پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۰۵۴۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
در حال حاضر در بین ۱۹۳ کشور بزرگ و کوچک جهان، نرخ تورم تنها در ۲۲ کشور (معادل ۱۱ درصد از کشورهای جهان) بالاتر از عدد ۱۰ است.

شعار سال: بررسی آمار‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد در حال حاضر در بین ۱۹۳ کشور بزرگ و کوچک جهان، نرخ تورم تنها در ۲۲ کشور (معادل ۱۱ درصد از کشور‌های جهان) بالاتر از عدد ۱۰ است.

در بین این ۱۹۳ کشور جهان، ونزوئلا با نرخ تورم ۲۳۸۵ درصدی در رتبه اول قرار دارد. پس از این کشور، زیمباوه با نرخ تورم ۳۱۹ درصدی در رتبه دوم و سودان نیز با نرخ تورم ۸۱/۳ درصدی در رتبه سوم قرار دارد. آرژانتین با نرخ تورم ۴۲/۴ درصدی، سورینام با نرخ تورم ۲۷/۹ درصدی و یمن نیز با نرخ تورم ۲۶/۷ درصدی در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

کشورمان ایران نیز مطابق با آخرین آمار مرکز آمار ایران که نرخ تورم را ۲۶ درصد اعلام کرده در این رتبه‌بندی جایگاه هفتم جهان را در اختیار دارد. لیبی، هائیتی، آنگولا، لبنان و برخی کشور‌های آفریقایی نیز ازجمله کشور‌هایی هستند که پس از ایران و در رتبه‌های هشتم تا هفدهم قرار دارند.

ازبکستان، ترکیه، پاکستان کنگو و قرقیزستان نیز ازجمله کشور‌هایی هستند که در رتبه‌های هیجدهم تا بیست‌ودوم قرار داشته و با نرخ تورم آن‌ها بین ۱۰/۶ تا ۱۲/۶ بوده است.



[سند]قابل ذکر است طبق آمار‌های صندوق بین‌المللی پول، درحال حاضر برخلاف ایران و ۲۱ کشور مذکور که نرخ تورم آن‌ها بیش از ۱۰ درصد بوده، نرخ تورم در ۵۷ کشور بزرگ و کوچک جهان کمتر از یک درصد است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی ، تاریخ انتشار 21 مهر    99، کد خبر:   2135231، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
تورم و مشکلات اقتصادی با تدبیر درست حل می شود . واقعا در بعضی کشورها مسدولین اقتصادی خواب هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
واقعا اقتصاد ونزوئلا تركيده هرطور حساب ميكنم نميدونم اين ها چطوري به اين نقطه رسيدن و الان مردمشون دارن چه ميكنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین