پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است که یکی از مهمترین دلایل آن جلوگیری از زمین‌گیر شدن هواپیما‌ها است، اما فعلا افزایش نرخ نداریم.
شعار سال: «مقصود اسعدی سامانی» امروز در حاشیه نشست خبری که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد درباره نرخ بلیت هواپیما افزود: نرخ واقعی بلیت بیش از رقم های اعلام شده است و افزایش نرخ را در دستور کار داریم اما فعلا با همان نرخنامه پاییز امسال، بلیت‌فروشی انجام می‌شود.

احتمال زمینگیری هواپیماهای فعال وجود دارد

وی ادامه داد: اکنون ١٥٨ هواپیمای فعال در ناوگان داریم که اگر شرایط تامین قطعه و خرید قطعات و موتور هواپیما از خارج تامین نشود احتمال زمینگیری هواپیماهای فعال وجود دارد.

به گفته سامانی بخش زیادی از قطعات هواپیما به عنوان قطعاتی است که زمان مشخص برای تعویض دارند و اگر در زمان مناسب خرید نشوند به ایمنی پرواز صدمه می‌زند.

سامانی از عوارضی که شرکت های هواپیمایی مجبور هستند به شهرداری بدهند نیز گلایه کرد و گفت:برای تعارض قانونی در اخذ عوارض شهرداری‌ها به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم. قانون عوارض شهرداری از محل فروش بلیت هواپیما باید حذف شود.

درخواست حذف عوارض ٥ درصدی شهرداری از روی بلیت

وی توضیح داد: اکنون عوارض شهرداری، فرودگاهی، هلال احمر و ایمنی از محل فروش هواپیما پرداخت می شود و مجلس هم اخیرا مصوبه ای را در حال بررسی دارد که بتواند از محل فروش پرواز خارجی ٢ درصد عوارض دریافت کند. ما به این طرح اعتراض داریم و نسبت به ورشکستگی صنعت هشدار می دهیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: مواد ۴۶ و ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در آن به عوارض شهرداری از محل فروش بلیت اشاره شده، با هم تعارض دارد و به همین دلیل از مجلس خواستار رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: در ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهر محل استقرار ایرلاین به عنوان شهرداری اخذ عوارض ذکر شده و در ماده ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز شهرداری محل فروش بلیت را به عنوان اخذ کننده عوارض ذکر می‌کند. به طور مثال در قزوین که فرودگاه نداریم، شهرداری این شهر از ایرلاین‌ها عوارض طلب کرده است. چرا ما باید به هر دو شهرداری عوارض پرداخت کنیم؟ شهرداری‌ها چه خدماتی به ایرلاین‌ها یا مسافران هوایی می‌دهند؟

اسعدی سامانی افزود: مشکل دیگر این است که شهرداری‌ها براساس سقف نرخ بلیت، مطالبه عوارض دارند، یعنی اگر بلیت پروازی در طیف ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته شود، شهرداری‌ها آن سقف قیمتی را مدنظر قرار می‌دهند که از دولت درخواست داریم این مشکلات رفع شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه برای تأمین قطعات هواپیما منابع لازم وجود ندارد، گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم عوارض ۵ درصدی شهرداری روی بلیت‌ها حذف شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:  22 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 84181619،irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
اگه گرون تر از این بشه خودشون ورشکست میشن و کسی ازشون نمیخره مهم اینه مردم این چیزارو میفهمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
اينم طرز فكريه البته اين ها براي گرون كردن از كسي نميترسن حتي خود مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
گرون نشدنش نويد نيست اتش بسه! خيلي مردم رو از اول كرونا تا الان اذيت كردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
الان چهار پنج برابر شدن قیمت بیلیط ها افزایش قیمت‌ نیست پس چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین