پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
در هفتم دی ماه با توافق شورای انتقالی جنوب و نمایندگان منصور هادی، کابینه‌ی جدید دولت مستعفی یمن در پایتخت عربستان تشکیل داده شد و اعضای کابینه‌ی جدید در مقابل منصورهادی سوگند یاد کردند. ترکیب این کابینه از زمان توافق ریاض تاکنون مورد اختلاف دو طرف بوده و مخالفین آن اقدامات گسترده‌ای را تاکنون برای برهم زدن آن انجام داده اند که انفجار‌های متعدد عدن یکی از آنهاست.

  شعار سال:در دهم دی ۹۹ هنگام ورود کابینه جدید دولت مستعفی منصور هادی صدای انفجارهایی فرودگاه عدن را لرزاند که ۲۶ نفر در پی آن کشته و ۸۴ نفر زخمی شدند. تاکنون هیچ گروه و شخصی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است و رسانه‌های تابع ائتلاف سعودی طبق روال همیشگی‌شان در اقدامی معنادار به دنبال متهم کردن انصارالله و ایران هستند.

این اتهامات در حالیست که وزارت خارجه و سفارت ایران در یمن و همچنین دولت نجات یمن حمله راکتی به فرودگاه عدن را محکوم کرده و اتهامات را رد کرده‌اند.
 
پس از حمله راکتی فرودگاه عدن و حمله پهپادی به کاخ ریاست‌جمهوری عدن (قصر المعاشیق)، مناطق مختلف عدن باز هم تحت حملاتی قرار گرفت که تعداد این حملات از زمان ورود کابینه جدید دولت مستعفی به عدن یعنی ۱۰ دی ۹۹ تاکنون به ۱۵ حمله رسیده است.

این ۱۵ حمله عموما حالت بمب‌گذاری، مین گذاری، ترور و… داشته است که قرابتی با روش حملات انصارالله و گروههای مقاومت ندارد و همان طور که در گذشته هم اشاره شد این دست از حملات می تواند کار دو گروه باشد:
 
۱- اخوانی‌ها که با حذف شدن دو تن از وزرای کلیدی‌شان در دولت هادی، حالا سهم شان از قدرت کاهش یافته است. در جریان توافق ریاض از مجموع ۲۴ وزارتُ نیمی از وزراتخانه‌ها به جنوبی‌ها اعطا شد و در پی آن “احمد المیسری” وزیر سابق کشور و “صالح الجبوانی” وزیر سابق حمل‌ونقل که از نمایندگان جریان اخوان المسلمین در دولت مستعفی منصور هادی بودند کنار گذاشته شدند و همچنین منصورهادی از معرفی “احمد العیسی” گزینه اخوانی‌ها برای وزارت اقتصاد عقب نشینی کرد. در واقع جریان اخوانی‌ها در کابینه جدید دولت مستعفی به شدت تضعیف شدند و این سطح از انزوا می‌تواند منجر به اقدامات اخیر در عدن باشد.
 
۲- اما متهم دیگر تجزیه‌طلبان جنوبی هستند که از ابتدا با وحدت یمن مشکل داشته و غایت خود را در تجزیه یمن جنوبی می‌دیده‌اند و این هدف حالا با تشکیل کابینه مشترک و استقرار دولت در عدن، بطور جدی تحت الشعاع قرار گرفته است و این موضوع بهترین دلیل برای حملات و انفجارهای اخیر در عدن می‌باشد که مشابه حملات گذشته جنوبی‌ها در این مناطق می‌باشد.
 
در حال حاضر این سطح از دست اندازیها مانع روند اجرای توافق ریاض نمی‌شود و بنظر می‌رسد گام بعدی کابینه جدید دولت منصور هادی، الحاق نظامیان جنوبی و ارتش دولت فعلی و همچنین تجمیع تسلیحات آنهاست که هدف آنها از این اقدام، راه‌اندازی حملات زمینی مجدد علیه مواضع انصارالله تحت رهبری ائتلاف سعودی است. چرا که ائتلاف به دلایل متعدد از قبیل منتفی شدن دخالت مستقیم آمریکا در جنگ یمن (در پی شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری)، اجتناب سودانی‌ها از شرکت در نبردها و همچنین عدم کارایی لازم نیروی زمینی سعودی و اماراتی در نبردهای زمینی، با کمبود نیروی انسانی در جبهات مواجه شده و در حال حاضر جایگزینی بهتر از مزدوران یمنی برای ایشان وجود ندارد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تحولات جهان اسلام ، تاریخ انتشار:   23 دی  1399  ، کدخبر:40503 ،www.iswnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
من نمیدونم این عربستانی ها کی میخوان دست از سر ما بردارن این ها تا خودشون رو نابود نکنن دست بردار نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
من نمیدونم این یمنی ها دارن به چه چیزی تمسک میکنن که این همه ایمانشون قویه و در برابر عربستان از همه چیشون مایه میذارن خدایا کمکشون کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین