پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۲۹۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
سپاه سید‌الشهدا که پیش از این، مسوولیت آن با حسن‌زاده بوده، به عنوان سپاه دوم استان تهران شناخته می‌شود و از سال ۹۶ به این‌سو مسوولیت آن با حسن‌زاده بوده است. به لحاظ امنیتی سپاه سید‌الشهدا مسوولیت تمام مناطق استان تهران البته جز شهر تهران را برعهده دارد. با این همه این اولین تغییر و تحول در مناصب امنیتی‌-نظامی سپاه پاسداران در استان تهران در این سطح اهمیت نیست. تیرماه امسال سردار حسین نجات با حکم فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه منصوب شد.
شعار سال: فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ تغییر کرد. براساس حکم سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ منصوب شد و به جای سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی نشست. آن‌طور که سپاه‌نیوز نوشته، «آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله  تهران بزرگ صبح روز یکشنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسوولان لشکری، کشوری و استان تهران برگزار و در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات سردار محمدرضا یزدی قدردانی شد.»


پس از تغییراتی که در ساختار سپاه انقلاب اسلامی ایجاد شد و در پی شکل‌گیری سپاه‌های استانی در سال ۸۷ «سپاه محمد رسول‌الله» از ادغام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و نیرو‌های مقاومت بسیج استان تهران تشکیل شد. در دوران جنگ عملیات محمد رسول‌الله به فرماندهی احمد متوسلیان و محمدابراهیم همت در دو محور مریوان و پاوه انجام شد و به تدریج سپاه محمد رسول‌الله به فرماندهی احمد متوسلیان از تیپ به لشکر ارتقا یافت. پس از جنگ ایران و عراق لشکر محمد رسول‌الله تا سال ۷۴ مسوولیت کنترل پایتخت در شرایط غیرعادی را برعهده داشت، اما پس از تشکیل قرارگاه ثارالله -که وظیفه اصلی‌اش برقراری امنیت شهر تهران بود- این لشکر نیز زیرمجموعه قرارگاه شد. سال ۸۷ که محمدعلی عزیز جعفری، فرمانده وقت سپاه تغییراتی ساختاری را در این نهاد نظامی آغاز کرد و تشکیلاتی در قالب ۳۱ سپاه استانی تشکیل داد، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و منطقه مقاومت بسیج تهران در یکدیگر ادغام شده و سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ را تشکیل دادند و در ادامه سرداران عراقی، همدانی وکاظمینی از جمله فرماندهان آن بوده‌اند.  


سال ۹۶ محمدعلی جعفری، در حکمی محمدرضا یزدی را به سمت فرماندهی این سپاه منصوب کرد. سال ۹۶ حکم ۱۰ ساله عزیز جعفری برای فرماندهی کل سپاه پاسداران به پایان می‌رسید و همه منتظر فرمانده جدید بودند با این حال او تا سال ۹۸ بر این مسند باقی ماند. یزدی که عزیز جعفری او را به سمت فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله انتخاب کرده بود، در سال‌های ابتدایی جنگ در تیپ و سپس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله فعال بود و پس از شکل‌گیری گردان عمار به این گردان پیوست و در نهایت سال ۶۳، فرمانده گردان عمار شد. او همچنین پس از مدعی جانشین تیپ عمار و بعد هم معاون عملیات لشکر شد. یزدی پیش از انتخاب به عنوان فرمانده سپاه محمد سول‌الله، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در زمان عزیز جعفری بود.  


انتظار می‌رفت که با روی کار آمدن حسین سلامی به عنوان فرمانده سپاه پاسداران در این جایگاه نیز شاهد تغییر و تحولاتی باشیم، اما سلامی با اینکه از سال ۹۸ به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران از رهبری حکم گرفت، اما دیروز با گذشت بیش از یک سال بالاخره دست به این تحولات زد و بر این اساس، یزدی را کنار گذاشت و حسن‌زاده را که از جمله نیرو‌های امنیتی و نظامی مهم تهران به حساب می‌آید، به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول‌الله منصوب کرد.


سردار حسن‌زاده پیش از این مسوولیت فرماندهی سپاه سیدالشهدا علیه‌السلام استان تهران را برعهده داشت؛ فرماندهی سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان نیز در کارنامه سردار حسن‌زاده دیده می‌شود. سپاه سید‌الشهدا که پیش از این، مسوولیت آن با حسن‌زاده بوده، به عنوان سپاه دوم استان تهران شناخته می‌شود و از سال ۹۶ به این‌سو مسوولیت آن با حسن‌زاده بوده است. به لحاظ امنیتی سپاه سید‌الشهدا مسوولیت تمام مناطق استان تهران البته جز شهر تهران را برعهده دارد. با این همه این اولین تغییر و تحول در مناصب امنیتی‌-نظامی سپاه پاسداران در استان تهران در این سطح اهمیت نیست. تیرماه امسال سردار حسین نجات با حکم فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه منصوب شد. حال آنکه پیش از او، سردار محمداسماعیل کوثری در این سمت حضور داشت و با تغییر فرمانده سپاه جای خود را به سردار نجات داد. قرارگاه ثارالله نیز مسوول امنیت تهران در مواقع بحران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۳ آذر  ۱۳۹۹، کدخبر:-، etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
احساس میکنم در ایران داره اتفاقاتی رخ میده سپاه داره با یک چینش جدید اماده مقابله میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
مردم رو الکی نترسونید این ارایش ها برای مقابله با دشمن نیست برای قوی تر شدن ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
بازم خداروشکر که سپاه رو داریم که پشت مردمشون هستن واقعا دل مردم بهتون گرمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
این فرماندهی ها بعد از یک دوره فرماندهی باید جایگزین بشن این همه حرف و حدیث برای چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
هر تغییری می‌تونه باعث یه اتفاق بهتر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
سپاه باید با نهایت قدرت همیشه حواسش به تحرکات در منطقه باشه تا بدونه چه خبر هایی داره تو اطراف کشور رخ میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
براشون در این جایگاه محمدی ارزوی توفیق میکنیم و از خداوند براشون قدرت و نیرومندی زیاد میخوایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
براشن از ته قلبم ارزوی موفت میکنم و میدونم که چه زچری برای ارامش و امنیت مردم میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
سپاه تهران نیاز داشت که یک تازه نفس فوق العاده و تمام عیار بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین