پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۱۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مقامات بلندپایه سازمان ملل بار دیگر هشدار دادند که میلیون‌ها مرد، زن و کودک در کشور جنگ زده یمن در معرض خطر یک قحطی بزرگ قرار دارند.
شعار سال: «دیوید بیسلی» رئیس بخش غذا در سازمان ملل متحد به شورای امنیت این نهاد بین المللی گفت: «ما هم اکنون در حال شمارشی معکوس برای بروز یک فاجعه هستیم. ما قبلاً هم این شرایط را شاهد بودیم.. ما زنگ هشدار را به صدا درآوردیم».

سازمان ملل متحد وضعیت کنونی یمن را بزرگترین بحران بشری در جهان می‌داند بطوری که در آن، ۸۰ درصد مردم نیازمند کمک فوری هستند.بیسلی خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت گفت: «با نگاهی دوراندیشانه تر، شکی ندارم که یمن ظرف چند ماه آینده به یک دوره خشکسالی ویران گر کشیده خواهد شد».

گفتنی است که ائتلاف نظامی تحت سرکردگی عربستان از سال ۲۰۱۵ و به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به خاک این کشور تجاوز کرد.از آن زمان تاکنون مقامات سازمان ملل مدعی تلاش برای احیای گفتگو‌های صلح جهت پایان دادن به این جنگ خانمانسوز در این کشور جنگ زده هستند؛ کشوری که با مشکلات عدیده‌ای همچون قحطی و گرسنگی، مشکلات عمیق اقتصادی و این روز‌ها نیز شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

در اواخر سال ۲۰۱۷، «مارک لوکوک» رئیس بخش کمک‌های سازمان ملل متحد هشدار داد که یمن با «بزرگترین قحطی جهان ظرف دهه‌های اخیر روبروست که میلیون‌ها قربانی می‌گیرد».


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۲آبان ۱۳۹۹، کد خبر: mehrnews.com، ۵۰۶۹۵۸۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
یمنی ها برای چیباید این همه زیر ستم باشن وقتی عربستانی ها دارن بهشون ظلم میکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
یمنی ها دارن مظلومانه ترین روزهای عمر خودشون رو سپری میکنن و وای بر ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
ایران باید بیشتر از همیشه به مسائل و کشلات یمنی ها رسیدگی کنه اون ها برای حق می جنگن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین