پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
شیراز- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از پیشینه اجرای پزشک خانواده شهری در انگلستان سخن گفت و افزود: پزشک خانواده برای مردم انگلستان بیشترین خدمت را داشت.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، دکتر رضا ملک زاده در جمع استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در دانشکده پزشکی شیراز گرد هم آمده بودند، به داستان وزیر بهداشت انگلستان اشاره کرد که پیگیر اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این کشور بود و گفت: او در آن سال ها فشارهای زیادی را متحمل شد و مردم و پزشکان به او ناسزا گفتند، اما ایستاد و همواره در برابر ناسزاها به پزشکان می گفت: من دهان شما را پر از طلا می کنم، اما می خواهم که این برنامه را بپذیرید و سرانجام این کار را انجام داد و در اجرای آن بیشترین خدمت به پزشکان خانواده و مردم ارایه شد.

او اجرای این برنامه را بسیار مفید برشمرد و افزود: البته خانواده ها و مردم باید از اجرای آن حمایت کنند و به پزشکی که به او اطمینان دارند، عادت کنند؛ از طرفی پزشکان هم لازم است دانش و مهارت هایی داشته باشند که بتوانند به کمک آن، بخش عمده ای از مشکلات مراجعان را برطرف و ار ارجاع های غیرضروری جلوگیری کنند.

این پژوهشگر برجسته علوم پزشکی در دنیا و ایران ادامه داد: اجرای پزشک خانواده در هر نقطه از دنیا، دو دسته مخالف دارد که یکی مردم دیگری پزشکان هستند؛ پزشکان به دلیل اینکه تصور می کنند در آمد آنها در این برنامه کاهش می یابد، از مخالفان برنامه هستند، در حالی که این طور نیست.

دکتر ملک زاده با تاکید بر نقش موثر خدمت پزشکان خانواده در نظام سلامت کشور، از آغاز به کار تخصصی این رشته در کشور، از سال آینده گفت و از علاقه مندان خواست تا در این حیطه مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: به کمک پزشک خانواده می توان اقدامات موثری در زمینه مراقبت های اولیه از افراد جامعه انجام داد و خدمت کرد؛ به عنوان مثال مداوای بیماری هایی مانند هپاتیت BوC به کمک پزشکان خانواده و با یک آموزش ساده، قابل انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، تاکید کرد: لازم است پزشکان خانواده ها، اعتماد به نفس لازم برای معالجه مراجعان را داشته باشند.

برخورداری از پزشک خانواده شرط داشتن یک پزشکی خوب در کشور

او دسته دوم مخالفت ها را مربوط به مردم عضو این برنامه دانست و گفت: این مخالفت ها به این دلیل است که فکر می کنند محدود شده اند، اما باید بدانیم اگر بخواهیم یک پزشکی خوب در کشور داشته باشیم، باید پزشک خانواده داشته باشیم.

دکتر ملک زاده افزود: با توجه به این دو دسته مخالف، احتیاج به فردی داریم که استقامت کند و پذیرای مخالفت ها و ناسزاها باشد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا مقاومت می کند، چرا که برخی ناسزاها ثواب است.

وی در ادامه از استادان و پزشکان حاضر در این نشست خواست تا در این زمینه، همراهی و کمک داشته باشند و ابراز امیدواری کرد بتوان مسائل مربوط به بیمه ها را نیز برطرف کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 29 تیر 95 ، کد مطلب: 3717772: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین