پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۲۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
گره‌ زدن بحث مهم تنبیه‌ بدنی در مدارس با موضوعات سیاسی، نه تنها مشکل نظام تعلیم و تربیت را حل نمی‌کند بلکه فرصتی برای سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده انقلاب فراهم می‌ کند.

شعارسال: مهر ماه امسال برای دانش‌آموزان با روایت‌های تلخی گره خورده است؛ آنچه در پس این رویدادها در حال وقوع است، نگران‌ کننده‌تر است.

17 مهر ماه امسال، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فیلمی کوتاه به طور گسترده منتشر شد، فیلمی که روایت تنبیه‌بدنی توسط مدیر مدرسه از زبان دانش‌آموزان کرمانی را نشان می‌داد.

یکی از نمایندگان اصلاح‌ طلب مجلس نیز در این موضوع ورود پیدا کرد و با اعلام اینکه مستندات به دستش رسیده است، از پیگیری این موضوع خبر داد.

*آغاز ماجرا از کرمان و تکذیب آموزش و پرورش

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان شهرستان رودبار جنوب که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده، کذب محض و مغرضانه است.

در این اطلاعیه آمده است: «ضمن گرامیداشت ایام شهادت سرور آزادگان جهان و یاران باوفای ایشان، به اطلاع می رساند این گفتگو به سفارش عده ای و در راستای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دادن وعده های عجیب به دانش آموزان توسط فردی که با مدیر مدرسه اغراض شخصی داشته، تهیه و منتشر شده است که نحوه صحبت کردن و حرکات دانش آموزان در برابر دوربین _ که بازیگران حرفه ای نیستند و نمی توانند جلوی خنده خود را بگیرند_ موید ساختگی بودن آن است و شورای اسلامی روستا و والدین دانش آموزان نیز ساختگی بودن آن را تایید کرده و بابت انتشار تصاویر فرزندانشان در این گفتگو به شدت معترض هستند.

بدیهی است آموزش و پرورش استان کرمان با هر گونه تخلف احتمالی و تنبیه بدنی دانش آموزان تحت هر شرایط و به هر بهانه ای که باشد به شدت برخورد قانونی خواهد کرد، اما به منظور روشن شدن ابعاد و اغراض تهیه کنندگان و منتشر کنندگان این فیلم و گفتگوی ساختگی و جلوگیری از تضییع حق این دانش آموزان، والدین آنها و مدیر مدرسه مذکور، مراجع ذی ربط در حال بررسی و تحقیق میدانی در خصوص انگیزه های تهیه این فیلم هستند که نتایج آن به زودی به افکار عمومی و ملت شریف ایران اطلاع رسانی خواهد شد».

ورود آموزش و پرورش به این موضوع و اعلام کذب بودن این جریان، موجب شد که همان نماینده مجلس که از پیگیری این موضوع خبر داده بود، این جریان را تلاش ناشیانه برای تخریب دولت عنوان کند.

هنوز از این اظهارنظر زمانی نگذشت که خبر تنبیه‌بدنی دانش‌آموزی دیگر، این بار در سیستان و بلوچستان منتشر می‌شود؛ خبری که این بار با بستری شدن دانش‌آموز در بیمارستان و انتشار خبر استعفای مدیر اداره آموزش و پرورش بمپور رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.البته پیرو این اتفاق، خبر تنبیه‌بدنی دانش‌آموزی در منطقه 9 تهران نیز در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

*استعفای مدیر آموزش و پرورش بمپور

متن استعفای مدیر آموزش و پرورش بمپور خطاب به مدیرکل آموزش و پروش استان سیستان و بلوچستان: «با سلام و احترام و تشکر از عنایات حضرتعالی با توجه به تنبیه بدنی دانش آموز در حوزه مسؤلیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیر مجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش آموز عزیز و خانواده اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه دار گردیده، استعفای خویش را از مسؤلیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم میدارد. باشد که دیگر شاهد اینگونه حوادث در مجموعه دستگاه مقدس تعلیم و تربیت نباشیم ان شاءلله.فریدون دامنی رئیس آموزش و پرورش بمپور»

در کنار همه رسانه‌ها، این بار رسانه‌های اصلاح‌طلب با تیترهایی چون «سونامی تنبیه بدنی در مدارس»، «آموزش و پرورش روی خط تنبیه»، «زنگ کتک‌خوردن» پیگیر شدید این جریان هستند.

آنچه مسلم است انتشار مطالبی درباره تنبیه‌بدنی در مدارس، هر از گاهی در تمام رسانه‌ها و بر اساس اخبار و مستندات رسیده، موضوعی مرسوم برای رفع این معضل در «آموزش و پرورش» است و به یک رسانه خاص مرتبط نمی‌شود؛ اما اینکه بحث مهم و اساسی تنبیه‌بدنی در مدارس را با موضوعات سیاسی گره بزنیم و آن را با عنوان هدف تخریبی گروهی برای دولت قلمداد کنیم، نه تنها مشکل نظام تعلیم و تربیت را حل نمی‌کند بلکه فرصتی را فراهم می‌سازد تا سودجویان و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران، به اهداف شوم خود دست یابند.

و شاید هم هر چیزی حتی مسأله تعلیم و تربیت فرزندان‌مان می‌تواند دستمایه مسائل سیاسی شود تا هر جا کم آوردیم، آن را به نام بازی سیاسی نشان دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 24 مهر 1395، کدمطلب: 13950724000848 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین