پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
گفته می‌شود یک نوع خاص تیربار پشت وانت نیسان آبی تعبیه شده بود. این تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند.
شعار سال: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی چندی پیش گفته بود دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متاسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد. متاسفانه عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت.

ویژگی های تیربار اتوماتیک ترور شهید فخری زاده
تیربار اتوماتیک چیست؟

تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند. طی سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی، موضوع کنترل از راه دور تسلیحات رزمی در دستور کار بسیاری از ارتش‌های جهان قرار گرفته و همین امر سبب شده تا تسلیحاتی که راه‌اندازی، روانه‌سازی و استفاده از آن‌ها نیازمند حضور نفر یا نفراتی در کنار آن‌ها داشت، امروز به صورت تماما خودکار و به صورت اتوماسیون شده، کار خود را انجام دهند.

این جایگاه‌های کنترل از راه دور غالبا برای کنترل آتش سلاح‌های کالیبر سبک و متوسط بر روی انواع خودرو‌های زرهی، سکو‌های زمینی مانند برجک‌های مرزبانی، خودرو‌های رزمی سبک و حتی خودرو‌های غیرنظامی نیز قابلیت نصب دارد و در حقیقت یک پایه ثابت شده است که سامانه‌های اپتیکی شامل هدفگیری و مسافت‌یاب بر روی آن نصب شده تا پذیرای سلاح مورد نیاز یگان عمل کننده بر روی آن برای کنترل از راه دور باشد.

بعنوان مثال سامانه Arrow ۱۲ یک جایگاه کنترل از راه دور سلاح سبک و جمع و جور است که برای انواع تیربار‌های کالیبر مختلف ۱۴.۵، ۱۲.۷ و ۷.۶۲ کاربرد دارد و به راحتی بر روی انواع پلتفرم‌ها مانند خودرو‌های زرهی، قایق‌های کوچک و حتی وانت‌های تجاری نیز قابل نصب است.

ویژگی های تیربار اتوماتیک ترور شهید فخری زاده
نصب سامانه Arrow ۱۲ بر روی وانت


از جمله ویژگی‌های تیربار‌های اتوماتیک، مجهز بودن آن‌ها به دوربین‌های هدفگیری در شب و روز است  که در کنار کامپیوتر‌های محاسباتی مانند کامپیوتر محاسبه بالستیک گلوله، به افزایش دقت آن‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

هدایت این تیربار‌ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از کنسول‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

ویژگی های تیربار اتوماتیک ترور شهید فخری زاده
نمونه‌ای از کنسول هدایت یک سامانه تیربار اتوماتیک

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان، تاریخ انتشار: ۱۱  آذر  ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۶۴۶۳، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
من موندم این ها حتی بعد از مرگ و شهادت فخری زاده عزیز نحوه کشته شدن ایشون رو هم نمیدونستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
بدیش اینه که حتی نتونستیم در زمینه شناسایی عوامل ترور خبر اول باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین