پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با نزدیک شدن به روزهای سرد سال و با تمهیدات اتخاذ شده مشکلی در تامین و ذخیره واکسن آنفلوانزا در کشور وجود ندارد.

شعارسال: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: طی امسال آموزش های لازم از طرق مختلف به ویژه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی با هدف آمادگی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا به عموم مردم ارائه شد.

وی اظهار کرد: واکسن آنفلوانزا به مقداری کافی و مورد نیاز در تمامی داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی توزیع شده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: گروه های آسیب پذیر از جمله افراد بالای 60 سال و زنان باردار، بیماران تنفسی و نقص ایمنی باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا حداکثر تا پایان مهر اقدام کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با تزریق واکسن احتمال ابتلای افراد به این بیماری کم می شود و در صورت ابتلا شدت آن کمتر خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و کودکان، افراد سالخورده و بیماران نقص ایمنی بیشتراز سلامت خود مراقبت کنند تا به این بیماری گرفتارنشوند.

*20هزار میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی خریداری شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همواره نوعی بی عدالتی در توزیع امکانات از جمله در ساخت بیمارستان ها وجود دارد، درجاهایی که این نوع مکان ها ساخته شده است به لحاظ وجود زیرساخت ها از تجهیزات مورد نیاز به ویژه طرح تحول نظام سلامت بیشتر بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: در مناطقی که بیمارستان نبوده طبیعی است که مردم افزوده ای نسبت به قبل را مشاهده نمی کنند، این در حالی است که اقداماتی نظیر مقیم شدن پزشکان، تعویض تخت های بیمارستانی و یا تجهیز اتاق های عمل انجام گرفته است.

این مسئول گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تخت های بیمارستانی بیشتر در مناطقی که فاقد این نوع امکانات هستند، توسعه می یابد.

*ورودی روغن پالم به کشور کاهش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با وضعیت ورودی روغن پالم به کشور نیز گفت: هیچ کسی در کشور نگفته که روغن پالم مضر است و اگر زیاد مصرف شود مشکلاتی دارد.

وی اظهار کرد: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ورودی روغن پالم به کشور سالانه 750 هزار تن بود که هم اکنون این رقم به کمتر از 400 هزار تن کاهش یافته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: یعنی ورودی روغن پالم به کشور 6 ماهه سال 92، 370 هزار تن بود که این میزان در 6 ماهه اول امسال 180 هزار تن اعلام شده است.

وی بیان کرد: با دستور رئیس جمهوری مصرف روغن پالم کاهش یافت، که به نوبه خود اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر به شمار می رود، اما اگر بگوییم این روغن به طور کلی مضر است، عقلانی نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه که از ما در ارتباط با مضر بودن روغن پالم نقل و قول می کنند دروغ محض است وهیچ کسی در کشور نگفته روغن پالم مضر است.

* با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین مرکز ام، آر.آی دولتی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان راه اندازی شد.

این دستگاه در فضایی حدود 200 مترمربع در بخش رادیولوژی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان با تجهیزات جانبی ضروری احداث و با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال و با قدرت 1.5 تسلا و با تکنولوژی پیشرفته دنیا قادر است خدمات تصویربرداری با کیفیت بالا را به مراجعه کنندگان و نیازمندان ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این رابطه به خبرنگاران گفت: با راه اندازی این دستگاه روزانه به 40 تا 50 بیمار خدمات رسانی خواهد شد.

علیرضا بیگلری افزود: همچنین در این مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی هر ماه به طور متوسط همین تعداد بیمار برای دریافت خدمات ام. آر. آی به خارج از مرکز اعزام می شد که با راه اندازی این واحد خدمات در بیمارستان انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بیماران سرپایی نیز در همین مرکز با کاهش چشمگیرهزینه نسبت به بخش خصوصی انجام می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه به منظور بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستانهای ابهر، ماهنشان ، زنجان و خدابنده و شرکت در مراسم عزاداری زینبیه اعظم زنجان به این استان سفر کرده است..

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: 82265889 (5608669) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین