پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
طراحی با شن را می‌توان بعنوان یکی از هنر‌هایی دانست که جدیدا مورد توجه خاص قرار گرفته است. در کلیپ زیر، فاطمه عبادی به مناسبت ۲۹ آذر سالگرد بازگشت پیکر شهید تندگویان به ایران، اقدام به روایت زندگی این شهید کرده است.

  شعار سال: طراحی با شن ، ظرفیت تبدیل به نوع هنری زیبایی را دارند که امروزه دوستداران بسیاری در سراسر جهان دارد: این هنر، در شکل رایج بیشتر روی سطحی شیشه‌ای انجام می‌شود و برخلاف نقاشی به مفهوم معمول آن، گاهی حالت اجرای زنده همراه با تماس مستقیم هنرمند با بینندگان را به خود می‌گیرد. این هنر در سال‌های اخیر شکل چندرسانه‌ای نیز به خود گرفته و با موسیقی و گاه آواز نیز همراه می‌شود.

اماشهید تندگویان.شهید محمدجواد تندگویان  وزیر نفت کابینه شهید محمدعلی رجایی ، بالاترین مقام کشوری جمهوری اسلامی ایران بود که 40 روز پس از آغاز جنگ، به اسارت گرفته شد.

تندگویان در آبان ۱۳۵۹ خورشیدی در راه ماهشهر به آبادان به همراه بوشهری معاون وی، یحیوی سرپرست مناطق نفتی جنوب و دوکارمند وزارتخانه که روز جمعه به منظور بازدید از تأسیسات شرکت نفت و رسیدگی به وضع کارکنان فداکار صنعت نفت به خوزستان سفر کرده بودند ، از داخل خاک کشور ربوده و به عراق بـرده شـدند و از آنجا به زندان استخبارات عراق منتقل گردیدند. تلویزیون عراق پس از به اسارت درآمدن تندگویان، در برنامه‌های خود اعلام می‌کرد: «اکنون ایرانی‌ها نه وزیر نفت دارند و نه نفت. دولت ایران تا یک سال به امید بازگشت تندگویان، از معرفی وزیر نفت جدید به مجلس، خودداری کرد.

این شهید مبارز به مدت ۱۱ سال شکنجه و آزار در زندان های رژیم بعثی را تحمل کرد و در ۱۳۷۰ خورشیدی شربت شهادت را نوشید. عملکرد مزورانه و فریبکارانه حزب بعث مانع از آن شد تا اطلاعات دقیق و جامعی در ارتباط با نحوه اسارت و شهادت وی در دسترس باشد.۲۹ آذر سال ۱۳۷۰ یادآور روزی است كه پیكر پاک شهید محمدجواد تندگویان، وزیر نفت كابینه شهید محمد علی رجایی از عراق به كشور انتقال یافت.

طراحی با شن به مناسبت بازگشت پیکر شهید تندگویان

تعداد بازدید : 14


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
چقد ادن خودش ارامش میگیره وقتی از کسی که برای خودش و میهنش زحمت کشیده رو تجلیل میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
واقعا ای کاش ذره ای از راه ایشون رو مردم ما طی میکردن تا غول امریکای ستم گر رو به زانو در بیاریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین