پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
استاندار خراسان جنوبی از آماده نشدن طرح آمایش استان انتقاد کرد و گفت: این طرح، یکی از امور زیرساختی برای توسعه سرمایه گذاری در استان است که باید هرچه سریعتر آماده شود.
شعارسال: وجه اله خدمتگزار امروز (2 اسفند) در نشست طرح سرآمدان غير مقيم استان اظهار داشت: مدیران استان باید تلاش بیشتری برای جذب سرمایه گذاران بالاخص سرمایه گذاران خارجی بکنند و دراین راستا، در دو زمینه سخت افزاری و نرم افزاری هزینه کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه شناسایی ظرفیت های انسانی مقیم خارج از کشور در استان افزود: این کمیته در بخش های مختلف سرمایه گذاری و توسعه اقتصادیف گردشگری، علمی و فناوری فعالیت می کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آماده شنیدن نظرات و طرح های ایرانیان خارج از کشور برای توسعه استان خراسان جنوبی هستیم چرا که این استان، پایلوت اجرای این طرح در کشور انتخاب شده است.

وی از آماده نشدن طرح آمایش استان انتقاد کرد و ادامه داد: این طرح، یکی از امور زیرساختی برای توسعه سرمایه گذاری در استان است که باید هرچه سریعتر آماده شود.

خدمتگزار از مسئولان خواست تمامی مراحل انجام سرمایه گذاری در ایران و استان را به صورت دقیق و به دور از کلی گویی، با بیان مدت زمان لازم، محاسبه کرده، تا باتوجه به تفاوت قوانین ایران با دیگر کشورهای دنیا، به تسهیل آن کمک کنیم.

وی همچنین مدیران دستگاههای اجرایی را مکلف کرد تا روند اخذ استعلامات مربوط به سرمایه گذاری را کوتاه تر کنند تا متقاضیان بتوانند در کمترین زمان، به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند.

وي با بيان اينكه همايش نشست سرآمدان غيرمقيم استان در روزهاي ۲۴ تا ۲۶ فروردين سال آتي در بيرجند برگزار می شود، یادآور شد: دستگاههاي اجرايي، آن دسته از طرح ها و پروژه هايي كه قابلت سرمايه گذاري خارجي در استان را دارد در قالب يك فرمت مشخص و كارشناسي شده به دبيرخانه اين همايش مستقر در بنياد نخبگان استان ارائه کنند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز از وجود 5 هزار نفر از هم استانی های با تحصیلات عالیه در خارج از کشور خبر داد و گفت: در این میان، افراد صاحب علم زیادی مایل به سرمایه گذاری در استان هستند.

غلامحسین ابراهیمی از شناسایی 15 نفر برای شرکت در همایش فروردین ماه خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم این افراد، با ایده ها نو، توسعه استان را برای خراسان جنوبی به ارمغان آورند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 ، کدخبر: ۵۲۵۱۴۲، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین