پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 700 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی در کشور فعال هستند که این مراکز فعالیت های تحقیقاتی مختلفی را انجام می دهند.

شعار سال:

دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست روسا و معاونان تحقیقات و فناوری کلان منطقه 6 آمایش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زنجان افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته یک صفحه وب طراحی شده که اخبار پژوهشی وزارت بهداشت را متقن و مطمئن اطلاع رسانی خواهد کرد و در آینده ای نزدیک نیز اطلاعات تازه و نتایجی که در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کسب می شود در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مقالات علوم پزشکی حدود 32 درصد کل مقالات کشور را تشکیل می دهند و این درحالی است که تنها 12درصد بودجه پژوهشی کشور در اختیار وزارت بهداشت بوده و تنها 18درصد عضو هیات علمی کشور در این وزارت خانه مشغول به کار هستند.
ملک زاده افزود: در مورد مقالات علمی در 2015 میلادی بر اساس اطلاعاتی جهانی به ویژه در بانک اطلاعاتی اسکوپوس با انتشار نزدیک به 41 هزار مقاله علمی در دنیا رتبه 16 و در منطقه و در بین کشورهای اسلامی، خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول را کسب کردیم.
وی اظهار کرد: از نطر کیفی در سال یاد شده 100 هزار ارجاع به این مقالات شده است و می توان گفت به اهداف مد نظر در سند چشم انداز 1404 دست یافته ایم.
ملک زاده، از ایجاد زیرساخت های بزرگ پژوهشی برای افزایش کمیت و به ویژه کیفیت پژوهشی در ایران، خبر داد و افزود: با راه اندازی 10 آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در سراسر کشور علاوه بر برون دادهای پژوهشی در آینده نزدیک در امر سیاست گذاری های درمانی و بهداشتی نیز نقش خواهد داشت.
وی به دستاوردهای وزارت بهداشت در کسب شاخص های تدوین و اعلام شده توسط سازمان ملل اشاره کرد و گفت: ازنظر بهبود شاخص های کلی که 17 شاخص آن به حوزه سلامت اختصاص دارد، کشور ایران در حدود 8 شاخص از این تعداد پیشرفت کرده که مهمترین آنها کنترل بیماری های عفونی، سلامت بانوان، کاهش مرگ و میر مادران، کودکان و نوزدان است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در شاخصی مانند حوادث و سوانح بسیار عقب است و جزء معدود کشورهای دنیا هستیم که هر سال 10 هزار نفر زیر 55 سال در حوادث و سوانح جان خود را از دست می دهند که یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت هماهنگی با سایر بخش ها و دستگا ه های متولی امر برای اصلاح این شاخص است.

*** صندوق سرمایه گذاری مشترک سلامت راه انداری می شود
وی در ادامه یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت را هدایت پژوهش ها و تحقیقات به سمت تولید محصولات در راستای ارتقای سلامت عنوان کرد و گفت: به همین علت صندوق هایی ایجاد شده است که از فن آوران حمایت های ویژه ای را می کند.
ملک زاده افزود: سرمایه های این صندوق از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تامین می شود و می تواند تسهیلاتی را در اختیار فن آوران قرار دهد تا بتوانند نتایج پژوهش های خود را به یک محصول تبدیل کنند.
وی یادآوری کرد: این صندوق در استان های تهران، فارس و خراسان رضوی تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان به عنوان دبیرخانه شورای کلان منطقه 6 آمایش کشور، شامل دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، قزوین، اراک، البرز، قم و دانشکده پزشکی ساوه و خمین انتخاب شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب: 82259159   : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین