پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به بهره برداری از فاز اول اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد تا پایان آذرماه سال جاری، گفت: حداقل زمان نگهداری فرد معتاد، ۶ ماه پیش‌بینی شده تا کاملا از فضای اعتیاد به مواد مخدر فاصله بگیرد.
شعار سال: در حاشیه بازدید از پروژه نگهداری معتادان متجاهر حسن‌آباد که عملیات اجرایی آن حدود ۴ ماه قبل آغاز شده است، محمدرضا حیدری اظهارکرد: شهرداری مشهد، براساس مصوبه شورای شهر و با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر استان نسبت به ساخت اردوگاه حسن‌آباد اقدام نموده است؛ درحالیکه براساس قانون، شهرداری نه در بحث ساماندهی معتادان متجاهر مسئولیتی داشته و نه اردوگاه در محدوده شهری مشهد قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این اردوگاه، پس از بهره‌برداری، رویکرد جدیدی در بحث جمع‌آوری، قرنطینه و درمان معتادان متجاهر شاهد خواهیم بود، گفت: حداقل زمان نگهداری فرد معتاد، ۶ ماه پیش‌بینی شده تا کامل از فضای اعتیاد به مواد مخدر فاصله بگیرد و در کنار این نگهداری، مهارت‌آموزی افراد نیز درنظر گرفته شده تا آن‌ها را برای برگشت به جامعه و خانواده و عرصه کار و فعالیت اقتصادی و اشتغال آماده نماید.

حیدری خاطرنشان کرد: تجربه چندین ساله نشان داده که رویه‌های گذشته ناکارآمد بوده و بیشتر رفتار‌های مسکن کوتاه‌مدت بوده‌اند که فقط موجب هدررفت منابع شده است، ولی در این روش شاهد بازسازی شخصیت فرد هستیم.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه گفت: زیرساخت‌های این اردوگاه به نحوی طراحی شده که ۳ هزار نفر را پوشش می‌دهد؛ در فاز اول که براساس گزارش‌های ارائه شده تا پایان آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید، آمادگی پذیرش ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حیدری اظهار امیدواری کرد که مدیریت استان اعم از نماینده عالی دولت و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول برای تکمیل و بهره‌برداری از فاز دو، با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در مناسب‌ترین زمان ممکن اقدام کنند و بتوان گام اثرگذار و بنیادین و اساسی در بحث ساماندهی معتادان متجاهر برداشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بانانیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۲۱۴۰۴۱، bananews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
معتادان متهاجر در ایران باید زمینه های بهبودی شون فراهم بشه تا به زندگی عادی برگردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین