پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در موضوع تأمین تضامین یکی از اقدامات، ایجاد بستری برای دارایی‌های معنوی است که به عنوان وثیقه پذیرفته شود.

شعار سال: علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، درباره مشکلات و زمانبر بودن اخذ مجوز تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: در بحث مجوز‌ها به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، آقای نمکی وزیر محترم بهداشت به عنوان عضو هیئت امنا و هیئت صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی، تغییرات جدیدی را در بخش مدیریت تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است که نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. 

او ادامه داد: برای روند دریافت مجوز و تبدیل شدن به دانش بنیان، نوآوران مشکلات زیادی داشتند. برای حل این موضوع یک کمیته تشکیل شده است که شامل معاونت علمی، صندوق نوآوری و دستگاه مربوطه است. اگر محصول تایید شود و لازم باشد به تولید آن کمک شود، ابتدا به صورت موقتی تولیدکننده تبدیل به شرکت دانش بنیان می‌شود و از طرف صندوق نیز حمایت‌ها صورت می‌گیرد و همچنین  وزارت مربوطه به عنوان مثال وزارت بهداشت مجوز‌های لازم برای تجاری‌سازی و وارد کردن محصول را به صورت همزمان تسهیل می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره دیگر مشکل عمده شرکت‌های دانش‌بنیان یعنی تامین تضامین، گفت: در موضوع تأمین تضامین اقداماتی در این حوزه انجام شده است که یکی از آن‌ها راه‌اندازی بیمه تسهیلات است. اتفاق دوم نیز ایجاد بستری برای دارایی‌های معنوی است که به عنوان وثیقه پذیرفته شود. این اتفاق برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد و برای شرکت‌های فنی بسیار مناسب است.

وحدت افزود: البته هر نوع دریافت مالی بروکراسی و قواعد مالی خودش را دارد؛ دریافت تسهیلات در قبال تضامین است و اگر کسی تضمینی ندارد باید از ابزار سرمایه‌پذیری استفاده کند که ما در این حوزه نیز به نوآوران کمک می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۳۵۳۲۱، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین