پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
زهره الهیان عضو فراکسیون زنان مجلس شورای گفت: امروزه فضای مجازی تهدیدی در تحکیم بنیان خانواده‌ها است، متاسفانه تاکنون اقدام موثری در جهت ایمنی فضای مجازی صورت نگرفته است.وی اظهار داشت: افزایش سن ازدواج جوانان امروزه بخشی از جامعه را دچار مشکل کرده است، حدود ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم که امکان ازدواج را پیدا نکرده‌اند، مشکلات عدیده‌ای از قبیل بیکاری، مسکن، تورم و... در مسیر ازدواج جوانان قرار گرفته است؛ بدون شک یکی از اولویت‌های مجلس و فراکسیون زنان مجلس پیگیری مشکلات جوانان و موانع ازدواج آنان است.
شعار سال: زهره الهیان در مورد افزایش سن ازدواج در کشور گفت: افزایش سن ازدواج جوانان امروزه بخشی از جامعه را دچار مشکل کرده است، حدود ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم که امکان ازدواج را پیدا نکرده‌اند، مشکلات عدیده‌ای از قبیل بیکاری، مسکن، تورم و... در مسیر ازدواج جوانان قرار گرفته است؛ بدون شک یکی از اولویت‌های مجلس و فراکسیون زنان مجلس پیگیری مشکلات جوانان و موانع ازدواج آنان است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط کرونا تا حدودی عامل شکل‌گیری ازدواج‌های ساده در کشور شده است، در حال حاضر این موضوع منجر به کاهش تجمل‌گرایی و کاهش هزینه‌های سرسام آور ازدواج است.

پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج

وی ادامه داد: ازدواج جوانان بدون شک از اولویت‌های مجلس یازدهم است به همین دلیل پیشنهاداتی به کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش وام ۸۰ میلیون تومانی ازدواج برای سال ۱۴۰۰ داده شد؛ البته این وام با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مطرح شده است، با تمام این پیشنهادها مشکلات اصلی در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جای خود باقی مانده است.
اقداماتی در راستای اشتغال جوانان با شرکت‌های دانش بنیان و صندوق نوآوری در دستور کار است تا نیروی‌های جوان و متخصص بتوانند در حوزه تخصصی خود به فعالیت مشغول باشند

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: اقداماتی در راستای اشتغال جوانان با شرکت‌های دانش بنیان و صندوق نوآوری در دستور کار است تا نیروی‌های جوان و متخصص بتوانند در حوزه تخصصی خود به فعالیت مشغول باشند؛ امیدوارم مجلس با رویکردی که دارد بتواند در راستای اشتغال جوانان گام بلند و موثری بردارد.

الهیان تاکید کرد: بسیاری از ازدواج‌ها به دلیل نبود مهارت زندگی در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک به طلاق ختم می‌شوند؛ زمانی که دو جوان با دو روحیه متفاوت با باورهای مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نیاز است مهارت‌های زندگی به آنها آموزش داده شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: گاهی آموزش مهارت زندگی باید از کتب درسی در مدارس آغاز شود؛ تا شاهد به حداقل رساندن اختلافات و طلاق‌ها باشیم.

الهیان با انتقاد از تاثیرات فضای مجازی یادآور شد: امروزه فضای مجازی موضوعی است که به شدت در تحکیم بنیان خانواده‌ها تاثیر گذاشته؛ کنترل نشدن فضای مجازی می‌تواند دامنه آسیب‌های اجتماعی را گسترش دهد، نمونه بارز آن رشد طلاق در کشور است؛ در این رابطه باید در شورای عالی فضای مجازی با همکاری وزارت ارتباطات، قوه قضاییه و نیروی انتظامی اقداماتی صورت بگیرد که متاسفانه تاکنون اقدام موثری در جهت سالم سازی فضا مجازی صورت نگرفته و وزارت ارتباطات بی‌برنامگی فضا مجازی را نمی‌بیند و صرفا برای توسعه فضای مجازی و افزایش ارتباطات اقدام می‌کند؛ قاعدتا با چنین شرایطی شاهد ولنگاری در فضای مجازی خواهیم بود.

عضو فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: مجلس پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی برای نظارت به فضای مجازی را داد؛ در این رابطه دو طرح دیگر پیشنهاد داده شده است که کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار قرار دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:14دی1399، کدخبر:464349،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
هر كشوري بود با اين 13 ميليون جواني كه مجرد هستن ايندش رو ميساخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
در زمينه مهارت هاي زندگي اوضاع مون به شدت در دانشگاه ها خرابه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
اموزش هاي مهارت زندگي در ايران اصلا در دانشگاه ها وجود خارجي نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین