پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
معاون بهداشت وزارت بهداشت، وقوع ۷۶ درصد مرگ‌ومیرها در کشورمان را ناشی از چهار بیماری عنوان کرد و گفت: رژیم غذایی سالم و تحرک بدنی، دو عامل کنترل چاقی هستند.

شعار سال: علی‌اکبر سیاری در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک که در بیمارستان میلاد برگزار شد، گفت: چاقی و اضافه‌وزن عامل بروز ۴ بیماری می‌شود که این مسئله یک مشکل جهانی است.

وی با اشاره به برنامه کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های ناشی از اضافه‌وزن و چاقی در دنیا، اظهار داشت: اگر بتوان مسئله اضافه‌وزن و چاقی را کنترل کرد، می‌توان تا ۲۵ درصد از آمار مرگ‌های ناشی از ۴ بیماری را کم کرد.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر نقش تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی در افزایش وزن و چاقی، تصریح کرد: رژیم غذایی سالم و تحرک بدنی، دو عامل کنترل وزن و جلوگیری از چاقی به شمار می‌روند.

سیاری به عوامل خطر رفتاری، مصرف سیگار و مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: عوامل بیولوژیک مثل فشار خون، چربی خون، قند خون و...، باعث بروز ۴ بیماری خطرناک سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌شوند.

به گفته وی، این ۴ بیماری عامل وقوع ۸۰ درصد مرگ‌ومیرها در دنیا هستند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایط مشابه ایران و دنیا در موضوع ۴ بیماری مرگ‌آور، اظهار داشت: ۷۶ درصد مرگ‌ومیرها در کشورمان ناشی از ابتلا به این ۴ بیماری است.

سیاری تأکید کرد: امروز، بیماری‌های واگیر مثل آنفلوانزا، ایدز و... به‌اندازه این ۴ بیماری مرگ‌آور نیستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 27 آذر 1394، کد مطلب: 13940927000483: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین