پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به کاهش ۸ میلیون لیتری واردات روزانه بنزین گفت: با صادرات ماهانه ۶۰۰ هزار تن گازوئیل، رکورد جدیدی برای صادرات این فرآورده نفتی ثبت شده است.
شعارسال: سید محسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی از ایران گفت: در حال حاضر واردات بنزین ایران در مقایسه با ماه‌های نخست سال کاهشی حدود هشت میلیون لیتر در روز را تجربه می‌کند. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون حجم واردات بنزین کشور به چهار میلیون لیتر در روز کاهش یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با ورود به نیمه دوم سال و کاهش مصارف داخلی، حجم واردات این فرآورده نفتی هم با کاهش بیشتری همراه شود.

به گزارش مهر، حجم واردات بنزین ایران در نیمه نخست امسال روزانه به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسیده بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایشی حدود چهار میلیون لیتری پیدا کرده بود. در همین حال عباس کاظمی معاون وزیر نفت با اشاره به صادرات روزانه بیش از ٦٠ میلیون لیتر گازوئیل و نفت کوره گفت: در حال حاضر ایران سهمی معادل ١٣,٥ درصد (معادل روزانه ٢.٩ میلیون بشکه در سال ٢٠١٥) از مجموع صادرات فرآورده نفتی در منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 5، تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1395، شماره: 6333 .

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین