پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: برخی روستا‌های ساحلی خزر در حوزه بندرترکمن و گمیشان با کمبود و قطعی مکرر آب شرب مواجه هستند.
شعار سال: عبدالجلال ایری در بندرترکمن اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اغلب شهرها و روستاهای استان با آن دست به گریبان هستند، مشکل کمبود آب شرب است.

وی گفت: متأسفانه میزان برخورداری روستاییان استان از آب شرب بهداشتی و لوله کشی شده از متوسط کشوری کمتر است و جبران این عقب‌افتادگی نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه از سوی دولت است.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان بیان داشت: برخی شهرها و روستاهای ساحلی دریای خزر در حوزه بندرترکمن و گمیشان به ویژه در تابستان با کمبود آب و قطعی مکرر آن مواجه هستند که باید برای این شرایط فکری کرد.

وی استفاده از ظرفیت آب شیرین کن‌ها برای تأمین آب مردم این مناطق را ضروری دانست و گفت: وزارت نیرو باید اعتبار ویژه‌ای برای این بخش بگذارد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز کمک بگیرد.

ایری افزود: با توجه به شرایطی که مردم این مناطق دارند آب و فاضلاب استان می‌بایست اقدامات ویژه‌ای برای این روستاها انجام دهد و در صورت امکان موضوع بازیافت آب در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری احداث 4 حلقه چاه برای رفع مشکل کم آبی شهرستان‌های بندرترکمن وگمیشان گفت: اخیراً قداماتی صورت گرفته تا مشکل کمبود آب شرب روستای چارقلی که در انتهای مسیر و در ساحل دریا قرار دارد کمتر شود، اما براساس اصول و منطق نباید به فکر سیاست گذاری‌های مقطعی باشیم بلکه باید از هم اکنون با برنامه‌های اصولی برای بهبود اوضاع و مدیریت منابع آبی برنامه‌ریزی دقیق، اصولی و عملی داشته باشیم.

ایری بیان داشت: علاوه بر کمبود آب شرب برای تأمین آب مورد نیاز دام نیز در این مناطق با مشکل مواجه هستیم که جهادکشاورزی باید برای تأمین آب موردنیاز دامداران اقدامات لازم را انجام دهد و اجرای طرح‌های کشت گلخانه‌ای و استفاده از فناوری‌های نوین جهت کشت محصولات کم آب و البته شیوه‌های نوین آبیاری الزامی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 دی 1399، کد خبر: 2427166،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
یعنی روستای ساحلی باشی و اب رو از نزدیک ببینی و باز از شکل اب شرب رنج ببری؟ ننگ بر سو مذیریت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین