پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
مسئولین منطقه آزاد ماکو در پارادوکسی آشکار می‌توانند خودرو خارجی به این‌وآن هدیه دهند و مدتی بعد در جمع خبرنگاران از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی سخن بگویند.

شعارسال: منطقه آزاد ماکو که متولد شده‌ی مصوبه 20 آذر 89 دولت قبل است این روزها در مسیر پرچالش خود و مدیریت حسین فروزان موقعیت‌‌‌ها و حواشی عجیبی دارد، منطقه‌‌‌ای که قرار بود به توسعه شهر کمک کند همچنان در ایجاد زیرساخت‌‌ها دچار بحران های فراوانی گشته است.

فروزان در نشست خبری با خبرنگاران در مورد همایش پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو صحبت می‌‌کرد، در پاسخ به سوال‌ها طی واکنش عجیبی گفت: از اینکه «دولت اجازه داده تا سازمان هر طور مصلحت می‌‌داند هزینه کند» و حالا که پول داریم چرا خودروی خارجی برای شرکت کنندگان هدیه ندهیم.

در اساسنامه سازمان در مورد اهداف هزینه کرد می‌خوانیم که شامل انجام امور زیربنایی، عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی می‌باشد.

اما بعد از گذشت 6 سال که 3 سال آن در خدمت دولت فعلی قرار دارد اتفاق خاصی شکل گرفته است یا خیر؟ باید پرسید! در حالیکه فرودگاه و پارکی هفته گذشته افتتاح شده بود که به گفته‌‌ی اهالی نه تنها بصورت کامل تکمیل نشده‌‌اند بلکه دارای مشکلات ملکی متفاوتی نیز هستند، آیا در این شهر ساخت هتل و مراکز اقامتی مورد نیاز است یا فرودگاه که در بخش امکانات زیربنایی در اولویت‌‌‌های انتهایی جدول قرار می‌‌گیرد؟

فروزان در حالی از در اختیار بودن قوانین هزینه کرد و مصرف توسط اساسنامه در مورد بودجه در منطقه آزاد ماکو می‌‌گفت که همان قوانین شرایط خاصی برای این هزینه کردها مشخص کرده است که نیازمند بررسی اسناد می‌باشد، گرچه به گفته ساکنین اتفاق خاصی در مسائل زیر بنایی منطقه آزاد ماکو اتفاقی نیفتاده است.

فروزان تاکید داشت که باید برای فرهنگ هزینه کرد اما نگفت که طی 3 سال کدام خروجی فرهنگی توسط سازمان متبوعش انجام شده است که به اسم هزینه برای فرهنگ خودروی خارجی برای شرکت کنندگان اهداء می‌‌کند، در هر حال کسی منکر ضعف خودرو های ایرانی نیست اما تمام خودروهای ساخت داخل بی‌‌کیفیت نیستند و برای حمایت از مصرف کالای ایرانی و تبلیغ محصولات داخلی برای جوایز این جشنواره می‌‌توانستند از آنها استفاده کنند و اینگونه بی‌‌تدبیرانه محصولات داخلی کنار گذاشته نمی‌‌شدند.

رهبر انقلاب در بند 11 سیاست‌‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند که توسعه حوزه عمل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج کشور و سرمایه گذاران کشورهای دیگر باشد، با این وجود آیا این اتفاق در منطقه آزاد ماکو در حال وقوع است؟

سوال‌‌های بسیاری از فعالیت این سازمان مطرح است هرچند دوره فعالیت این هیئت مدیره تا آذرماه 95 می‌باشد اما باید منتظر بود و دید چه اتفاقاتی در آینده بر سر منطقه آزاد ماکو خواهد آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 15مهر1395، کدخبر: 915375: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین