پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در تمامی مسئولیت‌هایی که داریم از تجربه‌های گران‌سنگ دفاع مقدس برای مقابله با نفوذ در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.

شعار سال:

سردار حمید اصلانی در جشنواره مالک اشتر که در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: این جنگ برای ما گنجی بود که زبان و قلم از بیان آن عاجز است.

وی گفت: در آستانه ماه محرم هستیم که فلسفه وجودی، پایه‌های اساسی و رکن رکین دفاع مقدس را شامل می‌شود.

اصلانی افزود: هر واقعه تاریخی که به فراموشی سپرده شود، محکوم به تکرار است بنابراین همیشه باید تاریخ خوانده و تفهیم شود و از آن عبرت گرفته شود.

معاون اجرایی سپاه پاسداران ادامه داد: در پنج قرن گذشته جنگ‌هایی که صورت گرفته مقداری از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شده، به‌ویژه در دوره قاجار که سرزمین بحرین را از دست دادیم و همچنین در عهدنامه ترکمانچای نیز برخی قلمروهای دولت قاجار از حکومت ایران سلب شد.

اصلانی با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در این جنگ کشور ما در مقابل 64 کشور مبارزه می‌کرد و بدون اینکه یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست بدهیم با سربلندی از این نبرد بیرون آمدیم که اکنون با افتخار این ایام را گرامی می‌داریم.

وی به اتفاقات دنیای اسلام بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بوسنی و هرزگوین شاهد نسل‌کشی بی‌رحمانه‌ای بودیم و در سوریه نیز که پیام دفاع مقدس را می‌توان مشاهده کرد با آموزش‌های لازم توانستیم در مقابل دشمن بایستیم.

معاون اجرایی سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: در سوریه با عده‌ای جاهل در حال مبارزه هستیم که مانند جاهلان دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) هستند چنانکه پس از شهادت حضرت علی(ع) در محراب، گفتند که مگر علی نماز می‌خواند! و جنگ با چنین افرادی واقعا سخت است.

اصلانی به تحولات یمن اشاره کرد و افزود: تعدادی از نیروهای یمن پس از آموزش تاکتیک‌های نظامی حدود 180 کیلومتر در مرز مشترک عربستان ورود کردند و در عراق نیز اگر خیانت آمریکا اتفاق نیفتد موصل به زودی آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز درگیر جنگ نرم هستیم، تأکید کرد: در تمامی مسئولیت‌هایی که داریم از تجربه‌های گران‌سنگ دفاع مقدس برای مقابله با نفوذ در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.

معاون اجرایی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اشراف فرماندهی تحت عنوان جشنواره مالک اشتر برای که برای ششمین سال متوالی در حال برگزاری است، پدیده نوظهوری است که از ذهن امام خامنه‌ای بروز کرده است که پیوندی بین سه عامل برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی است.

در این جشنواره از نواحی برتر سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تقدیر به‌عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 12 مهر 1395، کد مطلب:227855  : www mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین