پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آمار سال 94 این سازمان، حدود 9.1درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می دهند.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی که به مناسبت هفته سالمند در بوستان جوانمردان منطقه پنج شهرداری تهران برگزار شد، افزود: بر اساس آمارها در سال 1337 سه درصد و در سال 90 نیز هشت و نیم درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه پدیده سالمند شدن برای کشورمان فرصت است نه تهدید، افزود: اگر نظام و حاکمیت برنامه ریزی جامع و کاملی داشته باشند می توانند از تجارب و اندوخته های این قشر جامعه استفاده و بهره های لازم را ببرند.

محسنی بندپی یادآور شد: افراد سالمند دارای بلوغ فکری و تجاربی ارزشمند هستند و در دولت تدبیر و امید در قالب طرح برون سپاری، یک پنجم کارها به این قشر محول شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تنهایی و انزوا را مهمترین تهدید برای سالمندان جامعه عنوان کرد و افزود: از سوی دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه طرحی برای ایجاد بنیاد سالمندان و تکریم از این قشر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد تا زمینه ارائه خدمات بهتر به سالمندان فراهم شود.

وی اظهار کرد: اکنون میانگین ضریب امید به زندگی در کل کشور 74 سال است که نسبت به چند دهه گذشته افزایش داشته است.

*ساماندهی افزون بر 100 هزار سالمند در خانه های سلامت شهرداری تهران

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این همایش افزود: سالمندان اقیانوس بیکران تجربه، علم و آموخته های زندگی هستند و ضرورت دارد که جامعه اسلامی و فرزندان آینده این مرز و بوم از این اقیانوس استفاده لازم را برده و آنها را مورد تکریم و احترام قرار دهند.

وی با بیان اینکه پدران، مادران و سالمندان، جز تکریم و احترام از جامعه توقعی ندارند، گفت: اگر احترام و کرامت به بزرگان در جامعه از بین رود، خوبی ها نیز رخت بر می بندد.

وی عنوان کرد: شهرداری تهران در خانه های سلامت خود افزون بر 100 هزار سالمند را ساماندهی کرده است.

همایش پیاده روی سالمندان صبح امروز(جمعه) در بوستان جوانمردان منطقه 5تهران با حضور اعضای خانواده های 2 شهید مدافع حرم، مسئولان و جمعی از سالمندان برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 9 مهر 1395، کدمطلب: 82249857 (5586547) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین