پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور گفت: از آنجایی که فاصله قیمت کف و سقف بلیت‌های پرواز بسیار زیاد و از عهده مخارج مردم خارج است، می‌طلبد تا وزیر راه به ماجرا ورود کند.
شعار سال:  قریب به یکسال از ورود مهمان ناخوانده کرونا به کشور زمان می‌گذرد در این میان گرانی‌های افسار گسیخته درقیمت کالا واجناس امان مردم را بریده چرا که شیوع کووید-۱۹ منجر به تعطیلی کسبه و کاهش درآمد‌های افراد شد.

افزایش قیمت بلیت‌های پرواز به علت گرانی دلار و کرونا یکی از معضلاتی است که این روز‌ها مردم با آن مواجه اند به گونه‌ای که از اوایل آبان ماه افزایش نرخ بلیت در همه ایرلاین‌ها مشهود بود.

به عنوان مثال بلیت مسیرزاهدان- تهران قبل از کرونا ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود، اما اکنون از ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان رسیده و این امر منجر به گلایه شهروندان شده؛ چرا که آن‌ها این افزایش‌ها را امر غیرمنطقی دانسته و معتقد هستند نباید با گرانی‌های بی منطق سبب تشدید تورم شد بلکه باید مسئولان راهکاری برای کاهش افزایش قیمت یک کالا پیدا کنند.

با این تفاسیر بهای ناکارآمدی شرکت‌های هواپیمایی را در حالی مردم باید پرداخت کنند که به گفته روسای ایرلاین‌ها، اثرات تحریم بر فعالیت شرکت‌ها و تشدید مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا در این خصوص اثرگذار بوده است.

پیشنهادی که عملی نشد!

علیرضا کیخایی، بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در راستای فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه می‌کنند که این امر یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط‌های هواپیمایی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در این راستا راهکاری را به مسئولان پیشنهاد کردیم مبنی بر اینکه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده و قبل از ورود مسافر به هواپیما از کیت‌های تست کرونا که در کمترین زمان نتیجه را مشخص می‌کند بهره گیری کنند و از مسافران بخواهند قبل از پرواز این آزمایش را انجام دهند تا علاوه بر صحت سلامتی مسافران بتوانند از ظرفیت ۱۰۰ درصدی هواپیما نیز استفاده کنند که این پیشنهاد عملی نشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در تماسی که در راستای افزایش بلیط‌های هواپیمایی با دبیر انجمن هواپیمایی کشور برقرار کردیم علت را جویا شدیم؛ به عقیده این کارشناسان گرانی در زمینه بلیط‌ها رخ نداده و سقف قیمت‌ها رعایت شده است به گونه‌ای که در سایت رسمی انجمن هم قاب رویت است منتهی این نرخ گذاری از نظر رعایت حقوق مصرف کنندگان غیرمنطقی است.

بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: نحوه نرخ گذاری بلیط‌های پرواز به این علت غیرمنطقی است که فاصله بین قیمت کف و سقف خیلی زیاد بوده؛ اما دست اندرکاران در واکنش به این مهم طوری عمل کرده که به نظرشان قیمت‌های کنونی مناسب است.

وی افزود: پرواز مسیر زاهدان به تهران قبل از گرانی‌هایی که دستاورد کرونا است نهایتا تا سقف ۳۰۰ هزار تومان بوداما اکنون با توجه به ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما‌ها افزایش داشته و قیمت کف ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سقف به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

کیخایی خاطر نشان کرد: از آنجایی که فاصله قیمت کف و سقف بسیار زیاد و از عهده مخارج مردم خارج است، می‌طلبد تا وزیر راه به ماجرا ورود کند؛ هر چند مجلس از آن‌ها پیگیر موضوع بوده، اما تا امروز اقدام در خور شانی رخ نداده است.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا،تاریخ انتشار:30آذر1399،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
واقعا قیمت بلیط هایخ هواپیما به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
قیمت هواپیما ها انقد زیاد شده که اصلا یک سفر ساده هم نمیشه رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
پرواز های داخلی در ایران واقعا مشکلات زیادی رو برای مردم به بار اورد که اصلا گفتنی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین