پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
دستیابی به خودکفایی در صنعت لیزر با تلاش فناوران نخبه جوان میسر شده است، دانش بنیان‌هایی که سناریوی تحریم را به شکوفایی تولید تبدیل کرده اند.
شعار سال: روایت این گزارش تعبیر یک خودباوری است. عزم یک گروه دانش بنیان که سال ۹۳ شکل گرفت و امروز از جمله پنج شرکت تولیدکننده تجهیزات لیزر و فتونیک در جهان است که کاربرد‌های متنوعی دارد.
 
اینجا شرکتی است که محصولاتش در کنار صنایع مادر کشور ایستاده است تا خطوط تولید با چاشنی فناوری، پرقدرت‌تر از قبل بچرخد. برش‌های دقیق در صنعت خودرو، استفاده در صنعت فولاد و همچنین استفاده در حوزه‌های پزشکی و دندانپزشکی بخشی از موارد استفاده تجهیزات لیزر تولید شده در این شرکت دانش بنیان است.
 
در سال های اخیر با شروع تحریم ها، ورود فناوری پیشرفته لیزر به ایران ممنوع شد، محدودیت هایی که برای دانش بنیان ها پلی برای خودکفایی در تولید تجهیزات متنوع این صنعت شد.

با دستیابی محققان ایرانی به این فناوری، از مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شده است.  به عنوان مثال لیزر الکساندرایت معادل بالای ۱۰۰ هزار دلار قیمت نمونه خارجی است که در داخل به ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده است. با این تفاوت که نمونه‌های خارجی برغم قیمت بالا، اما خدمات پس از فروش هم ندارند.
 
رسیدن به این دانش فنی اقدام دشواری بوده که این شرکت دانش بنیان انجام داده است و برای توسعه جهانی آن به حمایت‌های جدی نیاز است.
 
گزارش آقای محمدقاسم کیایی خبرنگار فناوری گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما  را ببینید :
 
 
تعداد بازدید : 7

 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  صدا و سیما، تاریخ انتشار: 22  آذر  1399  ، کدخبر: 2950876، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
لیزر در ایران با مشکلات به شدت زیادی دست و پنجه نرم میکنه و کسانی هستن که نمیخوان رشد کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین