پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
انتظار و تعلیق این چند روز خیلی‌ها را کلافه کرده، اما وضعیت -دست کم تا الان- به هیچ وجه با آن چه در رقابت جورج بوش و ال گور در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد، قابل مقایسه نیست. در آن سال ۳۵ روز طول کشید تا برنده معلوم شود.
شعار سال:انتظار و تعلیق این چند روز خیلی‌ها را کلافه کرده اما وضعیت -دست کم تا الان- به هیچ وجه با آن چه در رقابت جورج بوش و ال گور در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد، قابل مقایسه نیست. در آن سال ۳۵ روز طول کشید تا برنده معلوم شود.

بعد از انتخابات جورج بوش ۲۴۶ رای کالج الکترال را به دست آورده بود و ال گور ۲۵۰ رای و هر دو منتظر نتایج ایالت فلوریدا بودند که ۲۵ رای داشت.

ابتدا شبکه‌های خبری برآورد کردند که ال‌ گور برنده‌ٔ فلوریدا شده اما وقتی شمارش آرا پیش رفت ناچار شدند تجدید‌نظر کنند. چند ساعت بعد ال گور تلفنی به جورج بوش تبریک گفت و شکست را پذیرفت اما کمی بعد که معلوم شد رای فلوریدا خیلی نزدیک‌ است، تبریکش را پس گرفت.

در بازشماری آرا بوش فقط حدود ۳۰۰ رای جلو بود. این باعث شد هر دو طرف به اقدام حقوقی روی بیاورند، ال گور برای بازشماری مجدد و بوش برای ممانعت از آن و معرفی‌شدن به عنوان برنده انتخابات.

پس از حدود یک ماه کشمکش حقوقی، بوش به عنوان پیروز ایالت فلوریدا اعلام و ال گور تسلیم شد. ۲۶۶ رای کالج الکترال ال گور در آن دوره، تا کنون بیشترین رای برای نامزدی است که برنده انتخابات نشده است.
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی خبرآنلاین
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
همين خودش نشون ميده كه حال امريكا اصلا خوب نيست و داره روزهاي رو به افول خودش رون طي ميكنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
ترامپ و طرفدارانش دارن تو امريكا اعلام جنگ ميكنن حداقل ماه هاي اول بايدن با ارامش نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین