پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۸۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
زنانی که با معیار‌های زیبایی امروز جامعه ایران و استاندارد‌های دنیای مد و فشن فاصله معناداری داشته و دارند، ولی تا توانسته اند در زندگی شخصی و اجتماعی خود نقششان را به عنوان یک زن تاثیرگذار و ماندگار به خوبی ایفا کرده اند. نقدی بر زیبایی و زیبا بودن نیست که اتفاقا هیچ نظریه‌ای در نکوهش زیبایی در هیچ دین و قانونی وجود ندارد. نکته در مورد زیبایی بی محتوا و برای خوشامد جامعه است.
شعار سال: اگر حق انتخاب داشتم، ترجیح می دادم ملاله یوسف زی باشم یا مزین السلطنه، شاید هم فروغ السلطنه آذرخشی و حتی جاسیندا آردن و استیسی آبرامز شاید هم خانم دکتر کحال مدیرمسوول نشریه دانش، یا جی کی رولینگ، اوپرا وینفری و میشل اوباما یا قمرالملوک وزیری که با شهامت تمامی تصنیف مرغ سحر را خواند و نترسید و حتی کامالا هریس که این روزها همه درباره او صحبت می کنند. زنانی که با معیارهای زیبایی امروز جامعه ایران و استانداردهای دنیای مد و فشن فاصله معناداری داشته و دارند ولی تا توانسته اند در زندگی شخصی و اجتماعی خود نقششان را به عنوان یک زن تاثیرگذار و ماندگار به خوبی ایفا کرده اند.

اگر هر کدام از این زنان در ایران امروز زندگی می کردند باید در اولین قدم فکری به حال سر و شکل خود می کردند. میشل اوباما رنگین پوست کمی تُپُل با لباس هایی که به درد کاخ نشینی نمی خورد باید به سر و وضعش می رسید، یا مثلا فروغ السلطنه آذرخشی که اولین مدرسه دخترانه را در خانه خود برپا کرد احتمالا این روزها از اینکه ساده و بی آلایش بود در انزوایی درونی دست و پا می زد، اُپرا وینفری رنگین پوستی با گذشته ای دردناک باید به فکر ساکشن و لیپولیز و پیکرتراشی بود تا در قالب تنگ و تهی جامعه امروزی برای خود جایگاه بی محتوایی دست و پا کند. مزین السطنه مدیرمسوول روزنامه شکوفه و خانم دکتر کحال هم سرنوشت بهتری نداشتند.

جی کی رولینگ با آن ذهن خیال پرداز شگفت انگیزش که به دلیل نابرابر جنسیتی سالها کتاب هایش را با نام مردان به چاپ می رساند، باید هر ماه چندین و چند دقیقه در دستگاه های سولاریوم پوستش را برشته می کرد تا شکلاتی می شد و بعد هم می رفت سراغ کک و مک های پوستش. جاسیندا آردن نخست وزیر موفق نیوزلند در مهار کرونا و ارتقا کشورش به یکی از کشورهای سطح اول دنیا در به در مطب های دندان پزشکی بود تا جراحی لثه کرده و دندان هایش را لمینت کند تا خرگوشی شوند.

نقدی بر زیبایی و زیبا بودن نیست که اتفاقا هیچ نظریه ای در نکوهش زیبایی در هیچ دین و قانونی وجود ندارد. نکته در مورد زیبایی بی محتوا و برای خوشامد جامعه است.
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی زن روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
من هم در اين زمينه نقد هايي دارم اما الان انقد اين جور چيزا بديهي شده كه نميتوني حتي نقد كني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
براي معيار هاي زيبايي نياز داريم كه مطالبي رو از نو بازگو كنيم براي ملت ها تا از اين جحريان انحرافي دست بردارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
فرهنگ زيبا بودن و زيبا شدن بايد در سرتاسر جهان تغيير كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین