پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
چنانچه سیاستگذاری بعنوان حلقه واسط پژوهش با قانونگذاری و نظارت، از این پهنه حذف شود. هر قانونی می‌تواند تصویب شود و هر برنامه‌ای اجرایی بنام اولویت اجرا شود و هر نظارت سلیقه‌ای، بنام نظارت جامع و موثر پنداشته شود. بنظر شما مشکل دولت‌های مختلف و مجالس عدیده تشکیل شده در کشور، چقدر به ضعف سیاستگذاری مرتبط می‌شود؟ مصوبات مربوط به جمعیت کشور را مگر خارجی‌ها انجام داده اند؟ چرا این میزان تفاوت آرا و اولویت در برنامه‌ها ملاحظه می‌شود. لطفا بحث سیاستگذاری در قانونگذاری، برنامه ریزی و نظارت را جدی بگیریم.
شعار سال:دوستی می گفت ، دکتر زیاد داریم و محقق کم . اگر محقق مبنا باشد، پژوهشگر زیاد داریم و استراتژیست کم . اگر استراتژی مبنا باشد،استراتژیست زیاد داریم و سناریست کم. اگر سناریو سازی مبنا باشد، سناریست زیاد داریم و متخصص گیم تئوری کم . جالب اینجاست که همه این افراد دکتر هستند ، تفاوت در چیست ؟

بحث سیاستگذاری را می توان شناخت کلیت قابل تصور به همراه تشخیص بهترین مسیرهای حرکت انتخابی متناسب با شرایط و امکانات ، در کنار سازگار مستمر با تغییرات دانست .

اگر سیاستگذاری درستی در بحث جمعیت از دهه هفتاد انجام می شد،آیا واقعا وضع بدین سمت باید حرکت می کرد که کشور را در 20-30 سال آینده ، کشوری دارای متوسط سنی بالا و یا بعبارتی کشور پیرمردها و پیرزن های غرغرو ، تصور کنیم؟
 
تعداد بازدید : 12
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی اخبار خاص
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
وقتی برای مساله جمعیت هیچکسی پاسخگو نیست و در زمینهاقتصاد هم دست به کار تحول گرایی نمیزنیم نمیتونیم اعتراضی به مردم داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
ایران در اینده ای نه چندان خیلی دور به پیرترین کشور منطقه تبدیل میشه و همش برای مساله اقتصادی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین