پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
اگر انتقاد شما بابت این است که چرا دولت به این سازمان‌ها بودجه اختصاص می‌دهد، باید بگویم که بودجه‌ای که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته، جهت تامین هزینه‌های این سازمان‌ها و نهاد‌ها کافی نیست و تنها بخشی از هزینه آن‌ها را تامین می‌کند.
شعار سال:یک نماینده مجلس، گفت: درآمد‌های صداوسیما شاید کمی بیشتر و یا کمتر از نصف میزان هزینه‌های این سازمان باشد. همچنین درباره برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها که ترجیح می‌دهم نامی از آن‌ها برده نشود، فرضیه درآمدزایی و استقلال مالی کامل آن‌ها درست نیست.
 
محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به بحث بودجه ۱۴۰۰، گفت: نمایندگان مجلس تاکید زیادی بر شفافیت و عملیاتی شدن بودجه دارند و این هدف را دنبال می‌کنند که مشکلات سال‌های گذشته در بودجه را به نحوی در این دوره جبران کنند؛ لذا در این مسیر نمایندگان به دنبال تنظیم و تدوین احکامی هستند که بتوان از طریق آن بودجه را عملیاتی و شفاف کنیم.
 
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره علت عدم شفافیت شرکت‌های دولتی در درآمد و هزینه‌ها، تصریح کرد: متاسفانه واقعیت این است که عدم شفافیت در شرکت‌های دولتی به محلی برای بروز و ظهور برخی پدیده‌های اقتصادی مانند موضوع «حقوق‌های نجومی» شده است. ما برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات باید احکامی را در نظر بگیریم که شرکت‌های دولتی موظف به رعایت قوانین و ملزم به رعایت شفافیت در هزینه‌ها و درآمد‌ها شوند و تا زمانی که این قوانین و احکام به درستی تنظیم و رعایت نشود، قطعا این اتفاقات مجددا تکرار خواهد شد.
 
معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در دولت احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از نهاد‌ها و سازمان‌ها مانند صداوسیما که درآمدزا هستند، مجددا در لایحه بودجه قید شده‌اند، اظهارکرد: اتفاقا باید بگویم برخلاف آنچه که مطرح می‌شود، درآمد‌های صداوسیما شاید کمی بیشتر و یا کمتر از نصف میزان هزینه‌های این سازمان باشد. همچنین درباره برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها که ترجیح می‌دهم نامی از آن‌ها برده نشود، فرضیه درآمدزایی و استقلال مالی کامل آن‌ها درست نیست.
 
وی افزود: اگر انتقاد شما بابت این است که چرا دولت به این سازمان‌ها بودجه اختصاص می‌دهد، باید بگویم که بودجه‌ای که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته، جهت تامین هزینه‌های این سازمان‌ها و نهاد‌ها کافی نیست و تنها بخشی از هزینه آن‌ها را تامین می‌کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب  ، تاریخ انتشار:  17 آذر  1399  ، کدخبر:588751 ، /www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
استقلال مالی سازمان ها بود که این همه بلا برامون به همراه داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین