پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر این که تمام تلاشش را خواهد کرد تا حق تیم ملی واترپلو برای حضور در المپیک را بگیرد گفت: با توجه به شرایط موجود نگران بازگشایی استخر‌ها هستم.
شعار سال: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یکی از فدراسیون‌های متضرر از شیوع ویروس کرونا بود. فدراسیونی که با وجود بودجه محدود اما موفقیت‌های بزرگی رقم زد و تیم ملی واترپلو پس از ۴۴ سال به مدال با ارزش برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافت. مدالی که امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ایجاد کرد اما کرونا اجازه رسیدن به این موفقیت را نداد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون در تلاش است تا یک فرصت دیگر برای تیم ملی ایران جهت حضور در المپیک بگیرد. هر چند کار سختی است اما رضوانی قصد دارد تمام تلاشش را در این راستا انجام دهد.

بازگشایی استخرها، اعطای وام به مربیان و ناجیان شنا، پیگیری وضعیت تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو، تجهیز استخر آزادی و آمادگی برای میزبانی مسابقات بین المللی از جمله مسائل مهمی بود که محسن رضوانی در به آن پرداخت.

* رطوبت استخرها مانع بازگشایی می‌شد

امسال ورزش (قهرمانی و همگانی) به ویژه ورزش قهرمانی دچار بحران جهانی شده است. ورزش‌های آبی به دلیل فضای حاکم بر استخرها بیشترین آسیب را دیده‌اند. طبق پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان ستاد مبارزه با کرونا، بحث رطوبت داخل استخرها، مانعِ بازگشایی استخرها می‌شود و نگرانی شدیدی را برای ستاد مبارزه با کرونا به وجود آورده است.

* فضای درون استخر انتقال ویروس را تسریع می‌کند

حدود دو ماه پیش جلسه ستاد عالی مبارزه با کرونا در محل استخر بین المللی ۹ دی برگزار شد تا نماینده ستاد مبارزه با کرونا فضای استخر را مشاهده کند. در این نشست به طور شفاف اعلام کردند مشکل آب استخر نیست چرا که کلر ویروس را از بین می‌برد اما مساله و مشکل مهم فضای درون استخر است که انتقال ویروس را تسریع می‌کند.

* مناطق زرد و آبی مجوز بازگشایی استخر را دارند

حدود دو هفته گذشته نامه‌ای از ستاد مبارزه با کرونا با امضای رئیسی دریافت کردیم که به علی‌نژاد و فدراسیون پزشکی ارسال شده بود. فدراسیون پزشکی با هماهنگی و پیگیری فدراسیون برای تهیه پروتکل و بازگشایی استخرها نامه را ارسال کردند. مناطق زرد و آبی (آبی ۵۰ درصد و زرد ۳۰ درصد) اجازه استفاده از فضای استخر را دارند. این موضوع از دو منظر قابل پیگیری و بحث است. نخست بحث قهرمانان استانی مطرح است که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط یکسری از هیأت‌ها در چند استان مانند اصفهان، خراسان، مرکزی و بوشهر استخرها باز شده‌اند. اینها بر اساس ارتباطاتی که ایجاد کرده‌اند توانسته‌اند مجوز بازگشایی محدود برای قهرمانان را کسب کنند.

* هیأت‌ها با ستاد مبارزه با کرونا استان هماهنگ باشند

مقام معظم رهبری در خصوص مساله کرونا و محدودیت‌های آن ستاد مبارزه با کرونا را به عنوان مرجع معرفی کردند و اعلام کردند حرف این ستاد فصل الخطاب است. بنابراین حرفی که ستاد می‌زند برای ورزش اولویت بود. ستاد عالی مبارزه با کرونا مسئولیت به صورت جز را به ستاد مستقر در هر استان سپرده است. هیأت‌ها را مجاب کرده‌ایم با ستاد مبارزه با کرونای استان برای بازگشایی استخر هماهنگی داشته باشند. اصفهان نخستین استانی بود که در این فضا ورود کرد و تمرین تعدادی از ملی پوشان در حال پیگیری است.

* استخر آزادی از خرداد ماه فعالیتش را آغاز کرد

استخر مجموعه ورزشی آزادی نیز از خرداد ماه به صورت محدود فعالیتش را آغاز کرد و قهرمانان کارشان را پیگیری می‌کنند. تمرینات ملی پوشان که ضربه بزرگی دیدند و منقطع شد مجدداً از خرداد ماه آغاز و بدون وقفه تا امروز پیگیری شد. در شیرجه نیز در مجموعه ورزشی آزادی حمید کریمی و مجتبی ولی پور (دو شانس کسب سهمیه) در حال تمرین هستند. پس از اردوی یک ساله حمید کریمی در روسیه بسیار به او برای کسب سهمیه امیدوار بودیم، آمادگی خوبی برای شرکت در مسابقه داشت اما حدود شش هفته تأخیر در کارها به وجود آمد در هر حال در حال انجام کارها هستیم.
 


* تمرینات شنا و دومیدانی نباید متوقف شود

تعدادی از کشورهای سردمدار در رشته شنا، شناگرانی که شانس کسب مدال در المپیک را دارند واکسینه کرده‌اند. رشته‌هایی مثل شنا و دوومیدانی نمی‌توانند تمرینات خود را متوقف کنند بنابراین در این کشورها جزو گروه اول واکسینه شدند و در حال انجام تمرینات هستند. اگر این کشورها را کنار بگذاریم که تعدادشان بسیار محدود هستند، دنیا از کرونا بسیار آسیب دید. امیدوارم هر چه سریع‌تر این شرایط به پایان برسد و ورزش مثل سایر مناطق جامعه به جایگاه و مرتبه خودش بازگردد.

* مجوز بازگشایی استخر با رعایت پروتکل بهداشتی صادر شده است

همانطور که گفتم، حدود دو هفته پیش ستاد عالی، مجوز بازگشایی استخرهای سرپوشیده با ۵۰ درصد در مناطق آبی و ۳۰ درصد در مناطق زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است. اگر پروتکل‌ها رعایت شود که باید این کار انجام شود، ابتلاء به ویروس کرونا کاهش و جلوگیری خواهد کرد. در حال بازگشایی دومین استخر خود یعنی استخر ۹ دی هستیم. برای کارمندان و کارکنان استخر آموزش خواهیم گذاشت و سعی می‌کنیم افرادی که وارد استخر می‌شوند، ورود و خروجشان چک شود. در واقع این مجوز توسط ستاد مبارزه با کرونا در مناطق آبی و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

* شخصاً موافق بازگشایی هستم اما به عنوان یک پدر نگرانم

درباره اعتماد مردم و استقبال آنها از بازگشایی استخر از دو منظر صحبت می‌کنم؛ نخست از منظر شخصی و سپس به عنوان یک پدر. نگران هستم. صادقانه پاسخ دهم، نگرانی در من نیز وجود دارد اما نمی‌توانیم مقابل همه چیز را بگیریم چرا که این ویروس در کنارمان خواهد بود و مانند آنفلوآنزا هر سال باید واکسن و مراقبت انجام شود، پس نمی‌توانیم جلوی جریان زندگی را بگیریم. این نگرانی را دارم و استخری که پروتکل‌ها رعایت شود و خلوت باشد را برای استفاده ترجیح خواهم داد.
 
به هموطنان عزیز نیز این توصیه را دارم (چون برخی برای درمان و مسئله ریکاوری مشکل ات استخوانی عضله‌ای باید از استخر استفاده کنند) اگر پروتکل‌ها رعایت نشد، می‌توانند به اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران، فدراسیون شنا، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا (که سعی می‌کنیم شماره تماس آنها را در سایت فدراسیون قرار دهیم) اطلاع‌رسانی کنند تا ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید. مردم نیز مراقب باشند و اگر از استخر استفاده می‌کنند، به مسائلی که مربوط به انتقال ویروس می‌شود مانند فاصله اجتماعی و تعویض لباس توجه بسیاری کنند.

* ۳۰۰ میلیارد تومان وام برای ضرر استخرداران تخصیص داده شد

رقم ضرر فدراسیون از تعطیلی کل استخرها رقم بسیار بالا و نجومی است. حدود سه ماه پیش نامه‌ای به وزیر ورزش ارسال شد تا برای متضرر شدن مربیان، خانواده و حتی ناجیان شنا، وامی در نظر گرفته شود که به آنها کمک کنیم. این موضوع به سرعت از طرف معاونت ورزش قهرمانی به اداره کل امور باشگاه‌ها دستور و پیگیری شد. شاهد بودم که علی‌نژاد شخصاً پیگیر این موضوع بود. مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای باشگاه‌داران دارای استخر تخصیص داده شد.
 
بر اساس یک معیار، با هماهنگی فدراسیون و مدیرکل باشگاهداری وزارت ورزش (فرهاد نیکوخصال) ضوابطی مشخص شد. بر اساس ابعاد، فضای استخر و استان مربوطه، وام‌هایی به استخرداران تخصیص داده شد که کم‌کم به آنها پرداخت می‌شود. مرحله دوم پرداخت وام به مربیان و ناجیان خواهد بود. نمی‌توانم رقم دقیقی بگویم اما بر اساس آماری که گرفته‌ایم، حدود ۱۰ هزار مربی فعال در سال ۸۸ داریم که با ناجیان حدود ۱۰۰ هزار نفر خواهند شد. با توجه حیطه اختیار و کارمان درخواست داده‌ایم و در حال وارد شدن به مرحله اعطای وام با سود بسیار پایین هستیم. امیدوارم وامی که به مربیان و ناجیان داده می‌شود، بلاعوض باشد که بتوانند نفسی بکشند.
 

* فعال‌ترین فدراسیون در برگزاری وبینار و دوره‌های مجازی بودیم

با توجه به شیوع ویروس کرونا فرصتی در این چند ماه ایجاد شد تا مسائلی که مربوط به سایت بانک اطلاعاتی ورزش‌های تحت پوشش سامانه آموزش است را قوی‌تر کنیم. فکر می‌کنم یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌ها در برگزاری وبینار و کلاس‌های غیرحضوری بوده‌ایم که استقبال خوبی هم صورت گرفت. هدف ساماندهی بود. برگزاری کلاس‌ها به صورت وبینار و غیرحضوری جا افتاده است. ان‌شاءالله پس از بین بردن پاندمی کرونا، بسیاری از این کلاس‌ها ادامه‌دار باشد و کلاس‌های غیرعملی به صورت غیرحضوری برگزار شود. این نیز نشان می‌دهد بسیاری از اتفاقات رخ داده، بد نبوده است و کمک کرد فضا از فضای حضوری خارج شود که در نتیجه باعث کاهش هزینه در جابجایی افراد می‌شود و افراد از منزل در زمینه دانش‌افزایی خود قدمی برداشتند. این کارها انجام شده است و ساماندهی بانک اطلاعات صورت گرفته است.

* امکان ذخیره بودجه نداشتیم

در جلسه‌ای طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مسائل موجود برای آمادگی تیم ملی در المپیک صحبت می‌کرد. یک اعزام به کشور قطر با یک پرواز حدود یک و نیم میلیارد تومان برای این فدراسیون هزینه داشته است. این مبلغ را برای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در نظر بگیرید که حدود چهار میلیارد بودجه‌ای دریافت می‌کند. اگر یک تیم واترپلو بخواهد اعزام شود، هزینه را ببینید؟ ولی امسال کمیته ملی المپیک کمک شایانی به همه فدراسیون‌ها کرد. حتی بنده که در هیئت اجرایی عضویت دارم، یک مصوبه‌ای داشتیم تا بتوانیم یک مبلغ مازاد در این بودجه برای خرید تجهیزات به فدراسیون‌ها پرداخت شود که این معادل پولی است که هر سال باید دریافت شود. جای تشکر از صالحی‌امیری دارد که بودجه کمیته ملی المپیک را در این سال حدود پنج برابر کرده است.

بعید می‌دانم هیچیک از وزارتخانه‌ها که پول دریافت می‌کنند، چنین رشدی در این ایام داشته باشند؛ ایامی که به حق می‌توان گفت تحریم‌ها نیز بسیار اثرگذار بود. تحریم‌ها شرایط بدی برای کشور به وجود آورد، زمانی که صحبت‌های مسئولین را می‌شنویم متوجه می‌شویم، تحریم‌ها باعث عدم ورود دارو به کشور شده است. تحریم‌های خصمانه و ظالمانه که نشان داد مسئله هسته‌ای یک قصه است و فقط آسیب زدن به مردم و هموطنانمان هدف بوده است. این اتفاق را پشت سر گذاشته‌ایم، امیدوارم هر چه سریع‌تر از کرونا هم رهایی یابیم. ذخیره‌ای که فکر کنید در بودجه نیست چرا که بودجه با توجه به افزایش نرخ دلار باید چهار برابر می‌شد تا بتوانیم یک سفر انجام دهیم اما همان بودجه گذشته دریافت شد. اینکه فدراسیون بتواند ذخیره کند، خیر، بعید می دانم اما اگر فدراسیونی توانسته باشد این کار را انجام دهد، باید ممنون آن رئیس فدراسیون باشیم که توانسته این بودجه را مدیریت کند.

* هدف از برگزاری مسابقات جام زنده رود ایجاد انگیزه است

مسابقات جام زنده رود در رده سنی بالای ۱۵ سال برگزار می‌شود و نقدهای برخی از بانوان و مادران شناگران در رابطه با این رقابت‌ها را شنیده‌ام. اگر از یکسری از افراد که فقط هدفشان نابود کردن مسئله و دشمنی است بگذریم، هر حرکتی در مجموعه‌ای دولتی با رویکرد مردم منتقدان و موافقانی دارد.

هنوز برگزاری مسابقه قطعی نیست. نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مسابقه شرط اصلی است. بدون هیچ ورود و چانه زنی باید منتظر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. همچنین اصلاً هدف از برگزاری مسابقه کیفی نبوده است. چرا که شناگران هنوز آماده نیستند. بارها اشاره کرده‌ام یک شناگر اگر یک هفته تمرین نداشته باشد در مقایسه با یک فوتبالیست مانند این است که سه ماه تمرین نداشته است یعنی تمرینات شنا بسیار اثرگذار است.

قاطعانه می گویم اگر تمام شناگران بانو در سطح کشور را در نظر بگیریم (مثلاً اگر دو هزار نفر باشند) کمتر از سی نفر در آمادگی هستند. پس هدفمان اصلاً کیفی نبوده است، هدف ایجاد انگیزه و به وجود آوردن فضایی است که شناگران برای رقابت مهیا شوند. بدون هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا کاری نخواهیم کرد و این مسئله منوط به رضایت ستاد ملی مبارزه با کرونا است. اگر مجوز صادر شود تست خواهیم گرفت و مسابقه برگزار می‌شود. پس دو مسئله باید مدنظر قرار گرفته شود. کیفیت تحت تأثیر عدم آمادگی شناگران است و دوم ستاد ملی مبارزه با کرونا فصل الخطاب است و باید مجوز برای برگزاری صادر شود.

* به دنبال مجاب کردن باشگاه‌ها برای تیم داری در لیگ برتر هستیم

در تلاش هستیم اسفندماه حداقل یک دوره از مسابقات لیگ شنا و واترپلو را برگزار کنیم. با مدیرعامل باشگاه سایپا برای ادامه تیم داری در لیگ برتر واترپلو جلسه‌ای دارم. سراجی سال‌ها در ورزش حضور داشته و با ورزش آشنا است و به خوبی شنا را می‌شناسد. تیم سایپا در مسابقات لیگ برتر واترپلو حضور داشته و می‌خواهیم سایپا را برای تیم داری در مسابقات حفظ کنیم. لیگ واترپلو قطعاً در دو یا سه مقطع و در شنا نیز در سه دوره برگزار خواهد شد که یک دوره آن پیش از آغاز سال جدید است. تا این لحظه در واترپلو ۴ - ۵ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر به ۶ یا ۸ تیم برسند کافی است. هم ایجاد انگیزه است هم ورزشکاران مبلغی دریافت می‌کنند.

امیدوارم این مسئله شدنی باشد. هدف این است بتوانیم باشگاه‌ها را وارد فضای رقابت کنیم. ۸ تیم نیز در شنا اعلام آمادگی کرده‌اند. در شیرجه نیز به دلیل اینکه تعداد نفرات حاضر در آن کم است راحت تر می‌توانیم برگزار کنیم اما در شنا و واترپلو اگر بتوانیم این مسئله را رقم بزنیم اتفاق بزرگی است. کمی نگرانی و عذاب وجدان زیادی برای ابتلای احتمالی ورزشکاران به ویروس را داریم بنابراین سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل‌ها این کار را انجام دهیم. تک تک نفرات، بازیکنان، داوران و… را متعهد کنیم که مراقب خود باشند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. اگر با فردی که دچار بیماری کرونا شده تماس داشته‌اند به فدراسیون اعلام کنند تا با گرفتن تست پی سی آر این بیماری را کنترل کنیم.
 


* پس از واکسیناسیون کادر درمان و افراد مسن، ورزشکاران المپیکی می‌توانند در اولویت باشند

موضوع واکسینه شدن ورزشکاران المپیکی توسط هیئت اجرایی پیگیری خواهد شد. IOC اعلام کرده است به تعداد افرادی که کسب سهمیه المپیک کرده‌اند دو برابر آن واکسن به کشور ارسال می‌کنند تا قبل از حضور در المپیک ورزشکاران واکسینه شوند. این موضوع باید توسط کمیته ملی المپیک و وزارتخانه پیگیری شود.

تعدادی از ورزشکاران ایرانی کسب سهمیه کرده‌اند پس در اولویت هستند تا بتوانند در آرامش تمریناتشان را پیگیری کنند. در شنا نیز نفراتی داریم که به گرفتن سهمیه نزدیک هستند. امیدوارم این اتفاق رقم بخورد و کسب سهمیه رقم بخورد. در شنای ایران کسب سهمیه یک انقلاب است و مانند مدال المپیک ارزشمند است. ولی به عنوان یک ایرانی باید بدانیم ورزشکاران در حال حاضر در اولویت نیستند و اولویت ما کادر درمان و افراد مسن هستند که واکسن را دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند. قهرمانان ملی پوش می‌توانند در مرحله بعدی واکسیناسیون قرار گیرند که هم احترامی به آنها گذاشته شود و نیز بدانند برای کشور مهم و برای آنها ارزش قائل هستند. واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی از نظر روانی می‌تواند تأثیرگذار باشد و آرامشی در فضای تمرینی ایجاد خواهد کرد.

* برگزاری مسابقه انتخابی المپیک واترپلو را حق خود می‌دانیم

پس از لغو مسابقه انتخابی المپیک واترپلو، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. براساس قوانین و قانونی که در آئین نامه‌های فدراسیون‌های بین المللی اعمال می‌شود در صورت لغو تورنمنت انتخابی المپیک در قاره‌ها قانون مشخصی وجود دارد. نخست اینکه در شرایط غیرقابل پیش بینی مثل زلزله یا کرونا، بین دو تیم برتر قاره رقابتی به صورت رفت و برگشت برگزار شود. به این شیوه که یا دو تیم در یک کشور بی طرف با یکدیگر رقابت کنند یا قهرمان آخرین رویداد برگزار شده مورد توجه قرار گیرد. بازی‌های آسیایی جاکارتا آخرین رویداد رسمی قاره بود که قزاقستان قهرمان، ژاپن نایب قهرمان و ایران سوم شد.

همانطور که می‌دانید ژاپن میزبان المپیک است، پس از مشورت با اعضای کادر فنی و مدیریتی تیم، یک حق را برای خود ایجاد کردیم که به دلیل میزبانی ژاپن در المپیک، دو تیم ایران و قزاقستان باید با یکدیگر برای کسب سهمیه رقابت کنند. پاسخ این بود که دو تیم اول و دوم باید با یکدیگر رقابت کنند و این چه ربطی به ایران دارد؟ استدلال ما نیز این بود که چون ژاپن میزبان است عملاً نباید در گردونه مسابقات انتخابی باشد، پس ما تیم دوم هستیم و بنابراین باید رقابت انتخابی بین ایران و قزاقستان برگزار شود.

البته این استدلال ما مورد موافقت قرار نگرفته ولی همچنان پیگیر هستیم و کمیته ملی المپیک نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده است. در ابتدا زمانی که به دنبال برگزاری رقابت بین دو تیم ایران و قزاقستان بودیم هیچکس پیش بینی نمی‌کرد که دنیا به خاطر یک ویروس یک سال به تعطیلی کشیده شود و به پاندمی برخورد کردیم. دیگر المپیک از ذهن همه خارج شد و جان انسان‌ها در میان بود. در جلسه مجمع کنفدراسیون شنای آسیا در عمان به همراه دو تن از همکارانم حضور داشتیم. به عنوان عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون شنای آسیا با اعضای فینا صحبت و اعلام کردم برگزاری رقابت انتخابی بین دو تیم ایران و قزاقستان یک خواسته ملی در کشور است و مسئولان نیز در حال پیگیری هستند و به یک حق تبدیل شده است. آنها نیز اعلام کردند که در هیئت رئیسه فینا موضوع بررسی می‌شود و در اولین فرصت نتیجه را اعلام خواهند کرد.

* فینا نامه‌ای رسمی ارسال نکرده است

بنابراین هنوز نامه‌ای رسمی مبنی بر حضور قزاقستان در المپیک به فدراسیون شنا ایران ارسال نشده است. البته فینا با انتشار یک عکس در فضای مجازی رسمی خود قزاقستان را به عنوان نماینده آسیا معرفی کرده است. ما از ابتدا می‌دانستیم که در این مساله شانس بسیار کمی داریم اما موظف بودیم از حقوق تیم ملی دفاع کنیم. یکی از اعضای فدراسیون جهانی سه سوال از ما داشت. نخست آنکه اگر درخواست ایران پذیرفته شود چه کشوری حاضر به میزبانی خواهد بود؟ دوم در صورت قبول شدن درخواست ایران، حدود چهار ماه فرصت برای آماده سازی تیم نیاز خواهید داشت آیا فرصت کافی برای این موضوع هست؟ و سوم اینکه قزاقستان اعلام کرده تیم‌های اول و دوم باید مسابقات انتخابی را برگزار کنند یعنی قزاقستان و ژاپن و این موضوع چه ربطی به ایران دارد؟ این مشکلات وجود دارد.

تعدادی بازیکن که پس از ۴۴ سال موفق به کسب مدال‌های بازی‌های آسیایی شدند با انگیزه برای حضور در المپیک تلاش می‌کنند اما به یکباره با چنین مشکلاتی روبرو می‌شوند. نمی دانم برخی دنبال چه منافعی هستند. ما سعی داریم از این موضوع و چالش پیش آمده به عنوان یک فرصت و امتیاز برای کشور نگاه کنیم که به زودی متوجه آن خواهند شد. در حال حاضر راجع به امتیازات گرفته شده صحبت نمی‌کنم. باید مسئولان ارشد فدراسیون جهانی را ببینم که قرار است این اتفاق به زودی بیفتد. همچنان پیگیر هستم اما نمی‌توانم چیزی را که صد درصد نیست، قول دهم.

شک نکنید محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون همچنان پیگیر است. ایستاده‌ام تا بتوانم امتیازی برای واترپلوی کشور کسب کنم. اما نباید بی انصافی کنیم و تحلیل موضوع به نگاه هوشمندانه کارشناسان باز می‌گردد.
 


* حضور در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هدف اصلی واترپلو است

حدود یک سال و هشت ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی چین ۲۰۲۳ فرصت داریم. زمان مثل برق و باد گذشت. فرصتی باقی نمانده است و باید هرچه سریع‌تر کارها را انجام دهیم تا در بازی‌های آسیایی با یک تیم آبرومند و هدفمند در سه رشته حضور داشته باشیم.

چیریچ به زودی وارد ایران می‌شود تا کارمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی آغاز کنیم. کرونا دیگر وجود دارد و باید با آن زندگی کنیم. شانس کمی برای کسب سهمیه وجود دارد. هدف گذاری ما برای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ است. تا بازی‌های آسیایی با چیریچ قرارداد داریم. امیدوارم به هدفمان یعنی حضور در فینال بازی‌های آسیایی دست یابیم.

* شنا برایم مهم است و امید زیادی به کسب سهمیه دارم

به تعدادی از شناگران برای کسب سهمیه امیدوار هستیم. نامی از آنها نمی برم تا سایرین تحت تأثیر قرار نگیرند. در شنای سرعت بسیار امیدوارم. در اصفهان، تهران و خراسان شناگران در حال تمرین هستند. فینا هنوز تاریخ مسابقات کسب سهمیه المپیک را اعلام نکرده است. اتفاق عجیبی که برایم حساسیت ایجاد کرده است. حدود ۹۰۰ شناگر در دنیا هنوز تکلیفشان مشخص نیست. رقابت‌های واترپلو برگزار شده است. تاریخ شیرجه مشخص است اما در شنا خبری نیست. بسیار امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا باری از دوش من از نظر وجدانی برداشته می‌شود. تصور اینکه محسن رضوانی فقط به دنبال واترپلو است، درست نیست. قول می‌دهم اگر در شنا کسب سهمیه انجام شود، در بازی‌های آسیایی یک اتفاق بزرگ رقم بزنیم و حداقل این است که در ۵-۶ نفر اول آسیا شناگر داشته باشیم.

* تجهیز استخر آزادی و آمادگی برای میزبانی مسابقات بین المللی

تشکر ویژه دارم از همکارانم در بخش اداری و اجرایی فدراسیون که با تلاش آن‌ها در این مدت چند کار بزرگ در بهبود وضعیت استخر آزادی انجام داده‌ایم. در اطراف استخر تعدادی سکو قرار داده‌ایم. از همه مهمتر تجهیز استخر آزادی به تاچ پد که یکی از آرزوهای شناگران بود. اگر فضا به خوبی مدیریت شود و بتوانیم ایرادات استخر آزادی را برطرف کنیم می‌توانیم میزبان مسابقات بین المللی باشیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. باید در سرویس بهداشتی و راهروها، تعمیراتی انجام دهیم. برآورد ما هزینه‌ای حدود ۴۰۰-۵۰۰ میلیون تومان است. هنوز این توان را نداریم. اتفاق خوب دیگر تجهیز استخر به ۱۵۰ چراغ بود. کمیته ملی المپیک نیز بسیار کمک کرد. از صالحی امیری هم تشکر می‌کنم که همه فدراسیون‌ها را حمایت می‌کند. چراغ‌ها در ۹ دی نیز به زودی نصب می‌شود. با مسئولان شرکت تجهیز در حال رایزنی هستیم. به دستور وزیر ورزش و جوانان نیز زمینی از شرکت تجهیز گرفته‌ایم که در حال جانمایی هستیم تا بتوانیم نزدیک به استخر بسازیم. حدود هزار متر زمین مانند تمام فدراسیون‌ها تا بتوانیم خوابگاه، رستوران، آمفی تئاتر خوب داشته باشیم.

* نگرانی‌ها در جنوب کشور

محسن رضوانی در پایان گفتگویش گفت: از حس مسئولیت شما برای پیگیری مسابقات شنا، شیرجه و واتر پلو بسیار ممنونم. خبرهای خوبی درباره استخرها به عنوان بحث روز عمومی در جنوب کشور نمی شنوم. شرایط در جنوب کشور اصلاً خوب نیست. مراجعه به بیمارستان‌ها به شدت در حال افزایش است. ۷۰ درصد خوزستان زرد شده است. نمی‌توانیم از یک فرد عادی توقع داشته باشیم که مراقب باشد. نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورها، شرایط این گونه است.

اینها مسائلی است که باید به آن توجه کنیم. امیدوارم شرایط بهتر شود. در گیلان نیز شرایط بد است. امیدوارم مردم عزیزمان با رعایت پروتکل‌ها و کمک به یکدیگر به مدیریت و پاندمی کرونا کمک کنند تا هر چه سریع‌تر از این معضل رها شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 5141553، www.mehrnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
مردم با اینکه دارن این روزهای سخت رو با چشم های خودشون می بینن بازم انگار کرونا براشون مهم نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین