پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۶۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
فرید براتی سده گفت: از ابتدای اسفندماه که کشور درگیر ویروس کرونا شد تاکنون ۲۸ هزار معتاد متجاهر از بین زنان و مردان جمع آوری شدند.
شعار سال: فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تعداد زنان و مردان مصرف کننده‌ای که از ابتدای شیوع ویروس کرونا جمع آوری شدند، گفت: از ابتدای اسفندماه که کشور درگیر ویروس کرونا شد تاکنون ۲۸ هزار معتاد متجاهر از بین زنان و مردان جمع آوری شدند.

او افزود: از این تعداد نزدیک به ۲۰ هزار و پانصد نفر به بهزیستی تحویل داده شدند و باقی آن‌ها در سایر دستگاه‌ها مانند سازمان زندان‌ها، سپاه، ناجا و... خدمات دریافت می‌کنند.

براتی سده تصریح کرد: از بین کسانی که تحویل بهزیستی داده شدند هزار و صد نفر معتادان زن و باقی آن‌ها مرد هستند که در مراکز ما برای دریافت خدمات نگه داری شدند.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه عدم اشتغال تنها دلیل روی آوردن به اعتیاد نیست، گفت: برخی از افراد معتقدند اگر فردی شغل نداشته باشد به سمت اعتیاد می‌رود، اما این عقیده کاملا غلط و نادرست، چون شواهد و آمار در کشور ما نشان می‎‌دهد ۶۰ درصد از کسانی که اعتیاد دارند شاغل هستند و اتفاقا در بین آن‌ها پزشکان، مهندسان و افراد با جایگاه اجتماعی بالایی به چشم می‌خورد.

ایجاد اشتغال برای ۷۵ زن سرپرست خانوار در لرستان

او افزود: درمقابل افرادی هم هستند که می‌گویند اگر فرد بهبودیافته از اعتیاد شغل نداشته باشد باز هم ناخودآگاه به سمت اعتیاد بازمی‌گردد که این عقیده هم نادرست است، چون اعتیاد یک بیماری مزمنی است که با یک اقدام حل نمی‌شود پس نباید همه تقصیر‌ها را گردن اشتغال انداخت چرا که اشتغال فقط یک عامل است و همه چیز نیست.

براتی سده با تاکید بر لزوم پذیرش افراد بهبودیافته در حوزه اشتغال گفت: باید به جامعه آموخت فردی که بهبودیافته است حق حیات و کار دارد و باید آن‌ها را بپذیرند چرا که اگر یک فرد بهبودیافته توسط جامعه ترد شود و نتواند مشغول به کار شود این می‌تواند عاملی باشد تا فرد به سمت اعتیاد برگردد.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور به اشتغال زایی در بهزیستی برای بهبودیافتگان اشاره کرد و افزود: بهزیستی جهت ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان نیز گام برداشته است و با راهاندازی مراکز توانمندسازی به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد تا این افراد بتوانند وارد کسب و کار شوند و احتمال بازگشت آن‌ها به اعتیاد کاهش پیدا کند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا،تاریخ انتشار:30آبان1399،کدخبر:1090252،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
با این اوضاعی که برای معتاد ها درست کردیم راهی به جز مرگ و خودکشی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
اوضاع اعتیاد اصلا در استان لرستان خوب نیست و باید این موضوع به یک دغدغه ملی بدل شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
این معتادان متجاهر زودتر ازین ها باید از سطح شهر جمع می‌شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
باز خداروشکر این کرونا یکم به نفع این تهی دست ها و معتاد ها هم شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین