پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
تلویزیون این روز‌ها آنتن را در اختیار انیمیشن‌ها و برنامه‌های کودکی قرار داده است که مثلِ گذشته تأثیرگذار نیستند. بیش از گذشته جایِ خالی قصه احساس می‌شود.
شعار سال: جای قصه‌گویی و اصالت‌های کودکانه گذشته تلویزیون بیش از گذشته احساس می‌شود. وقتی رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و مجازی امروز حرف اول را می‌زنند و رسانه ملّی هم غرقِ در انیمیشن‌های خارجی و برنامه‌هایی شده است که تأثیرگذاری و جذابیتِ گذشته را ندارند.

نکته‌ای که احترام برومند هنرمند پیشکسوت امروز در گفت‌وگویی رادیویی به آن اشاره کرد که جای قصه و قصه‌گویی در رادیو و تلویزیون خالی است. او اعتقاد دارد: قصه گفتن همیشه برای همه شیرین است و وقتی برای کودکان قصه می‌گوییم آن‌ها حسّ انس و نزدیکی خاصی با طرف مقابلشان پیدا می‌کنند.

برومند تأکید کرد: من همیشه به والدین توصیه می‌کنم که زمانی را بگذارند تا با کودکان خود تنها شوند و برایشان داستان‌های مختلف بخوانند. چون کودکان قدرت تخیل زیادی دارند اصلاً اشکالی ندارد که برایشان داستان‌هایی خوانده شود که فانتزی باشد و از واقعیت دور باشد.
 
هدف از قصه گفتن برای کودکان

وی افزود: در کل هدف از قصه گفتن برای کودکان، آشنا کردن آن‌ها با مفاهیم انسانی است برای اینکه متوجه شوند تا چطور در اجتماع با اطرافیانشان، با طبیعت و محیط زیست‌شان برخورد داشته باشند و در نهایت درک کنند تا چطور خوب باشند.

احترام برومند در پایان این گفتگو در موقعیت شهرزاد قصه‌گو قرار گرفت و داستان مهمان ناخوانده خانم فرجام و داستان زیرکلاهک قارچ را تعریف کرد. چرا که به تعبیر خودش، این داستان‌ها می‌خواهد به بچه‌ها بیاموزد تا برای نجات جان یکدیگر چطور باید با هم همکاری داشته باشند و در نهایت هدف دیگر این داستان یاد دادن بخشندگی به کودکان است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۵دی ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com، ۲۴۲۵۲۰۱
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
همين قصه هاست كه به زندگي بچه ها رنگ مي بخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
بنظرم شبکه پویا بسیار قوی داره کار می‌کنه ولی برنامه کودک های نامناسب هم زیاد داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
داستان خواني براي بچه اي كه تو شكم مادرش هست هم تاثيرات مثبتي داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین