پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
امام جمعه بوشهر گفت: نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور که با تلاش شورای انقلاب فرهنگی تدوین شده در عرصه اجرا به کندی پیش می‌رود که سبب متوقف شدن پیشرفت و توسعه درعرصه‌های یاد شده است.

شعار سال : آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مراکز آموزش عالی نقش مهمی در توسعه دانش بنیان و ایجاد تمدن اسلامی دارند اظهار داشت: باید مراکز آموزش عالی با برنامه‌ریزی مدون بر اساس برنامه‌ریزی دانش بنیان در ایجاد تمدن اسلامی نقش آفرینی کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تمدن اسلامی در صدر اسلام بی نظیر بوده است تصریح کرد: در طول تاریخ هیچگاه جامعه بشری تمدنی فراتر از تمدن اسلامی مانند صدر اسلام ندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمدن اسلامی به همه امور توجه دارد گفت: تمدن اسلامی صدر اسلام در امور معنوی، امور اجرایی، مدیریت و فضاهای گوناگون انسانی برای توسعه و پیشرفت نگاه ویژه‌ای داشته است.

صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه تمدن اسلامی راه رستگاری و سعادت را هموار می‌کند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سرآغازی برای احیا تمدن اسلامی است که تمام امور منطبق به فطرت انسانی در آن نهفته است و راه رستگاری و سعادت را هموار می‌کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم و موثر دانشگاه‌ها در تحقق تمدن اسلامی بیان کرد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد تمدن اسلامی در ایران و جامعه بشری دارند که باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه در راستای تحقق تمدن اسلامی باید برنامه‌ریزی شود افزود: برنامه‌ریزی در عرصه‌های علم، سیاست، فرهنگ، اقتصاد بر مبنای اصول اسلامی تحقق تمدن اسلامی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار بگیرد و بر اساس اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر نیاز سنجی علمی توسط مراکز آموزش عالی گفت: باید نیاز سنجی علمی برای حال و آینده ایران توسط مراکز آموزش علمی و دانشگاهی انجام شود و فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های علمی در شرائط کنونی باید فوق روز شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور تدوین شده است تاکید کرد: نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور در عرصه اجرا به کندی پیش می‌رود که سبب متوقف شدن پیشرفت و توسعه درعرصه‌های یاد شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در کشور محقق شود افزود: نقش جدی دانشگاه‌ها در عرصه و صحنه اقتصاد مقاومتی باید مشخص و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی مضاعف شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حاکم شدن فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها افزود: برگزاری کنسرت‌ها و اردوهای مختلط اروپایی و دیگر اردوهای مبتذل نه تنها کارفرهنگی نیست یلکه این نوع فعالیت‌ها ضد فرهنگ اسلامی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: دانشگاه‌ها جای علم آموزی و فرهیختگی است نه عرصه حرکت‌های ابتذالی و حرکت‌های عقب مانی اجتماعی و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه مسئولان به برنامه‌های فرهنگی اسلامی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مسئولان و روسای دانشگاه‌ها در کشور توجه جدی به فرهنگ، اخلاق، بصیرت‌افزایی دانشجویان همسان با علم‌آموزی داشته باشند.

صفایی بوشهری با تاکید بر میدان دادن به جوانان حزب‌الهی در دانشگاه‌ها بیان کرد: همین جوانان که در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی مانند دفاع مقدس چون علم‌الهدی‌ها نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند باید به آنان میدان داده شود.

وی با بیان اینکه جوانان اساس انقلاب اسلامی هستند بیان کرد: اساس انقلاب اسلامی جوانان دانشجو است که باید توجه ویژه به این قشر و فرهنگ آنان شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عامل مهم فتنه سال 1388 عدم بصیرت بود خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها باید نهضت بصیرت افزایی ایجاد شود که درفتنه‌هایی که پیش رو داریم مانند فتنه سال 1388 نشود.

صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: یکی از عوامل رشد یک جامعه توجه ویژه به عرصه مطالعه کارآمد است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه خانواده‌ها و مسئولان به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی گفت: عامل مهم زیر ساخت کتاب خوانی و گسترش این فرهنگ توسعه کتابخانه‌ها در عرصه‌های مختلف فیزیکی و دیجیتالی است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر فعالیت‌های خوبی در عرصه کتابخانه‌ها آغاز شده گفت: باید مسئولان در این امر حمایت‌های لازم داشته باشند چراکه نهاد کتابخانه به تنهایی در عرصه توسعه فرهنگ مطالعه نمی‌تواند موفق باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گسترش پدیده طلاق درجامعه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است افزود: متاسفانه در برخی نقاط آمار طلاق بسیار نگران کننده است بگونه‌ای که از هر 4 ازدواج یک طلاق ایجاد می‌شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آمار طلاق در کشور بسیار خطرناک است بیان کرد: باید مسئولان، خانواده‌ها و زوجین برنامه‌ریزی کنند تا آمار نگران کننده طلاق کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سن طلاق زوجین بیشتر بین 22 تا 29 سال است خاطرنشان کرد: باید مسئولان و خانواده‌ها این مهم را جدی بگیرند.

وی، انتخاب درست در هنگام ازدواج را یک مهم دانست و گفت: انتخاب درست که با تحقیق و بررسی انجام می‌شود از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های خانوادگی پیشگیری می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انتخاب نامناسب منجر به جدایی و طلاق می‌شود بیان کرد: زوجین باید کم‌توقع باشند و در عین حال باید مهارت‌های زندگی را افزایش دهند.

صفایی بوشهری باتاکید از پرهیز داشتن حضور خانواده‌ها در فضاهای مسموم فیزیکی و مجازی بیان کرد: تمام شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بیگانه برای خدشه دارد کردن کانون خانواده هدف گذاری کرده‌اند و تلاش آنان برای از هم پاشیدن کانون گرم خانواده طلاق و جدایی است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مهم‌ترین ناهنجاری‌های جامعه است تاکید کرد: بخشی از حوزه طلاق در محدوده اقتصاد خانوادهها است که باید زوجین توجه داشته باشند در داری و نداری‌ها در کنار هم باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت والدین از زوجین گفت: باید زوجین مورد حمایت والدین افراد متمکن و مسئولان قرار بگیرند تا از مشکلات خانوادگی آنها کاسته شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر آمار بالای بیکاری را یکی از نگرانی‌های مهم جامعه دانست و افزود: استان بوشهر استانی است که اگر برنامه‌ریزی صحیح شود حتی یک نفر هم بیکار وجود ندارد.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: استان بوشهر از جنوب تا شمال آن دارای تاسیسات مهم در عرصه‌های گوناگون است ولی متاسفانه با دیگر استان‌هایی که از این تجهیزات بی بهره هستند در نرخ بیکاری تفاوتی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر بیکاران استان بوشهر تحصیل کنندگان هستند افزود: این افراد ضمن اینکه تحصیل کرده هستند مهارت افزایی هم شده‌اند ولی متاسفانه به سبب نبودن برنامه‌ریزی مدون از اشتغال محروم هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید قدری بیشتر تلاش کنند تا شاهد کاهش بیکاری در استان باشیم.

امام جمعه بوشهر افزود: مدیریت اقتصاد استان بوشهر باید در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر کند تا بیکاری در استان بوشهر رخت ببندد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت تسنیم ، تاریخ نشرخبر : 22 آبان 1394 کدمطلب : 915250 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین