پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۱۶۳۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
یکی از مهم‌ترین نکات بودجه سال آینده، تداوم واگذاری سهام باقی‌مانده دولت در شرکت‌ها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا همان ETF هاست؛ اقدامی که در سال جاری نیز تجربه شد، اما نتوانست اهداف تعیین‌شده را محقق کند.
شعار سال: تلاش دولت برای تامین مالی از طریق عرضه این صندوق‌ها به ویژه در تجربه پالایشی یکم به ثمر ننشست و از صندوق ۶۲ هزار میلیارد تومانی دولت تنها ۲۰ درصد آن فروخته شد.

حال قرار است دولت در سال آینده نیز به این روش واگذاری ادامه دهد با این شرط که تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد؛ شرطی که با توجه به شرایط عرضه ETF ها، عملیاتی شدن آن از سوی ناظران اقتصادی به شدت مورد تردید قرار دارد و تحلیلگران آن را تکرار بن‌بست واگذاری مدیریت دولتی به مردم می‌دانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار: 19 آذر 1399، کد خبر: 2137026،  www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
واگذاری ها باید در بهترین شرایط ممکن خودش صورت بگیره نه در بتدرین شرایط اقتصادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
چرا باید این همه در زمینه های اقتصادی ابهامات خاصه داشته باشیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین