پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
اطلاعات جدید حاکی از آن است که نیروی هوایی انگلیس سال ۲۰۱۹ پرسنل نیروی هوایی عربستان در زمینه کار با جنگنده‌هایی که برای بمباران غیرنظامیان در یمن استفاده شدند آموزش داده و در عین حال نظامیان انگلیسی به آموزش گروه‌های دیگری از نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در تقریبا ۱۲ پایگاه نظامی در داخل بریتانیا پرداخته‌اند.

شعار سال: صدها تن از پرسنل نظامی عربستان در سال ۲۰۱۹ آموزش‌هایی را در محل پایگاه‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در بریتانیا دریافت کرده‌اند در حالی که در همین سال یک دادگاه هر گونه صادرات جدید سلاح‌های ساخت انگلیس به عربستان را از بابت نگرانی‌های مربوط به نقض حقوق بشر توسط عربستان در یمن ممنوع کرد.

داده‌هایی متعلق به وزارت دفاع انگلیس که به دست Declassified UK رسید، نشان می‌دهند که سال گذشته میلادی بالغ بر ۳۱۰ عربستانی در شش پایگاه متعلق به نیروی هوایی انگلیس در خود انگلیس و ولز آموزش دیدند. در همین حال همچنان یک سری آموزش‌ها برای خلبانان عربستان همچنان در دست اجرا بوده و دوره‌های آنها تا چهار سال طول می‌کشند.

این داده نشان می‌دهند که ۹۰ عربستانی در محل پایگاه هوایی کانینگزبی نیروی هوایی انگلیس در لینکلنشایر در زمینه کار با جنگنده تایفون در سال ۲۰۱۹ آموزش دیده‌اند. وزارت دفاع انگلیس در عین حال شفاف‌سازی نکرد که چه تعداد از این ۹۰ نفر در زمینه خلبانی و چه تعداد به عنوان پرسنل مستقر در روی زمین آموزش دیده‌اند.

همچنین Declassified UK  فاش ساخت که ۱۸۰ تن از پرسنل عربستانی در محل کالج آموزش‌های فنی دفاع کاسفورد متعلق به نیروی هوایی انگلیس در شراپشایر واقع در غرب انگلیس طی سال گذشته میلادی آموزش دیده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس قبول نکرد که مشخص کند عربستان در کاسفورد چه دوره‌هایی را دیده‌اند هر چند که این موضوع قبلا مشخص شده که آنها در دوره‌های مهندسی ایروسیستم‌های جنگنده تورنادو که مورد استفاده عربستانی‌ها برای بمباران یمن قرار گرفت، شرکت کرده‌اند.

این دوره‌ها برای دانشجویان نظامی عربستان در کاسفورد در حالی ادامه یافت که دو دانشجوی افسری عربستانی در سال ۲۰۱۶ از بابت ارتکاب تجاوز در نزدیکی این پایگاه بازداشت شدند.

طبق یک پست نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در فیسبوک، جیم تورلی، یک فرمانده ارشد این نیرو در ژوئیه ۲۰۱۹ از سمت ریاست بخش آموزش‌های فنی کاسفورد کناره گیری کرد تا "پستی در ریاض را پذیرا شود".

پایگاه Declassified UK همچنین دریافت که ۱۰ خلبان ارشد عربستانی در سال ۲۰۱۹ در پایگاه‌های کرانول و بارکستون هیث متعلق به نیروی هوایی انگلیس در لینکلنشایر و همچنین پایگاه ویترینگ در کمبریجشایر در شمال لندن در زمینه آموزش‌های ابتدایی پرواز دوره دیده‌اند.

تعداد ۳۰ خلبان عربستانی دیگر هم در زمینه چگونگی پرواز سریع با جت‌ها در پایگاه "آر ای اف وَلی" در آنگلسی واقع در شمال ولز در ۲۰۱۹ آموزش دیدند.

اندرو اسمیت، سخنگوی "کمپین علیه تجارت سلاح" گفت، این یافته‌ها حاکی از ابعاد تبانی میان لندن و ریاض هستند.

از مجموع بالغ بر ۶۰۰ نظامی ارتش‌های ۲۱ کشوری که نیروی هوایی انگلیس در سال گذشته میلادی نظامیانشان را مورد آموزش قرار داد، اکثرا متعلق به حکومت‌های سرکوبگری بودند که مشتری سلاح‌های انگلیسی هستند. برخی از آنها حامی جنگ عربستان علیه یمن نظیر اردن و کویت بوده‌اند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، به تاریخ: ۱۴ تیر ۱۳۹۹،‌کد خبر:‌ ۹۹۰۴۱۴۱۰۳۵۹، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین