پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با همکاری بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه، سند ملی سالمندان تهیه شد؛ این سند مبنای اقدام ما برای سالمندان خواهد بود و فرصتی ایجاد می‌کند تا اشکالاتی که تاکنون در این زمینه وجود داشته حل شود.

شعارسال: ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاکتوز گفت: به طور متوسط در تمام دنیا 10 تا 15 درصد افراد کم‌توان هستند و هرچه امید به زندگی افزایش یابد این عدد نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: امید به زندگی در اوایل انقلاب اسلامی در کشور ما 56 سال بود که هم‌اکنون این رقم در بین مردان 79 سال و در میان زنان 80 سال است به همین دلیل این حوزه توانبخشی باید بیشتر تقویت شود.

ایازی گفت: مجموعه تخت‌های توانبخشی در کشور شاید به 100 تخت نرسد در حالیکه حداقل تخت‌های مورد نیاز 2600 تخت است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: درست است که نیروی انسانی قابل توجهی در زمینه توانبخشی تربیت شده است اما زمانی که این موضوع را با کشورهای همسایه مقایسه می‌کنیم تفاوت قابل توجهی احساس می‌شود به همین دلیل باید مراکز دانشگاهی در این خصوص تلاش بیشتری کنند.

ایازی اضافه کرد: یکی از دلایلی که حوزه توانبخشی متناسب با حوزه‌های دیگر سلامت در کشور رشد نکرده است شکل ورود و مدیریت نظام سلامت است. یکی از کارهای بسیار ضروری در این حوزه تهیه سند ملی توانبخشی است که لازم است به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برسد تا در این سند تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص شود.

ایازی گفت: بنده در اینجا قول می‌دهم که اگر این سند آماده شود ما در خارج از نوبت آن را به تصویب شورا برسانیم. بحث دوم ضرورت مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم است، هرجا که توانستیم از مشارکت بین‌بخشی و مردم استفاده کنیم بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده است.یکی از کارهایی که باید انجام شود توسعه سمن‌های سلامت در حوزه طب فیزیکی و توانبخشی است.

وی افزود: طبق پیشنهاد انجمن ققنوس (انجمن سوختگی) جلساتی را با شهرداری در خصوص چهارشنبه سوری برگزار کردیم و از 16 اسفندماه تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر درخصوص پیشگیری از سوختگی و چهارشنبه سوری انجام شده است؛ انجمن طب توانبخشی و فیزیکی نیز اگر پیشنهادات خوبی داشته باشد ما استفاده می‌کنیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: پیوست توانبخشی را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم، پیوست سلامت می‌تواند پیوست توانبخشی را در درون خود داشته باشد. این آمادگی را اعلام می‌کنیم که اگر دوستان موضوعی را پیشنهاد کنند آن را دنبال خواهیم کرد.

ایازی گفت: سند ملی سلامت را با همکاری بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه و بودجه تهیه کردیم و اگر در شورای عالی سلامت به تصویب رسد این مبنای اقدام ما برای سالمندان خواهد بود، این سند فرصتی را ایجاد می‌کند که اشکالاتی که تاکنون وجود داشته حل شود.

وی افزود: در مجمع ملی سلامت که چند روز گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد 3 گروه دور هم جمع شدند، مدیران دولتی و حکومتی، متخصصین (رؤسای انجمن علی و رؤسای دانشگاه‌ها و ...) و سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت در این جلسه رئیس جمهور به عنوان رئیس مجمع سیاست‌های خود را در حوزه سلامت بیان کرده و قرار شد سالی یک بار اعضا دور یکدیگر جمع شده و موضوعات بیان شود. دوستان ما در حوزه توانبخشی باید از این فرصت استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در سطح شهر تهران در چارچوب تفاهمی که با شهرداری ایجاد شده است قرار شد با حمایت شهرداری مرکز توانبخشی را ایجاد کنیم تا مسائل این حوزه با مشارکت بین‌بخشی حل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 11 اسفند 1395، کدمطلب: 13951211000461 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین