهداشتی از جمله مصادیق این گروه شغلی هستند. همچنین ۲۵مرکز استان نیز شامل محدودیت گروه ۳ و ۴ خواهند شد و بسته به وضعیت شهرستان و استان ممکن است محدودیت‌ها تمدید شود.»
رئیسی همچنین در گفت‌وگویی که با صداوسیما داشت درخصوص محدودیت‌های بیشتر برای پایتخت، یا تصمیم‌گیری برای تعطیل کردن تهران عنوان کرد که «در مورد تهران چند تصمیمی که قبلاً گرفته شده بود همچنان برقرار است. دوتا از شهرستان‌های تهران (دماوند-ورامین) که شامل ۴۳ شهرستان قبلی بودند همچنان محدودیت‌ها را ادامه می‌دهند. به‌اضافه حضور کارکنان که به ۵۰ درصد رسیده است و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید دورکاری انجام دهند و محدودیت‌های گروه ۳ و ۴ حداقل برای ده روز برای تهران هم انجام خواهد شد.»
بنابراین آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد علیرغم پیش‌بینی‌ها درخصوص روند صعودی موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا همچنان هیچ تصمیمی برای تعطیلی سراسری تهران گرفته نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همدلی تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۹۹، کد خبر: ۱۰۹۲۳، www.hamdelidaily.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
اقای هاشمی یه چیز میدونه که این همه داره تاکید میکنه روی تعطیلی دو هفته تهران!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
هرچی میاد این کرونا داره وارد فاز بدتر و مرگ اور تری میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
فقط خدا به دادمان برسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
کل کشور باید دو هفته تعطیل شود این وضع خیلی خطرناک شده ادارات و مغاره ها همه بسته شوند تا این وضع سیاه روبه سفیدی بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین