پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، تقریبا در هر ۱.۹ ساعت در کشور یک نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۱۶ نفر هم مجروح می‌شوند.

شعار سال:سردار کمال هادیان‌فر روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه همکاری مشترک در حوزه ترافیک و راه اظهار داشت: موضوع راه، انسان و ترافیک موضوعات بسیار مهمی است که در زمینه نیاز به همکاری بیشتر با دانشگاه ها داریم.
 
وی ادامه داد: مهمترین چالش بین فناوری و خودرو، ایمنی رانندگان و عابرین پیاده، راه و وسیله نقلیه است. سالانه ۱.۵ میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهند و ۱۷ هزار کشته و ۳۶۵ هزار مجروح‌ نیز آمار سالانه کشور ما بر اثر تصادفات است که ۱۵ تا ۲۰ درصد این مجروحان قادر به حرکت نیستند و گذشته از خسارتی که تصادفات برای فرد دارد، خسارت و بار مالی زیادی نیز برای دولت ها به همراه دارد.
 
هادیان‌فر عنوان کرد: هشت درصد سهم درآمدهای ناخالص کشور صرف تصادف می شود و متاسفانه سال گذشته ۱۰ درصد بودجه کشور ناخواسته صرف تصادفات در کشور شده است و در تقریبا از ۱۷ هزار نفری که در جاده کشته می شوند، ۳۲ درصد رانندگان عامل مرگ سایرین هستند که ۵۱ درصد آنها در همان لحظه، ۶ درصد در هنگام انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.
 
رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: نیاز است اقدامات آموزشی و آموزش های همگانی با همکاری آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، دانشگاها ها و به طور کلی ۱۹ دستگاه مسوول در حوزه راهور توسعه یابد تا تصادفات کاهش پیدا کنند.
 
وی افزود: ۳۵ درصد تصادفات در جاده ها رخ می دهد اما ۷۰ درصد کشته ها مربوط به تصادفات جاده‌ای است؛ بنابراین استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و دانشگاه ها تکلیف قانونی برای کاهش این آمار است. همچنین ۲۳۶ هزار کیلومتر راه کشور با ۳۰ هزار پرسنل قابل کنترل نیست. بنابراین نیاز به فناوری، تجهیزات روز، تحول سیستمی، هوشمندسازی و توسعه بنیان و پایه فناوری است.
 
هادیان‌فر تصریح کرد: امروزه تلاش های جداگانه ما را به هدف کلی نمی رساند و باید همه با هم کار کنیم تا بتوانیم مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد را به وجود بیاوریم و نیاز است از تجهیزات و فناوری های روز استفاده کنیم چراکه همانطور که شاهدیم اگر امروز در کشورهای توسعه یافته تصادف کاهش پیدا کرده، به دلیل استفاده از فناوری است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  17 دی  1399  ، کدخبر: 84176233، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
دمتون گرم که بازم نسبت به بحران های پیش رو کشور بی تفاوت هستید شما دانای بی عملید
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
امید داریم که پژوهش هاشون روزی به عمل هم برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین