پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
مطالعات بالینی حوزه روانشناسی کودک به دلیل گسترده بودن هنوز جای کار زیادی دارد و نیاز به کتاب‌های مفید در این زمینه است.
شعار سال: مترجم کتاب «روان‌شناسی بالینی و تربیتی کودک: رویکردی بوم‌شناختی ـ تعاملی در درک مشکلات و مداخلات کودک» درباره این اثر گفت: این اثر از کتاب‌های تخصصی در حوزه روان‌شناسی کودک و نوجوان است که در بخش اول مبانی روان‌شناسی بالینی و تربیتی کودک و در بخش دوم مفهوم‌بندی و مداخلات درمانی مرتبط با مشکلات و اختلالات روانی کودکان و نوجوانان را با نگاهی جامع‌نگر بررسی می‌کند.
وی گفت: آنچه موجب اقناع من برای ترجمه چنین اثری شد؛ رویکرد منحصر به فردی است که در این کتاب به کار رفته است، به گونه‌ای که این کتاب را از سایر کتاب‌های مشابه خود جدا می‌کند، در واقع این اثر بر تعامل عوامل متفاوت در شکل‌گیری مشکلات و اختلالات روان‌شناختی کودکان و نیز ترکیب دو حوزه گسترده روان‌شناسی بالینی و روان‌شناسی تربیتی کودک است که نیروی مضاعفی را به روان‌شناسان بالینی کودک در جهت کمک به مفهوم‌پردازی و درمان مشکلات و اختلالات روانی این گروه عظیم جمعیتی عرضه می‌دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه حوزه روان‌شناسی کودک، حوزه‌ای گسترده و مفصل در روان‌شناسی بالینی است، اما متأسفانه جای خالی کتاب‌های متعدد و معتبری در زمینه مفهوم‌بندی و درمان مشکلات و اختلالات روانی کودکان و نوجوانان حس می‌شود؛ بنابراین آنچه موجب احساس ضرورت برای ترجمه این کتاب شد، فراهم‌آوردن کتابی مناسب و معتبر برای دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان بوده است.
جای خالی کتاب‌های معتبر در روانشناسی کودکان
این مترجم با اشاره به مخاطبان اصلی این اثر گفت: مخاطبان اصلی این کتاب شامل دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی بالینی، مشاوران کودک و نوجوان و سایر افراد شاغل در حوزه سلامت روانی گروه کودک و نوجوان هستند که در پی افزایش و تعمیق دانش خود در زمینه روان‌شناسی بالینی و تربیتی کودک فعالیت می‌کنند. گرچه کتاب موردنظر مبانی لازم را در جریان فصول بخش اول تشریح می‌کند، اما برای مطالعه کامل این کتاب و استفاده بهینه از آن، لازم است فرد حداقل دانشجوی کارشناسی یکی از رشته‌های مذکور باشد.
پورشهبازی افزود: تألیف این کتاب در خارج از کشور و ترجمه آن از سوی مترجمان در داخل، با اهداف کاملاَ کاربردی و عملگرایانه صورت گرفته است؛ زیرا هدف مترجمان افزایش دانش دانشجویان و متخصصان روان‌شناسی و رشته‌های مربوطه است تا بتوانند مشکلات و اختلالات گروه سنی کودک و نوجوان را با دقت بیشتری شناسایی کرده و سپس در جهت درمان آن بکوشند. بنابراین، گرچه کتاب برای مخاطبان فعال در حوزه روان‌شناسی بالینی کودک نوشته و در ادامه ترجمه شده است؛ اما در نهایت هدف آن توسعه و عمومی‌سازی دانش موجود در سطح جامعه و افزایش سلامت روان بخش مهمی از جامعه ماست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۱۱۸۰، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
بنظرم شبکه پویا بسیار قوی داره کار می‌کنه ولی برنامه کودک های نامناسب هم زیاد داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
دمتون گرم كه معرفي ميكنيد به مردم واقعا نياز داريم كه در اين زمينه بتونيم عملكرد خودمون رو در تربيت روح و روان بچه ها بهتر كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
قبول كنيم كه وزارت خونه هم در اين زمينه نتونسته شرايط خوبي رو در زمينه روان بچه ها ايجاد كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
اين كتاب هاي معتبري كه داريم ازشون حرف ميزنيم به راحتي نميتونن در اختيار والدين قرار بگيرن سازماني بايد حمايت كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین