پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
در تیرماه سال ۹۹ دوباره توانستیم پذیرش قهرمانان ورزشی را کلید بزنیم. در گذشته فقط تا کارشناسی ارشد به ما پذیرش قهرمانان ورزشی را می‌دادند، ولی امسال برای اولین بار توانستیم پذیرش در مقطع دکتری تربیت بدنی را هم برای بچه‌ها بگیریم و ورزشکارانی که قهرمان ورزشی هستند و شرایط پذیرش بدون آزمون را در مقطع دکتری تخصصی تربیت بدنی دارند، جذب کنیم.
شعار سال: دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ‌های برتر ورزشی سال 99 کاری کرد کارستان. این یک تعریف گزاف از عملکرد ورزشی موسسه عالی نیست، بلکه ورق زدن گزارش لیگ‌های برتر ورزشی ایران در سالی که کرونا سعی داشت ریه ورزش کشور را هم درگیر کند، نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد درحقیقت کاری کرده است کارستان و گزاف نیست اگر بنویسیم ورزش دانشگاه آزاد در سال سخت کرونا، چشم و چراغ لیگ‌های برتر ورزشی ایران شد. مردی که برای این حضور جدی تلاش کرد اما ‌امیرعباس لشگری بود و در گفت‎وگویی از رضایتش برای عملکرد ورزشکاران و اهداف ورزشی دانشگاه آزاد گفت، او البته به قراردادهای مالی ورزشکاران هم اشاره کرد و این حق را برای آنها قائل شد که قراردادهای بهتری باید داشته باشند.

همدلی و همکاری در مجموعه دانشگاه آزاد

رئیس مرکز ورزش و تربیت‎بدنی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی صحبت‌هایش را این‎گونه آغاز کرد: «با نام و یاد خدا کار را شروع کردم و با نام خدا هم آخرین مصاحبه سال 99 با روزنامه «فرهیختگان» را شروع می‌کنم. به نظر من یکی از علل موفقیت ورزش، اول همدلی و همکاری مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بود که مسئولان ارشد دانشگاه، دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جهان‌بین معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر مسئولان و معاونت‌ها و سایر روسای مراکز در سازمان مرکزی درواقع پای کار بودند و ورزش را با تمام وجود حمایت کردند که این حمایت منجر به این نتایج ارزشمند شد. این نتایج آنجا برای ما ارزش بیشتری خواهد داشت که جدای از تعریف و تمجید‌هایی که از سازمان مرکزی و درون دانشگاه صورت گرفت، تعریف افرادی که از بیرون ورزش را رصد می‌کنند، به‎ویژه افرادی که کار تخصصی ورزش انجام می‌دهند را هم در پی داشت که شاید برای ما دلچسب ‎تر هم کرد. امسال با وجود کرونا سال ویژه‌ای بود و انجام این فعالیت‌ها به اعتقاد من کارنامه قابل‎قبولی را برای مجموعه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی که بحق شایسته تعریف و تمجید هم بود، به جا گذاشت. همدلی و همراهی همکاران من در حوزه مرکز ورزش و تربیت‎بدنی که همه به‎صورت حرفه‌ای کار را دنبال کردند و منجر به این نتایج شد.»

درخشش در پی افزایش رشته‌ها

او درباره اضافه یا کم شدن رشته‌های ورزشی حاضر در لیگ بیان کرد: «سال گذشته درباره حضور بعضی رشته‌ها خیلی جدی پیگیری نشد و یا کمتر به آن بها داده شد که امسال خوشبختانه با نگاه ویژه رئیس دانشگاه و مجموعه مرکز ورزش دوباره بازبینی و بازنگری و ارزشگذاری شد و نتایجش را هم ما به ‎خوبی دیدیم. رشته‌هایی مانند تیراندازی با کمان و شمشیربازی آقایان به ‎خوبی درخشیدند. رشته کشتی فرنگی ما درحقیقت غوغا کرد و مدال نقره‌ای را که کم از طلا نبود، توانست از چنگ حریفان برباید که کار سختی را تیم کشتی فرنگی با توجه به بودجه‌ای که بسته بودیم و نفرات جوانی که به‎ کار گرفته بودیم، انجام داد. محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اذعان کرد که تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی شگفتی‎ساز شد و 6 نفر از 10 وزن ما به اردوی تیم ملی دعوت شدند و من مطمئن هستم که شما از این جوانان در سال‌های آینده خبرهای خوبی را می‌شنوید و اینها می‌توانند مدال‌های بین‎المللی را درو کنند، راستش اعتماد به این جوان‌ها، افتخار دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تربیت‎بدنی بود و خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «در تنیس روی میز بنیامین فرجی 11 ساله را در ارنج تیم داشتیم که شاید این حضور در تیم حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی بی ‎سابقه باشد که در رده سنی بزرگسالان از یک بازیکن جوان و کم‎سن استفاده کنیم ولی این اعتمادی است که ما و تیم‌مان به جوان‌ها کرد و درواقع به‎نوعی هم اشارات مقام ‎معظم ‎رهبری را که باید به جوان‌ها اعتماد کرد و کار را به دست آنها سپرد و از آنها مسئولیت خواست، در عرصه ورزش به‎ کار گرفتیم.»

دکتر لشگری ادامه داد: «ما به کادرفنی و ورزشکاران جوان اعتماد می‌کنیم. کادرفنی خیلی از تیم‌هایمان جوان شده‌اند، در رشته تیراندازی با کمان میلاد وزیری جوان را که هنوز بازیکن است، در قالب بازیکن و سرمربی توانست تیم ما را قهرمان بکند، بقیه هم همین‎طور درخشیدند. در خیلی از تیم‌ها پوست‌اندازی داشتیم و مربیان و بازیکنان جوان را دعوت کردیم. در تیراندازی بانوان امسال جواب اعتماد‌مان را با قهرمانی گرفتیم و این ها افتخارآفرینی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.»

تبلیغ بسیار خوب برای دانشگاه آزاد

لشگری به بعد تبلیغاتی ورزش اشاره کرد و گفت: «مهم است که بدانیم ورزش خیلی بعد تبلیغاتی زیاد و نفوذ بالایی در جامعه دارد و وقتی خبرنگاران صداوسیما در مسابقات لیگ می‌گفتند با هر فینال اسم تیم دانشگاه آزاد را می‌شنویم، حرف خیلی جالبی است و این بعد تبلیغاتی بسیار وسیعی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که دانشگاه آزاد نه‎تنها در بحث علمی و آموزشی قدرتش را به رخ می‌کشد، بلکه در زمینه ورزش هم خودنمایی می‌کند و این حائز اهمیت است که دانشگاه تک ‎بعدی نیست و در تمام جوانب پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... برنامه‎ ریزی و به‎صورت اصولی کار می‌کند. الان دانشگاه آزاد به جایی رسیده که خیلی از ورزشکاران در رشته‌های ورزشی علاقه‎مند به پوشیدن پیراهنش هستند و برای عضویت در تیم دانشگاه آزاد رقابت می‌کنند که این افتخاری برای ماست.»

رئیس سازمان ورزش دانشگاه آزاد تصریح کرد: «کشتی‎گیران فرنگی‎‌کار بسیار فراتر از انتظار ما ظاهر شدند. در تیراندازی با کمان آقایان و خانم‌ها استنباط اینکه قهرمان و نایب‎قهرمان شوند را نداشتیم. در قایقرانی آب‌های آرام و ووشو درخشیدیم. در تنیس روی میز با حضور بازیکن 11 ساله رقابت‌ها را تماشایی کردیم و مطمئنم اگر همین روش ادامه پیدا کند او جزء نابغه‌های تنیس روی میز خواهد شد و افتخار این استعدادیابی، کشف و معرفی به فدراسیون برای دانشگاه آزاد است و این هدف غایی ماست که بتوانیم هم استعدادیابی در بستر‌هایی مانند مدارس سما، دانشجوهای ورودی جدید داشته باشیم و هم بتوانیم به‎ سمت ورزش حرفه‌ای سوق بدهیم که این می‌تواند زنجیره‌ای برای شاداب نگه‎داشتن ورزش حرفه‌ای ما باشد.»

دلایل ناکامی در دو رشته

رئیس مرکز ورزش و تربیت‎بدنی دانشگاه آزاد یادآور شد: «درباره ناکامی‌ها می‌توانم به کشتی آزاد اشاره کنم که انتظار بیشتری را از آزادکاران داشتم ولی در کشتی آزاد هم بازیکن‌های جوانی مانند عموزاد را گرفتیم. در زمانی که ما برای سوم و چهارمی رقابت می‌کردیم، فدراسیون برای مسابقات جهانی عموزاد را به‎عنوان یک پدیده می‌خواست اعزام کند و ما به جای نفع دانشگاه آزاد، نفع کشتی و ورزش کشور را درنظر گرفتیم و به این بازیکن اجازه دادیم، چراکه به‌عنوان یک مسئول آموزش عالی و دانشگاه و جایی که انسان‎ سازی می‌کند در مقابل آینده این جوان‌ها مسئول هستیم.»

لشگری اظهار کرد: «تیم دیگری که انتظار بیشتری از آنها داشتیم ولی به ‎خاطر پوست‎اندازی و جوان‎گرایی نتوانست نتایج خوبی را کسب کند، تکواندوکاران بودند که آقایان خلیفه و ایمان‎زاده خیلی زحمت کشیدند ولی ما به جز آرمین هادی‎پور از بازیکن حرفه‌ای دیگری استفاده نمی‌کردیم و آرمین هم در مراحل اولیه گرم کردن اولین مسابقه‌اش دچار آسیب‎دیدگی شد و از حضور او در همان اولین بازی محروم شدیم و به ‎دلیل تصمیم اشتباهی که متاسفانه تیم برگزارکننده مسابقات گرفتند، تیم ما را از سکو محروم کردند. با مجوز کتبی مسئول برگزاری مسابقات و هیات ژوری ارنج را عوض کردیم و هادی‎پور را از ارنج بیرون آوردیم ولی متاسفانه روز بعد هیات ژوری اعلام کرد که برای دادن مجوز اشتباه کرده و بازی برده‌مان باخت محسوب می‌شود. می‌توانستیم بداخلاقی کنیم و تیم‌مان را از زمین بیرون بیاوریم ولی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و باید اخلاق‎مداری را دنبال کنیم و به همین دلیل تصمیم بر این شد که به نظر هیات ژوری احترام بگذاریم و شاید هم همان پاشنه ‎آشیل سکو نرفتن تیم شد.»

احتمال افزایش رشته ‎ها

‌لشگری در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در ساختار و تعداد تیم‌ها انجام می‌شود یا خیر، اضافه کرد: «باید در شورای‎‌عالی ورزش این موضوع را بررسی کنیم ولی خب به‎طور حتم ما در مرکز تربیت‎بدنی موظفیم که پیشنهادهای خود را ارائه و از آن دفاع کنیم. می‌توانیم یک‎سری از رشته‌ها را اضافه کنیم، همان‎طور که سال گذشته در قایقرانی و شمشیربازی تعداد شرکت‎کننده‌ها و تعداد رشته‌هایی که می‌توانستیم را بیشتر کردیم، نتیجه گرفتیم و برای سال آینده هم روی بعضی رشته‌ها درحال بررسی هستیم و به‎محض اینکه احساس کنیم توانمندی‌اش را داریم، به‎ طور حتم سرمایه ‎گذاری و حضور خواهیم داشت.»

وی درباره خودکفایی دانشگاه آزاد در زمینه نیروی انسانی هم گفت: «برنامه حمایت از تیم‌های پایه در دانشگاه را داریم تا از تیم‌های پایه به‎سمت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای رفته و خودکفا باشیم. این که من بازیکن تیم‌های ملی را جذب کنم خیلی کار عاقلانه و هنرمندانه‌ای نیست، هنر این است که در مدارس سما بتوانم استعدادیابی و این استعدادها را جذب کنم تا در آینده بتوانند در تیم بزرگسالان حضور داشته باشند. یکی دیگر از برنامه‌های سال آینده حضور واحد‌های استانی در مساله تیم داری است، خیلی از استان‌ها درخواست تیم‌های باشگاهی ما را برای حضور در لیگ برتر دارند و معتقدم این تمرکززدایی از تهران و مرکز برداشته شود و تیم‌ها را به استان‌ها بدهیم. البته یک‎سری شرایط هم وجود دارد؛ اول اینکه تیم پایه در سنین پایین آن رشته را داشته باشند، دوم آکادمی‌های تخصصی در آن رشته ورزشی را در استان‌شان فعال کرده، سوم این رشته در آن استان جایگاه مطلوبی داشته و خاستگاه این رشته باشد. چهارم داشتن امکانات ورزشی مطلوب در آن رشته است تا بتوانند تداوم در تیمداری داشته باشند و پنجم وجود بودجه است که منابع مالی را باید تامین کنند تا به نحو احسن بتوانند تیم را پوشش دهند و ما هم از طریق مرکز به آنها کمک می‌کنیم. در آخر درآمدزایی هم بسیار مهم است.»

حمایت از نخبه‌های ورزشی

لشگری در ادامه گفت‌وگو بیان کرد: «به‎عنوان یکی از بازوهای اجرایی کشور و موسسه آموزش عالی که سرمایه‎گذاری بسیار خوبی در ورزش نسبت به سایر موسسات آموزش عالی کرده که البته نتیجه‌اش را هم دیدیم، این نکته را مورد اهمیت می‌دانیم که یکی از سرمایه‌هایمان ورزشکاران ملی ما هستند، این ورزشکاران به چند طریق می‌توانند از دانشگاه آزاد منتفع شوند، اول اینکه شرایط ادامه تحصیل‌شان از طریق دانشگاه آزاد اسلامی مهیا شده است، متاسفانه حدود 5 سال دست دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش قهرمان‌های ورزشی کوتاه بود و هیچ پذیرشی به قهرمانان ورزشی به‎خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی داده نمی‌شد ولی این موضوع را پیگیری کردیم و در تیرماه سال 99 دوباره توانستیم پذیرش قهرمانان ورزشی را کلید بزنیم. در گذشته فقط تا کارشناسی‎ارشد به ما پذیرش قهرمانان ورزشی را می‌دادند ولی امسال برای اولین‎بار توانستیم پذیرش در مقطع دکتری تربیت‎بدنی را هم برای بچه‌ها بگیریم و ورزشکارانی که قهرمان ورزشی هستند و شرایط پذیرش بدون آزمون را در مقطع دکتری تخصصی تربیت‎بدنی دارند، جذب کنیم که درحال‎حاضر دو نخبه ورزشی کشور، ذبیح‎الله پورشیب که همین چندی قبل مدال طلای کاراته وان استانبول را دریافت کرد و مجتبی عابدینی که ورزشکار المپیکی ما در شمشیربازی است، درحال تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند. دومین نکته نحوه همکاری‌شان در رشته حرفه‌ای خودشان در باشگاه فرهنگی- ورزشی دانشگاه آزاد است.»

او به مفید بودن حضور نخبه‌های ورزش در دانشگاه آزاد هم اشاره و تصریح کرد: «ما به‎عنوان نیرویی که در کنار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم، حامی ورزش ملی کشورمان هم هستیم. علاوه‎بر اینکه تعدادی از ورزشکاران را با عقد قرارداد به باشگاه‌مان تزریق می‌کنیم، تعامل آنها با بچه‌های پایه و تیم‌های پایه ما، درحقیقت ارتباط بین جوانان و افراد باتجربه و نخبه ورزشی باعث کسب تجربه بیشتر و بهتر بچه‌های کم‎سن و سال می‌شود که این تعامل هم می‌تواند امتیازی برای بچه‌های کم‎سن‎وسال‎تر و هم ورزشکاران ملی باشد. ما ورزشکاران ملی را به‎نوعی پوشش می‌دهیم و دانشگاه آزاد اسلامی به‎نوعی برایشان ایجاد اشتغال می‌کند و یادمان نرود که یکی از باشگاه‌هایی که مورد اقبال عمومی ورزشکاران ملی‎پوش است همین باشگاه فرهنگی- ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی است و این به‎عنوان وظیفه ملی ماست که به این افراد کمک کنیم.»

رئیس سازمان ورزش دانشگاه آزاد ادامه داد: «حضور تیم‌های ملی در اماکن ورزشی دانشگاه آزاد هم از تسهیلات ما به ملی‎پوشان است. دکتر صالحی‎امیری هم به‎خاطر در اختیار گذاشتن اماکن و امکانات از دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کردند. ممکن است ورزشکار ملی‎پوش ما نه عضو باشگاه من باشد و نه در دانشگاه آزاد تحصیل کند ولی امکاناتی را که ما داریم، با آغوش باز در اختیار این ملی‎پوشان قرار می‌دهیم. به‎طور مثال درحال‎حاضر 6 مرحله از اردوی کاراته تیم ملی بانوان که به المپیک توکیو اعزام می‌شوند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و وقتی همین بچه‌ها به المپیک بروند و به امید خدا مدال به دست بیاورند، می‌گویند یک مرحله از تمرینات را در دانشگاه آزاد تمرین کردیم و این افتخار است که سهمی در موفقیت ملی‎پوشان داشته باشیم. درحال انعقاد تفاهمنامه با کمیته ملی المپیک هستیم تا در سال المپیک تیم‌ها را پوشش و امکانات دانشگاه آزاد را در اختیار تیم‌ها قرار بدهیم و در این زمینه به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها کمک خواهیم کرد.»

نیاز به واقعی شدن بودجه

از دکتر لشگری درباره وضعیت قراردادهای مالی ورزشکاران دانشگاه آزاد پرسیدیم که بیان کرد: «بودجه ما برای هر تیم تقریبا شاید از خیلی تیم‌های حرفه‌ای دیگر پایین‎تر بوده، اعداد و رقم قراردادهای ما خیلی پایین‎تر بود ولی به‎دلیل اسم دانشگاه آزاد اسلامی و به‎دلیل خوش‎قولی و تعهدی که دانشگاه در قبال اجرای دقیق و پرداخت به‎موقع قرارداد تا ریال آخر دارد، خودش انگیزه‌ای شد که تعداد زیادی از ورزشکاران علاقه‎مند به حضور در تیم باشند ولی ما باید مقداری واقع‎بین باشیم و بودجه‌مان را واقعی‎تر کنیم تا خیلی اختلاف فاحشی بین تیم‌های دانشگاه آزاد و تیم‌های صنعتی یا سایر تیم‌های دیگر لیگ نباشد. هر چقدر هم ورزشکار به دانشگاه آزاد اسلامی تعصب و عرق داشته باشد، وقتی می‌بیند باشگاهی حقوق دو برابر بیشتر پرداخت می‌کند احتمال وسوسه شدن و رفتنش به آن باشگاه خواهد بود و ما باید اینها را هم ببینیم.»

او که در کارنامه مدیریتی‌اش مدیرکل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران را هم دارد، گفت: «با این رقم پایین هم که با ورزشکاران بستیم باز هم بهترین نتایج را گرفتیم و به‎نوعی ورزشکاران ما هیچ‎گونه کم‎کاری نکردند که گله‎مند باشیم. بچه‌ها با اینکه می‌دانستند حریفان‌شان خیلی بیشتر از ما سرمایه‎گذاری کرده‌اند ولی از جان مایه گذاشتند، جنگیدند و نتایج قابل‎قبولی را کسب کردند ولی ما هم باید در تعهدی که ایجاد می‌کنیم بازنگری داشته باشیم و برای سال آینده بتوانیم قراردادهای نزدیک به سایر باشگاه‌ها را ببندیم.»

تلاش برای حل مشکل بیمه

رئیس سازمان ورزش دانشگاه آزاد درباره وعده کسر نشدن بیمه ورزشکاران گفت: «متاسفانه با اینکه ما چندین و چند بار با امور مالی بحث کردیم ولی بحث بیمه کمی ما را تحت‎فشار قرار می‌دهد و سازمان‌های نظارتی هم که روی قراردادهای ما نظارت می‌کنند ولی باز هم صحبت کردیم و چندین جلسه گذاشتیم و مسئولان مالی ما به‎جد به‎دنبال رخ دادن این اتفاق خوب هستند؛ به شرط اینکه مشکلی برای دانشگاه آزاد ایجاد نشود و نهادهای نظارتی از ما ایرادی بابت این قرارداد‌ها نگیرند و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و دکتر فداکار هم جدی به‎دنبال این موضوع است و ان‎شاءالله کسر بیمه با آن رقم‌های بالا برای بچه‌ها اتفاق نیفتد.»

رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی

وی که عضو ستاد مبارزه با کرونا هم هست، بیان کرد: «زمانی که تیم‌های ما در اردو بودند، سعی شد با توجه به معضل کرونا شرایط را به‎گونه‌ای فراهم کنیم که ورزشکاران ما در صحت و سلامت بتوانند ورزش کنند. خوشبختانه با تمهیدات و تست‌های کرونایی که با تلاش بیمارستان فرهیختگان گرفته شد- که جا دارد از بیمارستان فرهیختگان و معاونت علوم پزشکی که خیلی کمک کردند، تشکر کنم- قبل از شروع اردوها از تمام بازیکنان‌مان تست‌های کرونا را می‌گرفتیم و اگر تست‌شان منفی بود، اجازه شرکت داشتیم و این مقداری مشکلات ما را بیشتر و بودجه‌هایی را ناخواسته به ما تحمیل کرد. برگزاری مسابقات به‎صورت متمرکز با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا در ورزش یک‎سری هزینه‌های بیشتری را به ما تحمیل کرد و با اینکه خودمان امکانات اقامتی در تهران داشتیم باز هم مجبور بودیم هتل‌هایی که فدراسیون‌ها اعلام می‌کنند، برویم و این هزینه مضاعف بود. امیدوارم برای سال آینده این بودجه‌ها برای ما لحاظ نشود تا در این‎باره مشکلی نداشته باشیم که البته تا الان هم با حمایت‌های دکتر طهرانچی تمام این هزینه‌ها پرداخت شده و مشکلی نداشته‎ایم ولی اینها هزینه‌های غیرقابل‎ پیش‎بینی بود.»

دلیل فعالیت نکردن در رشته‌های پرطرفدار

او درباره تیمداری نکردن در رشته‌های پرمخاطب، بیان کرد: «در سالی که منتج به المپیک می‌شود با درایتی که در شورای عالی ورزش شد، بیشتر در رشته‌های المپیکی سرمایه‎گذاری کردیم که بودجه پایین‎تری دارد. علاقه‎مند به تیمداری در رشته‌های بسکتبال، فوتسال، هندبال و والیبال که در دانشگاه آزاد نیروی انسانی بسیار خوبی را هم دارد، هستیم ولی اینها نیاز به بودجه دارد که الان در این شرایط تیمداری در این رشته‌ها به‌صلاح نیست ولی اگر مصوب شود با کمال میل می‌پذیریم.»

توجه ویژه به اخلاق‎مداری

رئیس سازمان ورزش دانشگاه آزاد با اشاره به بحث اخلاق در تیم‌های دانشگاه گفت: «تیم‌های ما باکیفیت و اخلاق‎مدار بودند، خوشبختانه همه بچه‌ها بااخلاق بودند و به احترام خانواده معظم شهدا و شهدای مدافع حرم دو تیم باکیفیت و مدال‎آور را به نام این شهدا مزین کردیم. تیم دوچرخه‎سواری‌مان که به نام شهید صادق‎عدالت‎اکبری که خود دانشجوی تربیت‎بدنی در واحد تبریز و ورزشکار بود و در سوریه به‎عنوان مدافع حرم شهید شد، قهرمان لیگ برتر شد و تیم کشتی فرنگی ما که با نام شهید هادی باغبانی که او هم از شهدای مدافع حرم و دانشجو دانشگاه بود، مزین شد و سال آینده هم تکریم از شهدا را در برنامه خواهیم داشت.»

نگاه به ورزش همگانی

لشگری در آخر به اهمیت ورزش همگانی هم اشاره و بیان کرد: «یکی از سیاست‌های مهم ما توسعه ورزش همگانی است و این شاید نقطه گمشده ما در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی باشد. ورزش حرفه‌ای بسیار خوب است که تعداد محدودی را ورزش حرفه‌ای پوشش می‌دهد ولی ورزش همگانی آحاد جامعه و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را می‌تواند پوشش دهد و ما در بحث توسعه ورزش همگانی در رده دانشجویان، کارکنان و هیات‎علمی درحال پیگیری هستیم که تفاهمنامه بسیار خوبی را با فدراسیون ورزش همگانی داشتیم و با برگزاری کارگاه‌های خوب برای توسعه ورزش همگانی، می‌خواهیم به‎عنوان دانشگاه سالم و دوستدار ورزش شناخته شویم.»

وی از ایجاد سامانه‌ای برای ورزش همگانی گفت: «با توجه به شرایط کرونا، برای اولین‎بار در دانشگاه آزاد سامانه مجازی مسابقات غیرحضوری یا آنلاین را ایجاد و ورزش همگانی در این سامانه بارگذاری می‌شود و افراد با ارسال فیلم‌های خود در مسابقات این سامانه شرکت می‌کنند که ما داوری و نفرات برتر را معرفی می‌کنیم. این سامانه می‌تواند مشوق و انگیزه‌ای برای افراد باشد تا در منزل هم تن به فعالیت ورزشی بدهند و سال آینده خبرهای خوبی را درباره توسعه ورزش همگانی خواهید شنید.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرهیختگان، تاریخ انتشار ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 52812، farhikhtegandaily.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین