پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۵۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مسعود رضایی گفت: باید با اجرای طرح عقیم سازی زنان معتاد، اجازه ندهیم آلودگی زنانی که به دلیل اعتیاد، فقر و ناتوانی در خرابه‌ها و مخروبه‌ها زندگی می‌کنند به جامعه سرایت کند.

شعار سال: عقیم کردن داوطلبانه زنان معتاد و کارتن خواب طرحی است که به‌رغم استقبال زنان معتاد، از طرف دولت‌های مختلف با این استدلال که مادری حق هر زن است رد شده است، این در حالی است که سالانه ده‌ها نوزاد معتاد و مریض که مشخص نیست پدرشان کیست به دنیا می‌آیند؛ از آنجا که زنان معتاد و کارتن خواب به دلیل داشتن شرایط خاص، امکان مادری کردن ندارند، این نوزادان یا به باند‌های خلافکار فروخته می‌شوند، یا در بیابان‌ها و جا‌های دور افتاده رها شده طعمه حیوانات شده و یا هم در سنین کودکی درگیر اعتیاد وادار به تن فروشی می‌شوند.

در فروردین سال ۹۴ تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و نهاد معاونت زنان منعقد شد که در حاشیه این جلسه شهیندخت مولاوردی با اشاره به این موضوع که تولد نوزدان معتاد از زنان کارتن خواب هزینه‌های زیادی برای کشور دارد، به طور ضمنی پیشنهاد کرد که این زنان به شکل داوطلبانه عقیم شوند اما این اظهار نظر او مورد حملات شدیدی از جانب رسانه‌ها و مسئولین مختلف قرار گرفت و از وزیر بهداشت وقت گرفته تا رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر به این اظهارات مولاوردی تاختند و مخالفت صریح خود را اعلام کردند اما واقعا تکلیف ده ها جنینی که معتاد به دنیا می‌آیند و در بیابان‌ها و جوی‌های آب رها شده طعمه حیوانات می‌شوند یا به باند‌های خرید بچه فروخته شده و جانی و بزهکار بار می‌آیند چیست؟ آیا کسانی که با این طرح مخالفت می‌کنند نظر خودِ زنان کارتن خواب را درباره میل به مادری پرسیده‌اند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات به سراغ مسعود رضایی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی رفتیم تا از علت اجرایی نشدن عقیم سازی زنان معتاد بپرسیم.

رضایی با اشاره به لزوم عقیم سازی زنان معتاد متجاهر گفت: بنده همیشه تاکید می‌کردم سلامت انسانیت از هر موضوعی مهم‌تر است و ما هر راهی که برای سلامتی اجتماع پیشه بگیریم خدمتی برای بشریت و انسان محسوب می‌شود و باید در این راه گام برداریم تا جامعه سالم داشته باشیم.

او افزود: مسئله مهم در بررسی چالش‌های اجتماعی این است که با شناخت علت، معلول‌ها را از بین ببریم یعنی ما باید با اجرای طرح عقیم سازی زنان معتاد، اجازه ندهیم آلودگی زنانی که به دلیل اعتیاد، فقر و ناتوانی در خرابه‌ها و مخروبه‌ها زندگی می‌کنند و در این محل‌های نامناسب تغذیه می‌شوند به جامعه سرایت کند بنابراین این طرح بسیار خوب و مفید است و از آلوده شدن جامعه جلوگیری می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با رد کردن ضد حقوق بشر بودن این طرح تاکید کرد: برخی معتقدند اجرای این طرح برخلاف قوانین حقوق بشر است به همین دلیل با اجرای آن مخالفت هستند اما مهم این است که خودِ این زنان به انجام این کار رضایت دارند و از طرفی دیگر انجام دادن عقیم سازی از ایجاد بسیاری از معلول‌ها و آسیب‌های اجتماعی دیگر جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم فارس در مجلس دهم با بیان اینکه چنین طرحی در مجلس پیشین مطرح نبوده است، افزود: در مجلس دهم چنین مسئله‌ای مطرح نشد اما اکنون در اخبار و فضای مجازی در مورد این موضوع زیاد می‌شنوم و اتفاقا موافق آن هم هستم و به نظرم اجرای آن ضرورت دارد و هر مجلس و هر گروهی که این طرح را مورد بررسی قرار دهد کار درست و به جایی است و منجر به سالم کردن اجتماع می‌شود.

رضایی به نقش دولت در اجرای چنین طرحی اشاره کرد و گفت: برای اجرا شدن طرح عقیم سازی زنان معتاد، نمایندگان مجلس باید طرح دهند که تبدیل به قانون شود یا دولت باید به مجلس لایحه ارسال کند و مجلس آن را تصویب کند اما چون بدنه کارشناسی دولت قوی‌تر از مجلس است بهتر است نسبت به این موضوع اقدام کرده و خودش لایحه ارسال کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 24 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:1085670، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
اين زن ها خيلي شرايط سختي رو دارن اين تصميم درد ناك هست اما از دردهاي ديگه جلوگيري ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
واقعا گاهي تصميم گيري براي جامعه به شدت سخت ميشه و فط بايد خدا كمك كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
زنان معتاد در ايران دارن روز به روز زياد ميشن و الودگي هاشون رو انتشار ميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
این چه طرح مفتضحانه ای هست مگه مردان معتاد عقیم میشن که زنا رو عقیم کنند خطر انتقال یکی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
تصمیم گیری های این مدلی برای جامعه به شدتسخت و توان فرساست خودم باشم نمیتونم تصمیم بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
بحث اينه كه مديريت اينطور مسائل بايد به ادم هاي صرفا منطقي داده بشه نه احساسي
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین