پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی به رغم ادعای برقراری آتش‌بس در یمن 10 حمله زمینی و 205 حمله هوایی دیگر طی یک هفته اخیر علیه یمن داشته است.
دولت نجات ملی یمن گزارشی از شمار حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی-سعودی به یمن را طی یک هفته گذشته با وجود ادعای آتش‌بس از سوی این متجاوزان را اعلام کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن گفت: «نیرو‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی حملات خود را در جبهه‌های مختلف یمن ادامه می‌دهند، به گونه‌ای که طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰ حمله زمینی در جبهه‌های مأرب، الجوف، ساحل یمن و استان صعده رخ داده است».

شعار سال: او افزود: «طی یک هفته گذشته ائتلاف سعودی بیش از ۲۰۵ بار استان‌های مأرب، الجوف، صنعاء، صعده، حجه و مرز‌های یمن را بمباران کرده است تا در مجموع شمار حملات ائتلاف علیه یمن از ۹ آوریل ۲۰۲۰ (که ائتلاف سعودی مدعی آتش بس یکجانبه در یمن شده است) تا به امروز بیش از ۱۴۵ حمله زمینی و بیش از ۲۰۴۱ حمله هوایی باشد».

ائتلاف امارات و عربستان سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که در راستای «کمک به مقابله با کرونا» در یمن، حملات خود را تا دو هفته متوقف می‌کند و در صورت استقبال قابل تمدید است.

ارتش یمن این آتش‌بس را قبول نکرد به این دلیل که صرف توقف حملات در سایه تداوم محاصره دریایی، زمینی و هوایی کمکی به مقابله با کرونا‌ نمی‌کند بلکه باعث تشدید آن می‌شود؛ چرا که زیرساخت‌های یمن در بیش از پنج سال گذشته، نابود شده یا آسیب دیده است از زمان اعلام این توافق، حملات ائتلاف سعودی در شرق و شمال یمن تشدید شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۳۲۲۰۰۰۸۲۹، www.farsnews.ir/
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین