پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بی‌خبری کمیسیون انرژی از قرارداد آی‌پی‌سی گفت: متاسفانه این مصوبه در زمان تعطیلی مجلس صورت گرفته است که این مسئله خود نیز اشکال قانونی دارد.
شعارسال: حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با قراردادهای جدید نفتی و آی‌پی‌سی، اظهار کرد: با توجه به اینکه نفت یکی از ثروت‌های ملی و منابع طبیعی تلقی می‌شود باید زیر نظر ولی امر هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه دخل و تصرف در منابع نفتی به لحاظ فقهی و قانونی باید با اشراف کامل ولی فقیه باشد، تصریح کرد: متاسفانه قراردادهای آی‌پی‌سی بدون اینکه جزئیات آن فاش شود توسط دولت به تصویب رسیده و ابهامات زیادی دارد که باید افشا شود.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت مدعی شده است اگر این قراردادها سریعا به تصویب نرسد سایر کشورها که میدان مشترک با ما هستند می‌توانند نفت را استخراج کرده و ایران را محروم کنند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با توجه به اینکه قبل از هر گونه قرارداد و توافقی در این رابطه، ابتدا کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باید در جریان آن باشد اما متاسفانه این توافق پنهانی و بدون آگاهی مجلس انجام شده است.

وی تاکید کرد: دولت باید جزئیات توافقات و قراردادهای خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهد و مجلس نیز در تصویب آن نقش داشته باشد.

هانی‌زاده با بیان اینکه هنوز ابهاماتی در این قرارداد مشاهده می‌شود، اضافه کرد: این وضعیت باید برای افکار عمومی داخل روشن شود و وزیر نفت نیز باید در قبال این قرارداد پاسخگو باشد.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: متاسفانه این مصوبه در زمان تعطیلی مجلس صورت گرفته است که این مسئله خود نیز اشکال قانونی دارد.

وی در پایان یادآور شد: این قراردادها قبل از اینکه دولت تصمیمی بگیرد باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی طرقبه نیوز، تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1395، کدخبر: - ، www.torghabenews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین