پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
باید به طور مشخص در روز‌های آینده معلوم شود مجلسی‌ها و منتقدان دولت در بحث‌های ایجابی و ارائه راه‌حل‌های پیش‌برنده چه هنرمندی‌ای خواهند داشت و چه میزان دانش و تخصص دارند. بودجه به بن‌بست رسیده نشانه خیلی از مسائل است که هرکدام در یک رقم از هزاران قلم هزینه و درآمد بودجه ارائه شده پنهان شده‌اند.

شعار سال: همه انتقادها این است که دولت درآمدهای خیالی تهیه دیده است؟ دولت زمین سوخته تحویل دولت بعدی می‌دهد، دولت ثروت کشور را پیش‌خور می‌کند و… اما یک نفر نمی‌گوید هزینه اداره کشور حتی با این وضعیت بسیار بدخیم را از کجا باید تامین کرد. شهروندانی بسیار نحیف و با درآمدهایی که قدرت خریدشان از ۱۰ سال پیش کمتر است آیا منابعی دارند و رو نمی‌کنند که به آن امیدوار باشیم؟ بنگاه‌های کوچک و متوسط به دلیل فقدان چشم‌انداز روشن در آینده و نیز سختی‌های باورنکردنی دهه ۱۳۹۰ از پای درآمده‌اند و فقط دو هزار واحد آن‌که تحت بازپروری و پمپاژ پول و بخشودگی از منابع بانکی هستند باید مالیات بیشتری بدهند؟ در همه کشورهای دنیا در این چند ماهه برای سر پا ماندن بنگاه‌ها از سهم مالیات آنها کم شده است آن وقت دولت در لایحه بودجه مالیات را افزایش داده و تازه نمایندگان می‌گویند باز هم افزایش دهید.
آقایان منتقد باید بتوانند یک راه تازه کسب درآمد و یک امکان نو برای دولت بیابند تا بتوانند با آن هزینه اداره کشور را تامین کنند. دولت در سال‌های گذشته خصوصی‌سازی کرده بود که حالا برخی از افراد و جریان‌ها دارند آنها را پس می‌گیرند و این راه را نیز بسته‌اند.
راه ورود سرمایه‌های خارجی نیز با این وضعیتی که برای دولت و شهروندان فراهم شده مدت‌هاست بسته شده و سرمایه‌گذاران خارجی پس از آنکه برجام را نیمه‌جان و رو به مرگ دیدند رفته‌اند و پشت سر خود را نیز نگاه نمی‌کنند. حالا نیز باید دید منتقدان به ویژه آنهایی که در مجلس نشسته‌اند چه گام بلندی برای توازن بودجه برمی‌دارند.
باید به طور مشخص در روزهای آینده معلوم شود مجلسی‌ها و منتقدان دولت در بحث‌های ایجابی و ارائه راه‌حل‌های پیش‌برنده چه هنرمندی‌ای خواهند داشت و چه میزان دانش و تخصص دارند. بودجه به بن‌بست رسیده نشانه خیلی از مسائل است که هرکدام در یک رقم از هزاران قلم هزینه و درآمد بودجه ارائه شده پنهان شده‌اند.
حرف زدن و سنگ انداختن و راه‌بندان درست کردن آسان است اما راه باز کردن و عمل کردن به آن آسان نیست..

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت 24، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
انتقاد ها هميشه در ايران هدفمند نبوده چون اصلا فرهنگ درست انتقاد رو بهمون ياد ندادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
انتقاد کردن آسونه ولی راهکار عملی و درست دادن سخته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین