پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
شادنوش گفت: سامانه مدیریت بیماری‌های نادر را طراحی کردیم تا بتوانیم به صورت مداوم وضعیت بیماران را از راه دور پایش کنیم.

    شعار سال: مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه خدمات روان شناختی به ۷۶ هزار نفر از کادر درمان در روزهای کرونایی، اظهار کرد:  پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور کنار آمادگی‌هایی که برای مقابله با هجوم ویروس کرونا در نظر گرفته بودیم، برنامه ای هم جهت حمایت از کادر درمان ترتیب دادیم. زیرا این افراد فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند و باید از آن‌ها حمایت شود.
 
او افزود: دستورالعملی برای حمایت‌ روانی و اجتماعی کادر درمان در معاونت درمان و واحد مدد کاری وزارت  تدوین کرده و به کل کشور ابلاغ کردیم. ارزیابی‌های روحی و روانی مستمر کادر درمان نشان می دهد که پرستاران و پزشکان به دنبال شیوع کرونا ویروس در کشور به شدت خسته و فرسوده هستند و باید توجه ویژه ای به آن‌ها شود. اگر کادر درمان آرامش نداشته باشند، سیکل خدمت رسانی در مراکز درمانی دچار مشکل خواهد شد.
 
شادنوش گفت: در حال حاضر مشاوره‌های روان‌شناختی را راه اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم با شناسایی خانواده‌های کادر درمان آن‌ها مورد حمایت قرار دهیم. قصد داریم با برگزاری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شأن و منزلت کادر درمان و خانواده‌هایشان  در دیدگاه اجتماعی تبعین شود تا قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: مشاوران ما طی ۸ ماه گذشته با بیش از ۷۶ هزار نفر از کادر درمان و خانواده‌ آن‌ها  در تماس بوده و به آن‌ها خدمات روان‌شناختی ارائه کرده‌اند. خانواده‌هایی که با دور ماندن از فرزندان خود دچار اضطراب و استرس شده‌اند، شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند. در حال حاضر حدود ۲ هزار تماس با این خانواده‌ها برقرار شده است.
 
تلاش برای مدیریت هوشمند درمان بیماری‌های نادر
 
شادنوش در ادامه درباره راه اندازی سامانه بیماری‌های نادر، بیان کرد: طراحی سامانه مدیریت بیماری‌های نادر را انجام دادیم تا بتوانیم به صورت مداوم وضعیت بیماران را از راه دور و بدون نیاز به حضور آنان در مراکز درمانی پایش کرده و از شرایط آنان آگاه شویم.
 
او گفت: سامانه مدیریت بیماری‌های نادر به مراکز ثبت احوال کشور، ساماندهی سازمان نظام پزشکی کشور و سایر مراکز ارائه خدمات به صورت برخط متصل است تا بتوانیم با دقت و به روز تعداد بیماران را رصد کنیم. زمانی که محل استقرار و اقامت بیماران به طور دقیق شناسایی شود نوع و مقدار  دارو‌های مصرفی آن‌ها را تعیین خواهیم کرد.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: اصرار من بر این است که برای داروها سهمیه تعیین شود تا در صورت گرانی دارو، بیمار با ارائه کد ملی داروهایش را دریافت کند. شرایط باید طوری طراحی شود که بیماران بتوانند داروی مورد نیاز را از نزدیک ترین داروخانه محل زندگی خود  تهیه کنند. اگر از این مرحله عبور کنیم، شرایط خوبی را ایجاد خواهیم کرد. البته تهیه برخی از دارو‌ها به طور هوشمند در منزل اتفاق خواهد افتاد.
 
شادنوش اظهار کرد: حدود ۵ بیماری در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر پوشش داده می شود و داروهایشان تخصیص پیدا خواهد کرد. در  نهایت تلاش می کنیم که درمان بیماری‌های نادر را به سمت  یک مدیریت هوشمند سوق دهیم.
                                                                                                             
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:   14 دی  1399  ، کدخبر: 7611935، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
همين پايشي كه اين ها دارن ميگن رو كشور هاي خارجي كردن نتيجه نگرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
ولي حس ميكنم كه در اينده نزديك بتونيم زمينه فعاليت هاي خودمون رو در وزارت بهداشت بعد از كرونا جهش يافته تر ببينيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
اين هم از بركت همون طرح حاج قاسم عزيزمون هست كه مزين به نام شهيد شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
حتما با پرسیدن چهار تا سوال می‌خوان بگن طرف خوب شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین