پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
سرپرست فدراسیون شطرنج به جای رتق و فتق امور جاری و پیگیری برای برگزاری انتخابات، دست به تغییراتی زده که اساسا جزو شرح وظایف او نیست.
شعار سال: در فدراسیون شطرنج چه خبر است؟ فدراسیونی که غریب به یک سال است با سرپرست اداره می شود و هنوز تاریخ برگزاری مجمع آن مشخص نیست اما اتفاقاتی بی سر و صدا زیر پوست این فدراسیون در جریان است که منطقی به نظر نمی رسد.

بعد از ماجراهای سال گذشته این فدراسیون که حواشی فراوانی در پی داشت؛ با پایان دوره ریاست مهرداد پهلوان زاده، وزارت ورزش و جوانان فرهاد نیکوخصال را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد و به آقای سرپرست ماموریت داد تا انتخابات این فدراسیون را هر چه سریعتر برگزار کند.

محسن سمیع زاده دبیر سابق فدراسیون شنا نیز به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی انتخاب شد تا روند امور تسریع پیدا کند.

با نام‌نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج، پس از کش و قوس های فراوان 5 نامزد تایید صلاحیت شدند تا بدین تریتب شادی پریدر، رضا شیرین‌آبادی فراهانی، احمد گواری، محمدابراهیم مداحی و حسین مطیعی نقندر برای رسیدن به صندلی ریاست با هم رقابت کنند. از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز 6 آبان ماه به عنوان زمان برگزار مجمع انتخاباتی اعلام شد اما چند روز مانده به انتخابات به واسطه اوج گرفتن بحران کرونا این انتخابات به تعویق افتاد تا این فدراسیون بلاتکلیف باشد.

هر چند که حواشی که پیرامون یکی از کاندیداها بوجود آمد، نیز در این لغو بی تاثیر نبود. با این وجود در فدراسیون شطرنج ظاهرا هنوز حواشی ادامه دارد و فروکش نکرده. آقای سرپرست در ادامه تصمیمات عجیب خود در فدراسیون دست به تغییرات گسترده ای زده که هیچ منطقی ندارد.

در حالی که وظیفه اصلی سرپرستان فدراسیون باید برگزاری انتخابات باشد، اما نیکوخصال در یک اقدام عجیب به جای رتق و فتق امور جاری و پیگیری برای برگزاری انتخابات، دست به تغییراتی زده که هیچ دلیل متقنی برای آنها وجود ندارد و اساسا جزو شرح وظایف او نیست.

نیکوخصال در طی این مدت چندین کارمند فدراسیون را به بهانه های واهی کنار گذاشته و اخراج کرده و در توجیه آن کمبود منابع مالی را بهانه آورده در حالی که اخراج کارمند دبیرخانه ربطی به منابع مالی ندارد و اساسا یک موسسه دولتی یا فدراسیون بودن دبیرخانه نمی تواند فعالیت کند.

از سوی دیگر اخراج این افراد قطعا از لحاظ اقتصادی بار مالی سنگینی به فدراسیون وارد خواهد کرد که از میزان هزینه های جاری فعلی آنها بسیار بیشتر است و همین بهانه آقای سرپرست را یکسره پا در هوا جلوه می دهد.

افراد اخراجی از کارمندان باسابقه این فدراسیون هستند اما نامه‌ای به آن‌ها ارسال شده مبنی بر اینکه به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توانند از حضور آن‌ها در فدراسیون استفاده کنند. نیکوخصال اخیرا مدیر روابط عمومی فدراسیون را هم به همین بهانه اقتصادی کنار گذاشته، در حالیکه روابط عمومی نیز جزو ارکان یک مجموعه است و نمی توان آن را از چارت حذف کرد. اما گفته می شود در همین شرایط فرد دیگری برای سمت روابط عمومی در نظر گرفته شده است!

بهتر است آقای سرپرست به جای تغییرات اتوبوسی و گسترده در بدنه فدراسیون و کنار گذاشتن کارمندان شطرنج، انرژی خود را معطوف برگزاری هر چه زودتر انتخابات کند که وظیفه اصلی اوست و چینش نفرات فدراسیون را به رئیس بعدی واگذار کند تا رئیس آتی درباره نفرات تصمیم گیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار:  19 آبان  1399، کد خبر: 1665137،  www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
من نميدونم براي چي بايد فدراسيون شطرنج كه اين همه داشت در سكوت كار ميكرد اين همه رسانه اي بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
ممنون كه در هبر گزاري تون به ورزش هاي اين چنيني اهميت ميديد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین