پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۲۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کوبا در هاوانا زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی را مورد بررسی قرار دادند.
شعار سال: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به سه کشور آمریکای لاتین و به منظور انجام دیداری رسمی در کوبا به سر می‌برد، با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این ملاقات زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

حمایت ایران و کوبا از آرمان فلسطین، همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین هماهنگی دو کشور در مباحث مرتبط با آمریکای لاتین و خاورمیانه از جمله موضوعات مورد گفت‌و‌گوی وزرای امور خارجه دو کشور بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر از دو مرکز مطالعات پزشکی و دارویی در هاوانا بازدید کرد و در جریان پیشرفت‌های به دست آمده برای تولید انواع واکسن از جمله واکسن کووید-۱۹ قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این سفری به ونزوئلا داشت و با مقامات این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها به گفتگو پرداخت.

سعید خطیب زاده پیش از انجام این سفر‌ها  درباره دلایل سفر ظریف به دو کشور کوبا و ونزوئلا بیان کرده بود: کوبا و ونزوئلا از جمله شرکای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین هستند که از دیرباز همکاری‌های گسترده سیاسی در بخش‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته‌اند.

وی کوبا و ونزوئلا را از کشور‌های مهم و با مواضع مترقی در آمریکای لاتین برشمرد که به خاطر مقابله با مداخلات و سیاست‌های مخرب آمریکا در منطقه آمریکای لاتین همواره تحت فشار‌ها و مداخلات ایالات متحده قرار داشته و به خوبی مقاومت کرده‌اند.

ظریف در سومین مقصد این سفر به بولیوی می‌رود تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی شرکت کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۷آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹۰۸۱۷۰۰۰۰۵۲، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
ايران داره به مرز هاي امريكا نزديك ميشه و اين براي امريكا ناامني ايجاد ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
امريكايي ها خيلي دارن از اين تحركات ميترسن اين ميتونه شروع واقعه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
دم اقاي ظريف گرم كه داره نهايت تلاشش رو ميكنه تا توسعه روابط بين المللي رو ايجاد كتنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
تا زمانیکه بایدن رییس جمهور بشه ایران فقط با پاکستان ونزویلا در ارتباط هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین