پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۱۹۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
وقتی می‌گوییم سهم بنیادی بخرید، اما سهامدار عمده حقوقی روند آن را سرکوب می‌کند و هیچ سیگنال مثبتی هم روی تابلو آن سهم نشان نمی‌دهد، خوب طبعا اعتراض می‌کنیم به این رفتار متناقض! بعد می‌گویند چرا به حقوقی اعتراض می‌کنی؟ باید بفروشد که یک جایی خرید کند و حمایت کند!

شعار سال: فرموده اند که شما سهام پرپتانسیل که ارزش سرمایه گذاری دارد را نشانه بگیرید و ریسک های سایر شرکت هایی که حباب شده اند را گوشزد کنید تا سرمایه گذاران، دید بلند مدت پیدا کنند، روی هر سهمی خرید نکنند و نهایتا افق دید آن ها، امروز و فردا نباشد تا بازار رشد واقعی کند!

خوب حالا شما ببینید چه در بازار جهانی، چه در بازار داخلی نرخ محصولات شرکت های کامودیتی محور به شدت صعودی است. شرکت های این گروه بهترین گزارش ماهانه های تاریخ خود را دادند. قیمت برخی کامودیتی ها در بورس کالا به رکوردهای تاریخی دست یافته اما حقوقی ها که باید نماد سرمایه گذاری بر اساس ارزش باشند، در هر قیمتی همین سهم ها را می فروشند.

انصافا مارا گیر آورده اید؟ حالا تحلیل بلد نیستیم اما ... نیستیم!

وقتی می گوییم سهم بنیادی بخرید اما سهامدار عمده حقوقی روند آن را سرکوب می کند و هیچ سیگنال مثبتی هم روی تابلو آن سهم نشان نمی دهد، خوب طبعا اعتراض می کنیم به این رفتار متناقض! بعد می گویند چرا به حقوقی اعتراض می کنی؟ باید بفروشد که یک جایی خرید کند و حمایت کند!

اما به واقع، همین می شود که بازار می رود سراغ سهم های کم پتانسیل که سهامدار عمده آن هم به دنبال بالا رفتن قیمت سهم، حتی به قیمت حباب شدن آن و فروش بخشی از سهام به خلق الله است!

یعنی نمی شود این رفتار شترگاوپلنگی را برای حقیقی های تازه وارد و سرمایه گذار حرفه ای توجیه کرد. اگر ارزنده است چرا حقوقی می فروشد؟ خوب حالا که می فروشد، سرمایه گذار هم به دنبال بازدهی است لذا سهمی را خرید می کند که خود سهامدار عمده نه تنها سرکوب نکند، بلکه حمایت کند! این می شود عمدتا سهم هایی که ارزنده نیستند و همین ها هم بازدهی بهتر می دهند در نهایت.    
ولید_هلالات(کارشناس بورس)     

تعداد بازدید : 2



پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از رسانه مکتوبات

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
پاگذاشتن به بورس یه ریسک خیلی بالایی رو می‌طلبه که هرکسی تحملش رو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین