پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا پایان آبان‌ماه ۷۸۳ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ در سراسر کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: با تصویب مصوبه کمیته درمان قرار است، تست سریع آنتی‌ژنی برای غربالگری معتادان متجاهر در اختیار مراکز قرار بگیرد.
شعار سال: «فرید براتی سده» مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت مراکز ترک اعتیاد در موج سوم کرونا گفت: در دو هفته تعطیلی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ماده ۱۶ به دلیل اینکه مراکز درمانی محسوب می‌شوند، تعطیل نیستند. البته پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه در این مراکز رعایت می‌شود و البته مراکزی که در شهر‌ها و مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی را باید با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی با اشاره به آمار معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از سطح کشور ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه تاکنون حدود ۲۷ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور جمع‌آوری شده است، تا آخر آبان‌ماه نیز ۷۸۳ نفر از معتادانی که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند به کرونا مبتلا شده‌اند؛ برخی از آن‌ها نیز به دلیل اینکه حال جسمی مناسبی نداشته‌اند به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: معتادان متجاهر قبل از ورود به مراکز غربالگری می‌شوند و در عین حال پروتکل‌ها نیز رعایت می‌شود. در جلسه اخیر کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز دکتر جان‌بابایی (رییس کمیته درمان و معاون درمان وزارت بهداشت) تاکید کرده است که از تست‌های آنتی‌ژنی که در مدت زمان کوتاهی نتیجه آن مشخص می‌شود، برای غربالگری معتادان متجاهر نیز استفاده شود. امیدواریم زودتر این تست‌ها نیز در اختیار مراکز ماده ۱۶ و مراکز تبصره ۲ به تعداد لازم قرار بگیرد تا در واحد‌های غربالگری استفاده شود.

براتی سده درباره مراکز ماده ۱۵ تصریح کرد: پذیرش در مراکز ماده ۱۵ به نسبت سال قبل کمتر شده است، اما در این مراکز نیز همچنان پذیرش دارند و همانطور که گفتم از کمیته پیشگیری سازمان بهزیستی اعلام شده است که این مراکز در این مدت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند. ما نیز نظارت‌های آنلاین از این مراکز را در دستور کار قرار داده‌ایم و انجام می‌شود. در برخی از استان‌ها با مراکزی که تخلفات داشته‌اند، برخورد جدی شده و مراکزی که تخلف انجام دهند تا سه ماه تعطیل می‌شوند و اگر تخلفات بیشتری گزارش شود، برخورد جدی‌تری صورت خواهد گرفت. در این مراکز نیز آماری از مرگ و میر معتادان متجاهر گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه پذیرش این مراکز ۵۰ درصد شده است، ادامه داد: همچنین قرار است، کمک‌هایی حدود ۵ میلیون تومان به هر مرکز  که حدود ۲ هزار مرکز تبصره دو و کاهش آسیب می‌شود، برای تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده داشته باشیم، البته ما پیشنهاد داده‌ایم به مراکز ماده ۱۶ نیز این کمک‌ها پرداخت شود. همچنین پرداخت یارانه‌های این مراکز نیز در روز‌های آینده انجام خواهد شد.

براتی سده درباره نظارت بر قیمت‌های مراکز نگهداری تبصره دو گفت: معتادانی که توسط خانواده به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، باید هزینه پرداخت کنند و این هزینه براساس تعرفه برای یک ماه بین یک میلیون و ۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰ هزار تومان است و اگر مرکزی بیش از این مبلغ دریافت کند، تخلف انجام داده و با آن مرکز برخورد می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور براتی تصریح کرد: افرادی که توسط دادگاه به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، پیشنهاد ما این است که برای این افراد آزمون وسع انجام شود و اگر فردی که از سوی دادگاه معرفی می‌شود، نیازمند بود از محل اعتبارات سازمان پرداخت شود. اگر از این افراد کسی نیازمند بوده و اعلام کند، تقاضای یارانه کمکی دارد، بهزیستی نیز برای درمان این افراد مبالغی را پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین درباره فعالیت موبایل‌ون‌ها گفت: یکی از سیاست‌های ما در سازمان این است که فعالیت موبایل‌ون‌ها به دلیل اینکه راحت‌تر می‌توانند در پاتوق‌ها حضور داشته باشند را بیشتر کنیم و از طرفی حمایت بیشتری از آن‌ها داشته باشیم. به کمیته درمان نیز پیشنهاد دادیم تا برای موبایل‌ون‌ها و مراکز کاهش آسیب و دی‌آی‌سی‌ها نیز تست سریع کرونا در نظر گرفته شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره توزیع واکسن آنفلو‌آنزا گفت: واکسن آنفلوآنزا در برخی از استان‌ها به پرسنل مراکز کاهش آسیب نیز داده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۴آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۷، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
امیدوارم این زن ها بتونن سامان دهی خوبی پیدا کنن و بهشون رسیدگی لازم انجام بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
این تست ها میتونه زمینه جمع اوری و تقسیم بندی این معتادات رو تسریع کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین