پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
مدیر پروژه هنگام سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات پاکسازی منطقه ساحل خنیزی جزیره هنگام، از لکه‌های نفتی با همکاری اداره بنادر و دریانوردی قشم صورت گرفت.

شعار سال، تورج امانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این عملیات ۳۷ نفر به مدت هشت روز، کلیه لکه‌های نفتی موجود در بخش ماسه‌ای ساحل خنیزی بزرگ و کوچک جزیره هنگام را جمع آوری کردند.

امانی ادامه داد: لکه‌های نفتی جمع آوری شده را ابتدا در گونی‌های ویژه ریخته و سپس با رعایت استانداردهای محیط زیستی و بهداشتی با آهک مدفون گردید.

مدیر پروژه هنگام سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در برخي نقاط ساحل صخره‌ای خنیزی نیز با استفاده از مواد زایل کننده نفتی (Dispersant) بخشی از عملیات پاکسازی عملیاتی شده است.

به گفته امانی؛ در آیندۀ نزدیک و با تأمین تجهیزات مورد نیاز از قبیل کارواش، موتور برق و... شرایط برای اجرای کامل عملیات شستشو و پاکسازی بخش صخره‌ای ساحل خنیزی نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: هدف اصلی از انجام عملیات پاکسازی این منطقه از لکه‌های نفتی به حداقل رساندن میزان خسارت وارده به محیط زیست و مناظر طبیعی این ساحل می‌باشد.

امانی در پایان با قدردانی از شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم جهت تأمین نیروی انسانی این عملیات، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با رعایت استانداردهای محیط زیستی توسط کشتی‌های عبوری، برای کاهش تاثیرات مخرب آلودگی‌های نفتی بر اکوسیستم دریا و ساحل‌های مرجانی منطقه اقدامات جدی صورت بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضاافات برگرفته از سایت مانا، تاریخ انتشار: 22 بهمن 99، کد خبر: 89088، www.mana.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
واقعا تابه کی باید محیط زیست خودمون رو به سمت و سوی بدی سوق بدیم و کسی هم در این زمینه کمکی به ما نکنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین