پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زیاده روی در مصرف هر نوع روغن از جمله روغن پالم مضر است و نباید در مصرف انواع روغن ها زیاده روی کرد.
شعار سال:

«حسن قاضی زاده هاشمی» در سخنانی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه متن آن را منتشر کرد، از نقل قول های نادرستی که به نقل از وی در مورد روغن پالم منتشر شد، گلایه کرد و گفت: تصور می کردم در ایام محرم دروغ نگویند، ولی ظاهرا برای اصلاح شدن زمان نیاز است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روغن پالم انواع مختلفی دارد و بعضی از انواع آن، روغن خوب و در عین حال بسیار گران و برخی از انواع آن نامرغوب و مضر است.
وی تصریح کرد: بیشترین روغنی که به کشور ما وارد می شد، روغن پالم و از نوع نامرغوب آن است.
قاضی زاده هاشمی روز گذشته - پنجشنبه - در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی ماهنشان در استان زنجان سخنانی در مورد روغن پالم مطرح کرد که برخی رسانه ها برداشت های نادرستی از سخنانش منتشر کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دروغ خواندن آنچه که به نقل از وی در مورد روغن پالم منعکس شده است، افزود: اینکه مصرف روغن پالم را کاهش داده ایم و از لبنیات حذف کردیم جای تشکر دارد، ولی هیچ انسان عاقلی این جمله که «به طور کلی روغن پالم مضر است» را نخواهد گفت.
قاضی زاده هاشمی گفت: بارها گفته شد زیاده روی در مصرف هر نوع روغن از جمله روغن پالم مضر است و آنچه که مورد تاکید وزارت بهداشت است حذف روغن پالم از لبنیات و کاهش واردات، به ویژه نوع نامرغوب آن بود که تحقق پیدا کرد.
وی گفت: هیچ کسی در کشور نگفته که روغن پالم مضر است و روغن پالم و هر نوع روغن دیگر اگر زیاد مصرف شود مشکلاتی دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ورود روغن پالم به کشور سالانه 750 هزار تن بود که اکنون این رقم به کمتر از 400 هزار تن کاهش یافته است.
قاضی زاده هاشمی توضیح داد: ورود روغن پالم به کشور در شش ماهه سال 92، 370 هزار تن بود که این میزان در شش ماهه نخست امسال 180 هزار تن اعلام شده است.
وی اضافه کرد: با دستور رئیس جمهوری مصرف روغن پالم کاهش یافت، که به نوبه خود اقدامی ارزشمند و قابل تقدیری است، اما اگر بگوییم این روغن به طور کلی مضر است، عقلانی نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه که از ما در ارتباط با مضر بودن روغن پالم نقل و قول می کنند دروغ محض است وهیچ کسی در کشور نگفته روغن پالم مضر است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 23 مهر95 ، کد مطلب: 82266030    www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین