پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
عملیات ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی در مشهد و آماده سازی سیمای بصری این شهر برای رویداد مشهد 2017 آغاز شد.
شعارسال: شهردار مشهد روز یکشنبه در مراسمی به همین منظور گفت: باید در طراحی و شهرسازی به سیما و منظرشهری و معماری اسلامی ایرانی توجه کرد ولی مقوله معماری اسلامی ایرانی در معماری امروز تعطیل است.

سید صولت مرتضوی افزود: توجه به معماری اسلامی در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز مغفول واقع شده، باید سیمای بصری کلانشهر برای رویداد مشهد 2017 آماده سازی شود.

وی ادامه داد: در این راستا ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی در دستور کار قرار گرفت تا با اصلاح بدقوارگی دکلهای برق و مخابراتی تجمیع شوند و تعداد آنها کاهش یابد.

شهردار مشهد گفت: ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی با همکاری بخش خصوصی حدود 800 میلیارد ریال توسط این بخش هزینه دارد.

وی افزود: هم اکنون هزار دکل مخابراتی در سطح مشهد وجود دارد که با اجرای طرح ساماندهی و تجمیع این تعداد به حدود 350 دکل کاهش می یابد.

مرتضوی ادامه داد: این دکلها به شکل المانهای موضوعی متناسب با فضای مکانی آن به شکلهای مناره مسجد، درخت و نمادهای دیگر با سازه ‌های سبک و دارای قابلیت جا به جایی طراحی شده اند.

وی گفت: این اقدام با همکاری شهرداری، مشارکت اپراتورها و سایر دست اندرکاران نظیر دستگاه‌ای خدمات‌رسان و بخش خصوصی رقم خورده است.

شهردار مشهد افزود: ساماندهی و تجمیع دکلها به نوعی ارتقاء بهره ‌وری و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سبب شده است.

از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند.

آیسسکو(ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 ذیل دبیرخانه شورا شهریور سال 1394 برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.

همچنین سه ستاد اصلی و 10 کمیته با شرح وظایف مشخص در مشهد فعال شده اند و موضوعات و برنامه ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این رویداد از همین طریق پیگیری می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مهشدنیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1395، کد خبر: 16253 ، www.mashhadnews.org

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین